Малтийските военни спасиха повече от 200 мигранти

Емилия Кларк: Нямам време за връзки Актрисата от „Игра на тронове” не се смята за фатална жена

6 547 деца са били записани в детските градини в област Велико Търново през учебната 2018/2019 г. Педагогическият персонал, зает в детските градини, е 601 души

Най-малко 19 ученици са загинали при пожар в Индия

Мъж преби и ограби 77-годишен жител на Червен бряг в дома му

Мария Илиева и Любо Киров предизвикаха фурор в Благоевград

Почивка за стомаха

Доналд Тръмп пристигна на посещение в Япония

36-годишен мъж е загинал при пожар в Плевенско

МВнР: Няма български граждани сред пострадалите след експлозията на пешеходната улица във френския град Лион

Военен хеликоптер катастрофира в Афганистан

„Отмъстителите: Краят” диша във врата на „Аватар” С над 2,6 милиарда долара глобални приходи

Планински спасители намериха деца в добро здравословно състояние, изгубили се в Лозенска планина

Касовият бон от скандалния ресторант на остров Миконос се оказа редовен

Апаши се спасяват през дупка в закона Принудителен труд да смени безсмислените глоби за леки престъпления

Икономиката ще загуби 2,2 млрд. лева заради недостиг на шофьори Браншът чака поне 2000 водачи от бесарабски българи в Украйна, Молдова и др.

Българската икономика ще загуби близо 2,2 млрд. лева през 2019-а година заради огромния дефицит на шофьори на тежкотоварни камиони. Това показва социологическо проучване, поръчано от Съюза на международните превозвачи у нас. По време на общото събрание на организацията, което се проведе днес в Пловдив, стана ясно, че липсата на работна ръка e причината в момента 15% от лицензираните камиони да стоят без курсове, предаде БНТ.

Въпреки че заплатите на шофьорите na ТИР-ове у нас са над 2 хиляди евро, няма желаещи за международни курсове. Така държавата ни автоматично ще загуби през следващата година суми в размер на около 2% от брутния вътрешен продукт.

„Държавата да вземе спешни мерки за вкарване на работна ръка. Това е първата стъпка. Говорим за бесарабски българи от Украйна, Молдова. Просто трябва да вкараме поне две-три хиляди шофьори, които да поемат“, заяви Йордан Арабаджиев, предс. на Съюза на международните превозвачи в България.

От министерство на транспорта очакват двустранната спогодба между България и Украйна в скоро време да намери отчасти решение на проблема.

„Много е важна тази спогодба за нас. Тя е важна за всички превозвачи, за всички хотелиери, за всички строителни фирми“, коментира Ангел Попов, заместник-министър на транспорта.

Общото събрание в Пловдив излезе и с декларация за стопиране на т.нар. „пакет за мобилност“, според който шофьорите от източноевропейските страни трябва да получават командировъчни като колегите си от Западна Европа, а задължителната 45-часова почивка на седмица да е в хотел. Според българския бизнес това е равносилно на фалит.

В понеделник се очаква и решението на Върховния административен съд по жалбата на превозвачите срещу събирането на продуктова такса за камионите. Ако налогът не отпадане, от бранша не изключват и протести.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (6)

  1. 2000 евро, ама за два месеца…
    Изобщо не им вярвайте!
    Искат да внесат евтина работна ръка отвън, а нашите хора да работят за без пари!
    Нямало шофьори!!! Айде стига бе! В България всеки четвърти мъж има професионална книжка! Само че не им се дават пари на нашите новобогаташи!
    Предпочитат да ги дадат за силикон на поредната к…ва, вместо да си развиват бизнеса… До толкова им стига ума..
    Докато мислят по този начин, толкова ще им е бизнеса, толкова ще ни е и държавата!!!
    Българио клета…

  2. Колко трябва да си малоумен за да повярваш,че ако наистина даваха чисти 2000 евро нямаше да има желаещи шофьори !?

  3. Пълни лъжи говорят Тези,не искат да плащат нищо за това няма кой да кара,Не им вярвайте нито дума

  4. kakvi 2000e zaplata,az rabotih v ob6tinata karah bokluciyski kamion zimah 500 leva zaplata,i uj raboteh za ob6tinata demek dirjavata….

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.