Цвета Караянчева в базиликата Сан Клементе: Ние сме горди, че над 300 милиона славяни пишат на кирилица

Ангела Меркел: Германия ще продължи да работи за „подреден“ Брекзит

Повреда в трансформатора е причинила пожара във влака София-Горна Оряховица край Роман

Книги и дронове на празника на просветата

Съдът остави в ареста нападателя, намушкал с нож 16-годишно момче в София

Шествие с военен оркестър и мажоретни състави – на 24 май в Сливен

Започна закриването на кампанията на Вебер в Мюнхен, на което присъства и Борисов (НА ЖИВО, СНИМКИ)

Гаджето на Мегз излиза на свобода срещу 5000 лв. гаранция

Българската делегация поднесе цветя на паметника на Иван Вазов в Рим

Интензивен е трафикът на ГКПП“ Капитан Андреево“ за камиони

Премиерът Борисов в Мюнхен: Ние сме семейство във всяка една сфера с германската автомобилна индустрия (ВИДЕО)

Трус от 3,2 по Рихтер разлюля Димитровград и Хасково

Борисов в Мюнхен: Отношения между България и Германия са отлични (СНИМКИ)

Китайците извадиха най-големия монитор 48-инчовият дисплей в електрическия SUV Byton M-Byte се управлява с докосване или с жестове

Кой го вади най-голям? Китайците. Техният стига от едната врата до другата и е леко извит, за да се вижда по-добре от всички гледни точки. За дисплея в автомобила става въпрос, не за нещо друго…

20-5-6kol

Младата китайска компания Byton подготвя за серийно производство кола с рекордно голям сензорен екран. Дължината му е 1,25 м, а височината – 25 см. Този огромен цветен монитор с диаметър 48 инча е кацнал върху таблото на електрически SUV с моделно означение M-Byte. Автомобилът трябва да излезе на пазара Азия, САЩ и Европа в края на 2019 или началото на 2020 г. с базова цена под 45 000 евро. Ще се предлага със задно предаване (един електромотор на задния мост) и двойно предаване (по един електромотор на задния и предния мост). Вариантът с един електромотор разполага с мощност 270 к.с. и 400 Нм, а при наличие на два електромотора и задвижване 4х4 – ресурсът скача до 400 к.с. и 710 Нм. В зависимост от капацитета на батерията пробегът с едно зареждане варира от 400 до 520 км.

20-1-6kol

С електрическия M-Byte китайската компания Byton иска да осъществи пробив на пазара, като привлича купувачи с авангардни дигитални технологии на конкурентна цена. Автомобилът разполага с разширени възможности за автономно движение извън населените места. За по-голяма сигурност специална система следи непрекъснато състоянието на водача и го събужда, ако той заспива по време на пътуване на автопилот. Чрез камера се разпознава и идентифицира лицето на собственика, когато седне зад волана, и автоматично се зареждат предпочитаните от него настройки – музика, температура, позиция на седалката и волана, режим на движение.

byton_concept_31

Функциите на автомобила се управляват по няколко начина. Големият екран е разделен на три секции. В лявата част непосредствено пред погледа на водача се показват данни като скорост на движение и състояние на батерията. По средата е разположена навигационната карта, а вдясно е секцията за инфо-развлекателните системи. Водачът няма нужда да протяга ръка, до всяка икона на големия екран, защото разполага с по-малък и удобен 8-инчов тъчскрийн на волана. Сензорните екрани могат да се управляват и без докосване, а с жестове – например с въртеливо движение на пръста се усилва или намалява силата на звука. Компютърът разпознава и гласови команди чрез софтуера Alexa, разработен от Amazon. С изричане на думи се управляват не само инфо-развлекателните функции, но и системите за движение на автомобила.

Die neue Marke Byton setzt auf ein Riesendisplay im Innenraum

Пътниците на двете задни кресла също разполагат с по един голям екран. Връзката с дигиталния свят се осъществява с мощни 5G мрежи от следващо поколение, като преносът на данни е до 10 гигабайта на секунда. Пътниците могат да стриймват филми и музика, да работят, да обработват документи, да водят видеоразговори. Предните седалки се въртят и така в автономен режим водачът и пасажерът до него могат да се обърнат към задната седалка, за да водят разговори с останалите пътници.

20-7-6kol

Всички екрани в автомобила автоматично се адаптират спрямо светлината, а камери и сензори непрекъснато следят състоянието на хората в автомобила, включително техния пулс и кръвно налягане. Собственикът може да настрои колата да се отключва само тогава, когато разпознае лицето му с камерата на вратата.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.