Вижте резултатите от европейските избори на базата на вота в 27 държави

„Алфа Рисърч“ от 100% паралелно преброяване: „Демократична България“ не прескача бариерата, ВМРО вкарва втори евродепутат

„Галъп интернешънъл“ от 100% паралелно преброяване: Пет български формации в Европарламента

На 27 май 2019 да почерпят

Кънчо и Андрей отново на висота

Сериозен провал на социологическите прогнози

Рекордна избирателна активност в ЕС Едва една четвърт от българите отидоха до урните

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 27 май 2019

Сергей Станишев: Пак изпуснахме победата като през 2017-а Вместо единна кампания, имахме паралелни кампании на всички кандидати, каза 5-ият в листата на БСП

Борисов след изборната победа: Съзнавам, че нашите грешки, макар и осъзнати, може да ги поправим само с много работа

Управляващата „Право и справедливост“ спечели изборите в Полша

ВМРО ще инициира среща на всички избрани за евродепутати от България

ЕНП остава първа политическа сила в Европейския парламент

Мария Габриел: Благодаря на българите, че ни дадоха прошката си днес

Десницата на Меркел води, втори са Зелените (обзор) “Алтернатива за Германия” взе 10,6 на сто

КАТ дебне за гуми с грайфер под 4 мм 394 шофьори глобени с по 50 лв. при акция „Зима” през миналата година

Към 40% карат със зимни гуми

От утре – 15 ноември, пътните полицаи започват да глобяват за гуми, чиито грайфер е с дълбочина под 4 милиметра. Изискването остава в сила до 1 март догодина и глобата за тези, които го нарушават, е 50 лв. Санкцията е толкова и за една изтрита гуми, и за четирите, тоест – не е за всяка гума по 50 лв.

Зимните гуми у нас не са задължителни, а правилото за 4 мм грайфер бе прието от 43-то Народно събрание и влезе в сила от 21 януари 2017 г. Сега започва вторият цял зимен сезон, през който КАТ следи дали законът се изпълнява. Униформените имат специални уреди с които установяват дълбочината на гумата, като правилото е да се мери в каналите в средата, а не отстрани. През другата от част от годината – тоест от 1 март до 15 ноември, изискванeто за грайферът е да е дълбок над 1,6 мм.

Ако жълтата част на монетата потъне докрай в шарките в лятната гума, значи е спазено изискването от 1,6 мм. Снимки: Цветан Томчев
Ако жълтата част на монетата потъне докрай в шарките в лятната гума, значи е спазено изискването от 1,6 мм. Снимки: Цветан Томчев

Различни проучвания сочат, че от 34% до 42% от българските шофьори сменят зимни и летни гуми и без да има каквото и да е задължение по закон.У нас има райони с по-мек климат, а при температури над 7 градуса зимните гуми се износват по-бързо и каучукът им губи качествата си. Друг проблем е, че голяма част от колите в страната се движат със зимни гуми и през лятото, което деформира грайферите. В жегата ламелите – специалните отвори за заснежена настилка, се “изпичат” и не могат да служат добре през следващата зима.

При акция “Зима” през ноември 2017 г. патрулите на КАТ провериха над 45 000 коли и откриха едва 394 с разкъсани или износени гуми, тоест нарушителите са под 0,9%.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (4)

  1. Едва ли имат заверени стандартизирани измервателни уреди….всичко ще падне в съда…

  2. Никакви специални уреди има специални линийки за измерване на профила на гумите, струват стотинки! Зимните гуми трябва в България да са задължителни, защото улиците почти не се чистят от снега.

  3. Глупости, в закона е описано, с гуми за зимни условия, или гуми с дълбочина на грайфера 4мм,демек ако са зимни да са с грайфер минимум 1,6мм, може и с лятни на тях грайфера да е над 4мм,.чл139 ал.1се създава т. 4

  4. То хубаво приеха закона за 4мм. грайфер ама тестове правиха ли?
    Как прецениха, че 4мм е минимумът за зимни условия…
    Защо не е 3 мм.???
    Във много европейски страни е 3 милиметра минимумът на гумите през зимата.
    У нас всеки закон се мисли за пари глоби и санкции а не за здравето и безопасността на народа.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.