ГЕРБ уличиха в лъжа БСП преди вота (обзор) Митниците и ДАНС спрели теч за милиарди още през 2016-та

САЩ призоваха Турция да покаже въздържаност в Сирия

Сняг, студ и лед – опасно време в 19 области

„Левски“ сгази австрийци с 3:0

Българските вина и мед са хит в Германия Цените на бутилките започват от 4 евро, а таван няма

Германските социалдемократи гласуваха за преговори за коалиция с Меркел

Ергодан заяви, че операцията в Африн ще бъде завършена в много кратки срокове

Памела Андерсън асистира на известен илюзионист

Ким Кардашиян пак се разголи

Видимостта на магистрала „Тракия“ е намалена поради мъгла АПИ съветва шофьорите да карат внимателно

Не вършим нищо незаконно, твърдят създатели на криптовалута

Кметове договориха методика за финансиране на общинските болници

Лозан Панов се е поставил над закона, като не е подал имуществена декларация пред Сметната палата

Бабинден бе отбелязан на площада в Несебър

Антон Недялков: Бях пред край на кариерата

Кабелни оператори скрили над 600 хиляди абоната

Немалка част от пазара на разпространение на платена телевизия и интернет е в сивия сектор, заяви Атанас Добрев, главен изпълнителен директор на „Виваком“. Това показват данните от изследване на консултантската компания „Ърнст и Янг“. Според него в България има 616 864 необявени абонати на кабелни оператори за 2015 г., което се равнява на 25% от всички клиенти. От тях загубите за индустрията надхвърлят 150 млн. лева за година, посочи Добрев. Проучването ползва за база данните, които операторите подават в Комисията за регулиране на съобщенията.

Според последния доклад на КРС проникването на  платената телевизия сред домакинствата у нас достига 59,4% към края на 2015 г. В същото време проучването E-Communications Household Survey, провеждано по инициатива на ЕК, твърди, че процентът за България надхвърля 90.

Можете да разберете, че сте от необявените абонати, ако не получавате фактура всеки път, когато си платите таксата в офиса на доставчика, даде за пример Добрев. И настоя да се провеждат регулярни национално представителни проучвания за установяване на реалния брой абонати на  различните доставчици. Необходимо е и налагането на строги наказателни мерки при установяване на размивания между обявени и реални клиенти.

Междувременно „Виваком“ отчете 875 млн. лева приходи за 2016 г., което представлява 3,2% ръст спрямо 2015 г. Компанията продължава да увеличава пазарния си дял по приходи от мобилни услуги, който достига 28% към края на миналата година, поясни Добрев. Клиентите на мобилни услуги достигат 3,133 млн., което е 3,6% ръст на годишна база. За последните шест години „Виваком“ е инвестирал над 1 млрд. лв. в развитието на мрежата и услугите си.

В общите приходи от мобилни услуги делът на приходите от мобилен интернет продължава да се увеличава. През 2016 г. той вече е 32% спрямо 27% за 2015 г. Заслуга за това има и разширяването на покритието на 4G мрежата на телекома, която вече покрива 86,75% от населението в над 650 населени места.

В края на 2016 г. „Виваком“ стана отново лидер в доставката на фиксиран интернет с общо 437 000 абонати спрямо 390 000 за 2015 г. Повече от половината от всички потребители (51%) използват оптичната мрежа на компанията, осигуряваща скорости до 900 Mbps. Това представлява ръст от 7 процентни пункта спрямо предходната 2015 г.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.