Возят Миню Стайков в инвалидна количка (обзор) От 20 октомври бил настанен в болницата на затвора

Макрон вдигна минималната заплата (обзор) Антиправителствените протести продължават

Oцветени портокали продават на пазара Най-често се използва вакса

Ангела Меркел се срещна с Тереза Мей в опит да спаси постигнатото от нея споразумение за Брекзит

Българските превозвачи протестират в Брюксел Очакват подкрепа от колегите си

Руски бомбардировачи пристигнаха във Венецуела САЩ реагираха с критики

15 детски градини и 20 млн. лв. за ремонти

Корнелия Нинова: Избрахме Конституцията пред резолюциите на ПЕС

Юнкер втрещен от развитието с Брекзит Британската премиерка с отчаян опит да спаси сделката

Вижте какво ще решава Министерски съвет утре, 12 декември 2018

АПИ поставя нови мантинели три месеца след катастрофата край Своге

Турски полицай застреля началника си

Първите електробуси на София тръгват утре

Гръцкият парламент отменя планирано със закон намаляване на пенсиите

Големите училищни ремонти приключват след 6 месеца Отварят обновеното СУ "Найден Геров" след Нова година

Искаме ЕК да спре вноса на стари дизели Коли, забранени да се движат в Западна Европа, да не могат да се карат и у нас

Министър Нено Димов обсъди темата с Карол Дишбург, министър на околната среда на Люксембург.

Мерките ще станат факт след 2020 г.

Осем държави подкрепиха предложението на България ЕК да въведе мерки срещу вноса на стари дизелови автомобили в Източна Европа. Те предвиждат коли, които имат забрана да се движат по пътищата в някои западноевропейски държави, заради завишените им вредни емисии, да нямат право да се карат и у нас.

Идеята беше представена от министъра на околната среда и водите Нено Димов пред Съвета по околна среда на ЕС в Люксембург. Зад нея освен съвносителите Полша и Словакия застанаха и Кипър, Латвия, Литва, Люксембург, Румъния и Унгария.

Все по-голям брой градове в Западна Европа въвеждат забрани за движение на дизелови автомобили, които замърсяват въздуха. В резултат вече е факт напливът на употребявани коли от държави членки с високи доходи на глава от населението към такива с ниски. Това създава риска и от т.нар. “вътрешно изтичане на въглерод” в рамките на транспортния сектор на ЕС, подчерта министър Димов. По думите му в момента, в който се забрани дадена стока на една територия, цената й пада и тя става привлекателна за други пазари. Според него държавите, които въвеждат подобни забрани, не трябва да могат за “изнасят” коли, които не отговарят на определени стандарти.

Еврокомисията е поела ангажимент да работи за приемането на такива мерки, като това най-вероятно ще стане след 2020 година.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (3)

  1. Какво е тръгнал да търси ЕК?
    Просто трябва да прекрати фалшивите прегледи при годишната проверка.
    В Германия да не би да наложи забраната ЕК…?
    Само търсят в кой да се обършат и намерят извинения за бездействието си.

  2. Преди лобито на вносителите на нови автомобили искаха българските власти да забранят вноса на стари коли, за да си продават скъпите нови. Не мина. Сега българския министър изпълнява поръчката, като иска ЕС да не разрешава да се продават стари коли на българи. До каква уродливост може да достигне Корупцията, а?!

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.