Баща отвлече 3-месечния си син в Лом

Проучване: Хората подсъзнателно изпитват омраза към други, които не желаят да имат деца

Жена даде 4400 лева на телефонни измамници за ваксина за дъщеря си

11 бойци са убити при израелските въздушни удари в Сирия

34-годишен хасковлия без книжка блъсна дете на пешеходна пътека

Рискът за рецесия в еврозоната и САЩ се увеличава Няколко признака за предстоящия глобален спад

Rolls-Royce с рекордни продажби Британската компания изпрати най-успешната си година

Проф. Гетов: Внедряването на системата за верификация на лекарства няма да доведе до фалит на аптеки у нас

Проф. Кантарджиев: Всяка година смъртните случаи у нас са над 10 000 след бактериални усложнения от грипа

Германия ограничава до 130 км/ч скоростта по магистралите си от 2023 г.

Облачно време днес

Шофьор на автобус издъхна зад волана, блъскайки се в две коли в Бургас

Цветанов: Не смятам да имаме по-малко от 6 евродепутати и съм убеден, че могат да бъдат и 7

Какво да работят общинските съветници, забраните са прекалени Те са публични фигури и не трябва да използват големите пари и активи, които контролират

Как са измислени ирландските танци?

Искаме от ЕС 3,3 млрд. лв. за пътна безопасност (обзор) Със средствата ще се строят и нови магистрали

Свещеник благослови първата копка на новия лот на магистрала „Хемус” край Ябланица. Снимка: МРРБ

МВР е координатор по новия фонд

3,3 млрд. лв. искаме от Брюксел за пътна безопасност. Това стана ясно от думите на министъра на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, който взе участие в международна конференция „Нови технологии и добри световни и европейски практики” в София.

Част от тази сума – 2,6 млрд. лв. са предвидени за подобряване на безопасността по съществуващите пътища, а около 730 млн. лв. ще отидат за изграждане на нови автомагистрали и скоростни шосета до 2030 г.

Координатор по проекта за България е МВР. Страната ни кандидатства за сумата във връзка със създаването на нов европейски пътен фонд и бъдеща “Стратегическа рамка за пътна безопасност в ЕС”. За него Европейската комисия е изискала информация от всички държави какви са необходимите ресурси и какви дейности ще бъдат предприети от съответната държава членка. Очаква се новият пътен фонд да заработи в периода 2020-2030 г. и целево да финансира проекти за пътна безопасност, като целта е жертвите по пътищата да намалеят наполовина.

До момента в страната ни са вложени над 660 млн. лв. за подобряване на инфраструктурата, свързана с пътната безопасност, обясни Нанков. Монтирани са маркировки, табели, вертикална и хоризонтална сигнализация, ограничителни системи, включително и на участъци с висока концентрация на пътнотранспортни произшествия. Въпреки България продължава да е лидер по жертви на катастрофи. За 2016 г. бяхме на първо място със 105 убити на 1 млн. от населението, а за 2017 г. с 95 загинали на 1 млн. души сме на второ място след Румъния (98 на 1 млн.).

Над 20 000 километра пътища у нас се нуждаят от спешна рехабилитация, като 12 000 от тях са общински, а 8 хил.- републикански. Трябва да бъде сложен край на подхода, по който се работеше през последните 30 години за кърпене на дупките, категоричен бе Нанков. Министърът обясни, че това ще стане възможно с въвеждането на тол системата, която няма да е панацея, но ще даде възможност за повече инвестиции в сектора.

Следобед регионалният министър Нанков бе на първата копка на новия лот от 9,3 км от магистрала “Хемус” между Ябланица и пътен възел “Боаза”. До два месеца и половина ще започне изграждането на 16,5 км от трасето на магистралата от Шумен към Търговище. До края на годината ще бъдат обявени на търг и още 52 км, чието проектиране в момента завършва. През 2019 г. ще бъдат възложени и още 85 км от “Хемус”. Днес бе даден старт и на рехабилитацията на обходния път на Ловеч.

“Парите за пътна безопасност се връщат многократно – с тях се плаща за нещо безценно – човешкия живот”, заяви Алекси Кесяков, секретар на комисията за безопасност на движението. Той посочи, че само през 2016 г. по застраховки “Гражданска отговорност” и “Автокаско” са изплатени 700 млн. лв., но в тези разходи не влизат изхарченото от системата на здравеопазването, разходите на съдебната система и т.н. А още по-малко пък с пари могат да се измерват огромните човешки трагедии, настъпващи след всяка катастрофа.

 

62 жертви по магистралите в България

02-99Над 300 тежки катастрофи с 62-ма убити и 427 ранени са станали по магистралите в България през 2017 г. Това сочи черната хроника на КАТ. При 682 жертви за годината в страната, смъртността по аутобаните е близо 10 %.

175 са загинали и 1090 са били ранени при сблъсъци на първокласните пътища, към които спадат едни от най-опасаните отсечки у нас – Кресненското дефиле, Русе-Бяла, Ботевград-Мездра.

През м.г. 496 от жертвите са мъже, а 186 жени. 179 от загиналите са пешеходци, като 84 от тях са били на възраст над 64 години.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.