На 19 януари 2020 да почерпят

Дневен хороскоп на Алена за неделя, 19.01.2020

Кокошка снесе яйце с датата на Апокалипсиса (СНИМКА и ВИДЕО)

Жена катастрофира челно, за да изпита вярата си

Халифа Хафтар пристигна в Берлин за участие в международната конференция за Либия

Майк Помпео преговаря с президента на Ирак за напрежението в региона

Принц Хари и съпругата му Меган се отказват от кралските си титли

Расте броят на заразените с мистериозния китайски вирус, проверяват по летищата в САЩ

Трус от 6-а степен разтърси Нова Гвинея

Свидетел на инцидента с убития българин в Истанбул: Размахваше мачете и мълчеше, след което се барикадира

75 души пострадаха при сблъсъци пред парламента в Бейрут

Хайко Маас: Доставките на оръжие за Либия трябва да бъдат преустановени

Пекарите на кафе пазят в тайна над 800 аромата

Владимир Путин не иска да се връща към времената на неограничен президентски мандат

Почина пациент със свински грип в болницата в Смолян

Ердоган: Конвенцията от Монтрьо няма да се прилага за Истанбулския канал

Държавният глава на Турция Реджеп Тайип Ердоган заяви, че Конвенцията от Монтрьо няма да се прилага за Истанбулския канал, а преминаването на кораби в Черно море ще бъде контролирано единствено от Анкара, цитира думите му македонската електронна медия „Точка“.

Истанбулският канал е един от основните стратегически проекти в Турция и е предназначен да премахне нарастващия риск, произтичащ от многобройните кораби, пътуващи между Черно море и Мраморно море.

В периода между 1953 г. и 2003 г. в Босфора са регистрирани 461 инциденти, последният голям от които през 2003 г., когато кораб, плаващ под грузински флаг, катастрофира и изхвърли 480 тона петрол в морето.

Трафикът през Истанбулския канал би представлявал заплаха за сигурността на Черноморския регион и извън него, защото наред с търговските кораби, танкери и военни плавателни съдове от всяка страна биха могли да влязат в Черно море. Това ще наруши баланса, установен от Конвенцията от Монтрьо, която регулира движението през Босфора, припомня медията.

Според Конвенцията от Монтрьо, страните, които нямат излаз на Черно море, може да разполагат своите кораби в Черноморския регион за не повече от 21 дни. Тя е подписана от държавите, граничещи с Черно море – Турция, България, Румъния, Украйна, Грузия и Русия – на 20 юли 1936 г. в Монтрьо, Швейцария.

Истанбулският канал трябва да бъде изграден западно от центъра, от европейската страна на града, и трябва да увеличи дневния капацитет на до 160 кораба. Подготвителната фаза ще отнеме две години, след което ще започне изграждането на канал с дължина 45 км, ширина 150 м и дължина 25 м. През него ще могат да преминават дори и най-големите кораби.

За да се избегне прекъсване на автомобилния и железопътния трафик, се планира и изграждане на мостове. Милиони кубически метра разкопана земя ще бъдат използвани за издигане на голямо пристанище и ново летище.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.