Ирландският Джо Кокър скара Лечев и Графа в „Гласът на България“

Вълни от поезия на Фотев заляха Бургас

Петиция за отмяна на Брекзит надхвърли 5 милиона подписа

Искове срещу България за над 1,2 млрд. евро Най-големи са претенциите на енергоразпределителните дружества

Утре ни очаква слънчево време с максимални температури между 20 и 25 градуса

Шествие срещу ислямофобията и расизма в Нова Зеландия

Владимир Кисьов се е отказал да бъде кандидат на СДС за евроизборите

Странната ярост на Томислав Дончев Изпълнителната комисия на ГЕРБ ще заседава вероятно в сряда

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 25 март 2019

ВМРО и „Атака“ отиват заедно на евроизборите Волен Сидеров нямал претенции да бъде сред кандидатите на евентуалната коалиция

До 2 г. е готов първият нов боен кораб Проектът е за два кораба, като общата му стойност е почти 1 млрд. лв

Адвокат Михаил Екимджиев: Цветан Цветанов е тежък рецидивист по отношение на апартаментите

Проф. Михаил Константинов за евроизборите: Отива се към битка, която се води на непочтен език

Проф. Атанас Семов: Брекзит няма да се случи на 12 април

Министър Кралев поздрави Кубрат Пулев

Искат 50 документа за строеж на къща Чакаме 51 дни за обработване на документи по една процедура

Общо 50 проектни документа са необходими в България за разрешение за строеж на жилищна сграда. За същата процедура в Англия институциите изискват 3 документа, а в Германия – 9. Това стана ясно от доклад за административната тежест в строителството в Европа, който представи на бизнес форум Адриана Спасова, председател на Българското общество по строително право.

“Режимът за одобрение на проекти у нас е най-бюрократичният в цяла Европа”, посочи Спасова. Причините са дългите срокове за разрешение на строеж, множеството проектни документи, които изискват институциите, увеличението на административните разходи и такси по време на процеса, както и липсата на “мълчаливо съгласие”.

Според доклада, администрацията в България изисква една процедура в повече за разрешение в строителния процес, за разлика страни като Франция и Германия, където режимът е един. Двете процедури, уредени в Закона за устройство на територията (ЗУТ), са за издаване на разрешения за строеж и въвеждане на готовите строежи в експлоатация.

Спрямо времето за одобрение на строеж на жилищна сграда сме на второ място по административна тежест на Стария континент, като за това чакаме средно 51 дни, а преди нас по бюрокрация е само Франция с 60 дни. В Италия и Англия обработват документите за ден.

“За да се намали административната тежест е нужно проектантите да носят отговорност за строежа през целия процес. В момента за всичко е отговорен само архитектът на сградата”, заяви пред журналисти главният архитект на Столична община Здравко Здравков. По думите му единственият възможен начин хората да намалят достъпа си до администрацията е създаването на максимален брой електронни услуги, включително и в сектор строителство.

“По отношение на въвеждането на електронните документи, считам, че първата стъпка е направена с изменението на ЗУТ, а именно внасянето на документите в общинската администрация в хартиен и електронен вид. Това ще стимулира общинските администрации да създадат обезпеченост да одобряват електронните документи и да издават разрешителните за строеж в електронен вид”, каза инж. Милка Гечева, началник на ДНСК.

“В момента отново тече преглед на административните режими и ще се набележат точките, в които може да се намали тежестта”, коментира още Гечева.

 

Николай Нанков:

Трябва дигитализация на процесите

Нужна е дигитализация на процесите в Закона за устройство на територията. Това заяви строителният министър Николай Нанков. Той посочи и че ще продължи работата в посока електронизация на услуги и цифровизация на документи, като коментира, че в това отношение е свършена много работа от Агенцията по геодезия, картография и кадастър, но възможностите на кадастралната информационна система не се използват пълноценно. Министърът даде за пример, че всички общини в страната, без София, продължават да използват хартиена вместо електронна скица за издаване на виза за проектиране. Електронната кадастрална скица не се ползва от данъчните служби. Затова е необходимо да бъде оптимизирана връзката между административните органи в страната.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (10)

  1. Администрацията в България трябва да се храни, така е… Много чиновници, малко творци и производители!

  2. Администрацията значи избиратели, избирателите носят победата на избори.

  3. e tova spira badešteto na rbg, zatova sme CARVULSKA OBLAST V EVROPA. GADOVETE NE ISKAT NAPREDAK. OŠTE MLADI ŠTE DUHNAT, ZARADI GADOVETE V RBG-CARVULSKO.

  4. Тежките процедури не са толкова при чиновниците – колкото при ЧЕЗ и Водните оператори – все пак е добре да се знае къде е препъни камъчето ….

    1. Енергото и Вик – 1 месец за проучване и разрешение за проектиране и после още 1 месец съгласуване на проекта…

  5. “За да се намали административната тежест е нужно проектантите да носят отговорност за строежа през целия процес….“ Значи няма нужда от надзорни фирми!

    1. Колко са познанията на гл.архитект??!! Може и да не е чувал за Надзор!!

  6. … А някой може ли да поясни защо е така скъпа таксата в земеделието за промяна на предназначението на земята? Много ми е интересно „Супер-Сложната“ им формула по която смятат колко трябва да платиш и никога не излизат сметките под 500лв – О къдЯ на Къдя уе?!?!?!?!? Копеленца мръсни – А за останалите такси също няма никакъв смисъл да са толкова високи – ПУП по реални сметки нямакак да струва повече от 100лв всичко!!!!!!!
    Те взимат заплати от данъците ни все пак!!!!!!!!

  7. … А някой може ли да поясни защо е така скъпа таксата в земеделието за промяна на предназначението на земята? Много ми е интересно „Супер-Сложната“ им формула по която смятат колко трябва да платиш и никога не излизат сметките под 500лв – О къдЯ на Къдя уе?!?!?!?!? Копеленца мръсни – А за останалите такси също няма никакъв смисъл да са толкова високи – ПУП по реални сметки нямакак да струва повече от 100лв всичко!!!!!!!
    Те взимат заплати от данъците ни все пак!!!!!!!!!

  8. А то не е само това:) на нас ни беше обяснено, че ние сме длъжни да си платим и прекараме улица до къщата, защото мястото, което ни хареса за строеж било отдалечено и нямало улица до него, но държавата, селото нямала пари да я прокара, та затуй трябвало тези, които строят къща да строят и улицата или да изземат функциите на държавата:))) хахаха Успокоиха ни, че не било много скъпо, само няколко хиляди левчета:))) струвало да направим малка уличка в селото:)))) Да се смееш ли да плачеш ли:((( Някой да знае как се строят улици и имали готови улици да си купим:) ?

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.