Почина една от жените, намушкана от 24-годишен мъж в столичния квартал „Христо Ботев“

Зетят на Тръмп Джаред Къшнър спряган за шеф на кабинета му

Конфискация на имущество ще има и при прекратено наказателно дело

Джей Ло с огромна розова рокля на премиерата на филма „Втори шанс“

Парламентът създаде Временна комисия за проучване на информацията за подкупна схема с български паспорти

„Пътна полиция“ проверява шофьорите първо за алкохол и наркотици по празниците

Гърция отпуска парични помощи за Коледа, много българи сред одобрените

Доц. Димитър Димитров: От машинното гласуване ще спечели само този, които доставя машините

Легендата на футбола Лоренцо Санс дойде на гости на кмета на Симитли Апостол Апостолов

Руската шпионка Мария Бутина се призна за виновна за заговор срещу САЩ

Доналд Тръмп: Заради Парижкото споразумение Франция гори

Защо животът е като кварталите в София?

Запориране на сметките на ТЕЦ Враца, Плевен и Бургас поиска “Булгаргаз“

Турски прокурори разпоредиха задържането на 219 войници заради Фетхуллах Гюлен

Инж. Ясен Ишев: Няма особено опасни тунели у нас

КАТ преброи 2536 ранени по-малко от лекарите Разлика с над 22% между данните на МВР и Министерство на здравеопазването установи Институтът за пътна безопасност

Автомобил пламна в движение и се заби в стълб до пешеходна пътека в Хасково. Инцидентът стана към 9 ч. сутринта, когато не е имало минувачи. Шофьорът по чудо не е пострадал. Снимка: Булфото

1 млрд. и 200 млн. лв. несъбрани глоби имало според НАП през 2015 г.

Драстична разлика в данните за ранените при автомобилни катастрофи за 2017 г. у нас установиха експерти от Института за пътна безопасност. В официални отговори по Закона за достъп до обществената информация МВР е посочило 8680 ранени по статистиката на КАТ. Според Министерството на здравеопазването броят им е 11 216 души, регистрирани в Центровете за спешна помощ.

Факсимилета от отговорите на МВР и МЗ на въпросите на Института за пътна безопасност по Закона за достъп до обществената информация.
Факсимилета от отговорите на МВР и МЗ на въпросите на Института за пътна безопасност по Закона за достъп до обществената информация.

Разминаването е от 2536 души или 22 % и показва ясно, че на базата на погрешни данни у нас се вземат управленски решения. Това заявиха участници в общественото обсъждане на нов Закон за движение по пътищата (ЗДвП), организирано от Института по пътна безопасност и Софийския университет “Св. Климент Охридски”.

В най-голямата 272-а аудитория дойдоха над 300 души – експерти и учени, а заседанието се ръководеше от зам. ректора доц. д-р Юрий Кучев. Сред тях обаче нямаше нито един представител на пътната полиция, ДАИ, АПИ или някоя друга от 11-те държавни институции, отговорни за безопасността по пътищата, независимо от факта, че България е на първо място в Европейския съюз по убити и ранени спрямо броя на населението. “Това е първото от серия обсъждания. Всички становища ще бъдат събрани в книга, която ще връчим на държавните служители”, каза шефът на Института Руслан Вуцов.

682 души са загинали през миналата година, което е едва с 26 жертви по-малко от 2016 г., сочат данните на МВР. В същото време през януари 2017 г. влязоха в сила над 100 поправки в ЗДвП, гласувани в 43-то Народно събрание, от които нямаше резултат.

“Становищата ще бъдат изаддени в книга, която ще връчим на държавните институции”, каза Руслан Вуцов, шеф на Института за пътна безопасност.
“Становищата ще бъдат изаддени в книга, която ще връчим на държавните институции”, каза Руслан Вуцов, шеф на Института за пътна безопасност.

В аудиторията присъстваха поне трима бивши депутати от тогавашната транспортна комисия. Един от тях – Димитър Байрактаров от бившия Патриотичен фронт, поиска извинение от името на колегите си, тъй като резултат от работата им по закона е провал. Бйракторов каза още, че на негово питане като народен представител през 2015 г. от НАП му отговорили, че имат несъбрани над 1 млрд. и 200 млн. лв. от несъбрани глоби за всевъзможни нарушения, в това число и на шофьорите.

Както писа “Труд”, в момента работна група от Министерство на транспорта и МВР по проекти за разделянето на ЗДвП на три отделни закона – единият за правилата, нарушенията и наказанията, вторият за превозните средства и автосервизите и третият – за обучението на шофьорите. Според учените е време да се мисли за бъдещ Кодекс на движението по пътищата, който да включва както тези три отделни части, така и Закона за пътищата.

Деканът на юридическия факултет проф. д-р Сашо Пенов подчерта, че време да се анализират и сложат в ред множество разпоредби от ЗДвП, най-вече тези, свързани с принудителните административни мерки.

Участниците във форума се обединиха около идеята да бъде създадена Агенция за пътна безопасност, която да работи и по подготовка на законодателството, и същевременно да следи работата на отделните институции и общини и да изисква от тях да си изпълняват задълженията по закон.

Бившият вътрешен министър Румен Петков посочи две мерки – ясно разписване на отговорностите на институциите и по сега действащото законодателство и обучение по образователни програми от детската градина, в училище, във ВУЗ-овете, които да обхванат и родителите, и други по-зрели хора.

Другите теми, около които се постигна консенсус бе въвеждането в закона на понятието “системен нарушител”, срещу когото да има по високи санкции, промяна в Административно наказателния кодекс по начините за събиране на шофиьорски глоби, съставяне само на фиш за всякакво нарушение, ако водачът е съгласен и др.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Ми въпрос на евроатлантически ценности… мвр се демократизира и евроатлантизира при цецо и най вече при бъчварова, докато болниците още чакат своя рИформатор.
    А както знаем, една от първите евроатлантически ценности е лъжата.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.