Д-р Ангел Кунчев: Ограничена е заразата от морбили, но вирусът продължава да циркулира и са застрашени хората без ваксина

Хайко Маас: Искането на Доналд Тръмп за връщане на чуждестранните бойци в Европа ще бъде изключително трудно за изпълнение

Австралия: Чужда държава стои зад кибератаката срещу парламента ни

Колко пияници са нужни за да се смени крушка?

Членове на политическа секта се обучават в Албания, за да свалят режима в Техеран

Продуктът glo™ разшири продажбите в още близо 30 града

Кристиан Вигенин, БСП: На всички стана ясно, че това управление зависи от ДПС

Шефът на полицията в Кюстендил: Заподозреният за убийство 19-годишен се предаде сам снощи, майка му го докара

14 тона токсични отпадъци са изхвърлени в района на Гара Яна

Здравословното състояние на Сергей Скрипал се е влошило

Собственикът на изгорелия цех във Войводиново: Скоро ще възникне проблем заради развалящото се месо

„Пирогов“: В тежко състояние е пострадалият мъж при масов бой в Кюстендил, борят се за живота му

Доналд Тръмп готов за първо вето в мандата си

Започват възпоменателните чествания по повод 146 години от гибелта на Васил Левски

Слънчево и топло време днес

„Жива“ гума чисти въздуха По страничната част расте мъх и фотосинтезира

Автомобилните гуми са един от замърсителите на въздуха с твърди частици, които се отделят при износването на протектора по време на движение и особено при рязко потегляне и спиране. Гумите на бъдещето обаче могат да предпазват околната среда, вместо да я цапат. С такава заявка на изложението в Женева бе представен концептуалният модел Oxygene на Goodyear .

Както подсказва името Oxygene, тази гума произвежда кислород благодарение на живия мъх, който расте в страничната стена и осъществява фотосинтеза. Уникалната шарка на гумата абсорбира влагата от пътя и въглеродния двуокис от атмосферата и ги отвежда към живия мъх. Самата гума е изработена на 3D принтер от каучуков прах, получен от рециклирани автогуми. Тя е лека и не се пука, като в същото време осигурява много добро сцепление с пътя. В гумата са вградени сензори, процесор и светлинна ивица, които се захранват от енергията, отделяна при фотосинтезата. Гумата свети с различни цветове при различни маневри и по този начин предупреждава останалите участници в движението.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. По-добре е на покривите на колите да си направим райграс или да си садим цветя.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.