Признаване на разходи за служебен автомобил

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в четвъртък, 21 ноември 2019

Борисов: С Кириакос Мицотакис сме единодушни, че ЕС трябва да се разширява

Борисов към Естер де Ланге: Благодаря ти, че се увери на място колко добре пазим границата на ЕС

Лекар от Специализираната детска болница: Направили сме всичко, което можем за починалото момченце

Бизнесмени връщат 80 млн. лв. за незаконни заменки (обзор)

Ще съдим министерства и кметства за калпави наредби

Борисов: Родителите на починалото дете са снимали отношението към него в болниците, потресен съм

Премиерът Борисов за Доналд Туск: Той е изключителен приятел на България (ВИДЕО)

Вечните книги на България тръгват към читателите Фондация „Българско слово“ представи първите си 3 колекционерски издания

Президентът Радев: Необходими са ефективни действия за възобновяване на водоснабдяването на Перник

Отстраниха шефове на болници заради смъртта на 3-годишно дете (обзор)

И Индия купи турския сериал „Свободен дух“

Шофьорът, заловен с огромно количество хероин на Дунав мост, остава в ареста

Тежка двустранна хеморагична пневмония е причина за смъртта на 3-годишното дете

КАТ преброи 2536 ранени по-малко от лекарите Разлика с над 22% между данните на МВР и Министерство на здравеопазването установи Институтът за пътна безопасност

1 млрд. и 200 млн. лв. несъбрани глоби имало според НАП през 2015 г.

Драстична разлика в данните за ранените при автомобилни катастрофи за 2017 г. у нас установиха експерти от Института за пътна безопасност. В официални отговори по Закона за достъп до обществената информация МВР е посочило 8680 ранени по статистиката на КАТ. Според Министерството на здравеопазването броят им е 11 216 души, регистрирани в Центровете за спешна помощ.

Факсимилета от отговорите на МВР и МЗ на въпросите на Института за пътна безопасност по Закона за достъп до обществената информация.
Факсимилета от отговорите на МВР и МЗ на въпросите на Института за пътна безопасност по Закона за достъп до обществената информация.

Разминаването е от 2536 души или 22 % и показва ясно, че на базата на погрешни данни у нас се вземат управленски решения. Това заявиха участници в общественото обсъждане на нов Закон за движение по пътищата (ЗДвП), организирано от Института по пътна безопасност и Софийския университет “Св. Климент Охридски”.

В най-голямата 272-а аудитория дойдоха над 300 души – експерти и учени, а заседанието се ръководеше от зам. ректора доц. д-р Юрий Кучев. Сред тях обаче нямаше нито един представител на пътната полиция, ДАИ, АПИ или някоя друга от 11-те държавни институции, отговорни за безопасността по пътищата, независимо от факта, че България е на първо място в Европейския съюз по убити и ранени спрямо броя на населението. “Това е първото от серия обсъждания. Всички становища ще бъдат събрани в книга, която ще връчим на държавните служители”, каза шефът на Института Руслан Вуцов.

682 души са загинали през миналата година, което е едва с 26 жертви по-малко от 2016 г., сочат данните на МВР. В същото време през януари 2017 г. влязоха в сила над 100 поправки в ЗДвП, гласувани в 43-то Народно събрание, от които нямаше резултат.

“Становищата ще бъдат изаддени в книга, която ще връчим на държавните институции”, каза Руслан Вуцов, шеф на Института за пътна безопасност.
“Становищата ще бъдат изаддени в книга, която ще връчим на държавните институции”, каза Руслан Вуцов, шеф на Института за пътна безопасност.

В аудиторията присъстваха поне трима бивши депутати от тогавашната транспортна комисия. Един от тях – Димитър Байрактаров от бившия Патриотичен фронт, поиска извинение от името на колегите си, тъй като резултат от работата им по закона е провал. Бйракторов каза още, че на негово питане като народен представител през 2015 г. от НАП му отговорили, че имат несъбрани над 1 млрд. и 200 млн. лв. от несъбрани глоби за всевъзможни нарушения, в това число и на шофьорите.

Както писа “Труд”, в момента работна група от Министерство на транспорта и МВР по проекти за разделянето на ЗДвП на три отделни закона – единият за правилата, нарушенията и наказанията, вторият за превозните средства и автосервизите и третият – за обучението на шофьорите. Според учените е време да се мисли за бъдещ Кодекс на движението по пътищата, който да включва както тези три отделни части, така и Закона за пътищата.

Деканът на юридическия факултет проф. д-р Сашо Пенов подчерта, че време да се анализират и сложат в ред множество разпоредби от ЗДвП, най-вече тези, свързани с принудителните административни мерки.

Участниците във форума се обединиха около идеята да бъде създадена Агенция за пътна безопасност, която да работи и по подготовка на законодателството, и същевременно да следи работата на отделните институции и общини и да изисква от тях да си изпълняват задълженията по закон.

Бившият вътрешен министър Румен Петков посочи две мерки – ясно разписване на отговорностите на институциите и по сега действащото законодателство и обучение по образователни програми от детската градина, в училище, във ВУЗ-овете, които да обхванат и родителите, и други по-зрели хора.

Другите теми, около които се постигна консенсус бе въвеждането в закона на понятието “системен нарушител”, срещу когото да има по високи санкции, промяна в Административно наказателния кодекс по начините за събиране на шофиьорски глоби, съставяне само на фиш за всякакво нарушение, ако водачът е съгласен и др.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Ми въпрос на евроатлантически ценности… мвр се демократизира и евроатлантизира при цецо и най вече при бъчварова, докато болниците още чакат своя рИформатор.
    А както знаем, една от първите евроатлантически ценности е лъжата.

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.