Волен Сидеров: НФСБ и ВМРО обмислят вариант за притискане на ГЕРБ с помощ от Цветан Цветанов

Белият дом обсъжда намаляване на данъци за избягване на рецесия

Защо на някой бащи им позволяват да присъстват на раждането на детето им?

Експерти по сигурност: Ако Мартин Трифонов е бил наблюдаван, убийството в Сотиря нямаше да се случи

Зам.-кметът на Ботевград: Няма опасност за гражданите след пожара в склад за вторични суровини

Шефът на Спешния център в Сливен за смъртта на Криси: При установени нарушения ще бъдат взети мерки 

Виктор Орбан: Вярвахме в обединението на Европа и то се случи

Криминалистът Ботьо Ботев: Случаят „Негован” няма свой аналог в историята на България

Срещата на Г-7 може да завърши без комюнике заради различия за климата

Тръмп се шегува в Туитър – купува Гренландия без небостъргачи

Арабската коалиция нанесе удари срещу военни мишени в йеменската столица Сана

Борис Джонсън е изпратил писмо до Туск, предлага алтернативни договорки за ирландската граница

Много слънце и жега днес

Обявяват кандидатите за стратегически инвеститор на АЕЦ „Белене”

Туитър и Фейсбук са били използвани от Китай срещу демонстрантите в Хонконг

Колите в страната намаляват с 4,8% България изостава по брой автомобили на 1000 души от населението

България е сред петте страни от ЕС с най-малко леки коли на 1000 жители.

По автопарк Румъния е на последно място

Броят на автомобилите в страната сериозно намалява. За пет години и половина регистрираните леки коли у нас намаляват с 4,8% и към 1 юни достигат 2,768 млн. броя, сочат данните на Евростат и МВР. Явно увеличението на колите по улиците в големите градове до голяма степен се дължи на миграцията на населението към тях. Докато в по-малките ситуацията е различна.

Сред страните от ЕС има само три, в които има спад в броя на регистрираните леки коли през периода от 2013 г. до 2017 г., сочат обявените вчера данни на Евростат. Освен България, това са Франция със спад от 2,6%, и Литва, където намалението е с 25%. Но намалението в Литва се дължи на това, че всички коли без технически преглед или без застраховка “Гражданска отговорност” през 2014 г. бяха дерегистрирани.
България изостава и по брой на автомобилите спрямо населението. На първо място по този показател в ЕС е Люксембург, където на 1000 жители има 670 леки коли. На второ място е Италия с 625 автомобила на 1000 жители. Други страни с висок процент на моторизация са Финландия (617 автомобила), Малта (613 автомобила) и Кипър (609 автомобила).

България влиза в петте страни от ЕС с най-малко леки коли спрямо населението. У нас има около 390 коли на 1000 жители. По-зле са само в Хърватия, Латвия, Унгария и Румъния. Като северната ни съседка е на последно място само с 261 коли на 1000 жители.

В ЕС нарастват колите с алтернативни горива (включително хибриди). През 2017 г. най-голям дял на алтернативните горива при регистрираните нови коли се наблюдава в Полша (8,7%) и Италия (8,2%). Делът на колите с алтернативно гориво зависи от различни стимули, които предлагат правителствата като например данъчни облекчения, субсидии или специфични привилегии, като например достъп до ленти за градския транспорт, безплатен паркинг и др.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.