Голям пожар в близост до автокъщи във Варна Осем коли на пожарната се борят за овладяване на пламъците

Тръмп заплаши с високи мита френското вино

Премиерът Борисов: Правителството изпълни своя ангажимент и осигури 82,510 млн. лв. на Министерството на отбраната за ремонта на самолетите

Корнелия Нинова : Шипченската епопея е ярък пример за родолюбие и братство

Разстрелът на Георги Илиев – много версии, но недоказани 14 години от покушението срещу боса на ВИС

Ирен Онтева и Галена Димова отново на подиума На Grand glamour show в Свети Влас

„Паразит”: Трилър триумф за корейското кино Понг Джун Хо с още един хит

Министър Димов налага по-строги условия за дейността на предприятието за отпадъци в Шишманци

Президентът на Шипка: Похитителите на българската история нямат място в бъдещето (ВИДЕО)

Йога ли е да тренираш с кучето? Беседи, купон и музика на живо на фестивала Udaya Live!

Берта Бенц е първата жена-шофьор в света Находчивата дама използва препарат срещу петна, фиба и жартиер, за да придвижи автомобила на мъжа си

Хайде на чушките!

Разкриха нива за отглеждане на канабис до Костинброд (СНИМКИ)

Короноваха 20-годишна красавица за мис Варна 2019 Най-светското събитие край морето се завъртя като ретроспекция на холивудски хитове

70-годишен мъж пострада тежко при катастрофа между каруца и бус край Разград

Зеленчукова супа топи килограми

Диета, представляваща комбинация между леките зеленчукови супи и правилата на разделното хранене, позволява здравословно отслабване от 4 кг за период от 5 дни без гладуване, като организмът не се лишава от ценните за него вещества. Важно е между другото да се приемат най-малко 2,5 л течности (минерална вода, плодови и билкови чайове без подсладители).

Основното правила във философията на разделното хранене е да не се смесват белтъчините с въгрехидратите, т.е. да не се приемат заедно на едно хранене. Причината е, че двете влияят различно върху нашето храносмилане. За да бъдат преработени белтъчините и организмът ни да се възползва максимално от тях, е нужно в стомаха да има повече киселини, докато за преработката на въглехидратите са нужни предимно основи. Ако на едно хранене приемаме и двете, киселините и основите се неутрализират взаимно, храносмилането се натоварва и процесът се затруднява.

Ето защо зеленчуковата супа като неутрална храна е идеална за прилагане на практика на принципа за разделно хранене. Допълнителната храна, която е предвидена в предиобедното или следобедното меню, определя дали в този ден ще приемате само балтъчини или само въглехидрати. Следобедните закуски, които ви предлагаме тук, са съставени от въглехидрати, защото те зареждат бързо с енергия, която е нужна на тялото и духа в натовареното съвременно ежедневие.

По друг начин стоят нещата при белтъчините. Протеините стимулират изгарянето на мазнини. Ето защо оптималният ефект на отслабване се проявява, когато приемаме белтъчини вечер (от примерното меню за вечеря).

Основна рецепта (за 5 порции)

Измийте, обелете и нарежете на дребно 2 глави кромид лук, 2 стръка чеснов лук, 6 моркова, 1 стрък целина, по 2 зелени и жълти чушки, 500 г броколи. Сипете в голяма тенджера 3 л вода и сварете в нея лука, морковите и целината за около 5 минути. Прибавете 2 дафинови листа, черен пипер и 3-4 клончета мащерка (или 1 ч.л. суха мащерка). После добавете чесъна, чушките и броколите. Сварете това за още 5 минути и овкусете с черен пипер и сол. Това количество, разделено на 5 порции, е предвидено за всичките 5 дни от диетата. Съхранявайте в хладилника или камерата.
Една порция съдържа 200 ккал, 10 г мазнини, 17 г въглехидрати, 8 г белтъчини.

Примерни идеи за закуска (150 ккал)

Омлет с пресни подправки: разбийте 2 яйца с 2 с.л. минерална вода, малко сол, черен пипер и 1 с.л. накълцани на дребно зелени подправки. Пригответе омлета в тиган и го сервирайте заедно с 2 малки, нарязани на парченца домати.

Хапки със сирене: нарежете 1 филийка пълнозърнест хляб на малки хапки и сложете върху всяка по парче нискомаслено сирене. Отгоре сложете по едно кръгче краставица.
Бананов десерт: обелете един банан, нарежете го на парчета и ги залейте с 1 с.л. мед.
Изпечете 1 филийка пълнозърнест хляб и я намажете с 1 с.л. мед.
Нарежете 125 г плодове и ги смесете със 150 г нискомаслено кисело мляко.

Примерни идеи за обяд (200 ккал)

1 порция (425 г) сварени картофи
75 г сварен в зеленчуков бульон ориз
75 г сварен в зеленчуков бульон булгур
75 г сварена в зеленчуков бульон леща
2-3 филийки ръжен хляб

Примерни идеи за вечеря (200 ккал)

200 г филе от пилешки гърди, нарязани на ленти и сварени в предварително приготвената зеленчукова супа.
80 г диетична шунка, нарязана на лентички. Прибавете я към супата, след като я стоплите.
250 г сурово филе от риба, което трябва да бъде сварено в супата.

Как изглежда един ден от диетата

Изберете си който искате вариант от предложенията за закуска.
Разделете дневната си дажба от супата на две – едната част за обяд, а другата за вечеря.
Изберете си по един вариант от списъка с въглехидратите за обяд и един от белтъчините за вечеря.
Трябва да затопляте супата заедно с избрания вариант за обяд или вечеря. Ако е необходимо, прибавете до 250 мл зеленчуков бульон. Накрая поръсете с 1 с.л. ситно настъргани пресни подправки.
Можете да си хапнете от супата до насита. Ако не се справите с порцията си, оставете настрана останалото и следващия път, когато огладнеете, го притоплете. След 15.30 ч. не е препоръчително да приемате въглехидрати.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.