САЩ въведоха санкции срещу руска финансова компания

Русия и Китай са блокирали усилията на САЩ да спрат петролните доставки за Северна Корея

Земетресение от 6,5 по Рихтер в Западна Папуа в Индонезия

Военни и индустриални обекти с американско присъствие са били атакувани в Ирак

„Американ Еърлайнс“ закупува 50 от най-новите модели пътнически самолет на „Еърбъс“

Борис Джонсън е начело и след третия кръг на изборите за приемник на Тереза Мей

Партиите излизат на пазара, НС няма идеи за контрол на покупките ДПС предложи дарения без лимит, ГЕРБ - безплатни партийни клубове

Два български ТИР-а катастрофираха в Румъния, шофьор е загинал Причина за инцидента е спукана гума на единия от камионите, съобщават от МВнР

Бой между деца в София прати 11-годишен в „Пирогов“

12 000 лева глоба за шум на открито (обзор) МВР поема контрола върху нарушителите на закона

Болниците стопили дълговете си с 30 млн. лв.

19-годишна българка е арестувана в Гърция за разпространение на детска порнография

Данъци и осигуровки за обезщетение след уволнение

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в четвъртък, 20 юни 2019

5 нови линейки за лятото в Бургас

Комфорт и нисък разход Honda CR-V разполага с просторна кабина и голям багажник с електрическа врата

Японците са тихи, дори когато правят революции. Без гръмотевици и фанфари преминава „тихата революция“ на изваждането на дизеловите двигатели от колите на Honda. Японската марка се ориентира към по-екологични бензинови и електрифицирани задвижвания, които постепенно ще обхванат цялата моделна гама. В нея от четвърт век се откроява CR-V, един от най-успешните SUV-ове в световен мащаб и шампион по продажби. Новият модел вече не се предлага с дизелов двигател, а само с бензинов мотор или с хибриден пакет.

Дали обаче бензиновият двигател може успешно да замести работоспособния и икономичен дизел? Отговорът дава Honda CR-V, оборудван с 1,5-литров бензинов турбо мотор с мощност 173 к.с. Като брой на конете всичко изглежда окей. Максималният въртящ момент от 220 Нм е на разположение в много широк диапазон от 1900 до 5000 оборота, така че създава добра еластичност на сравнително малкия четирицилиндров двигател. Въпреки че работният обем на мотора е намален с една четвърт в сравнение с предишния 2,0-литров агрегат, мощността е дори увеличена с 18 к.с. с включването на турбокомпресор.

В реални условия бензиновият CR-V с 6-степенна механична трансмисия се представя много икономично и дава среден разход като на дизелов автомобил – между 6,0 и 7,0 л. Много малко бензинови SUV модели в средния клас могат да се похвалят с такава ефективност. Динамичните показатели са според очакванията. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 9,3 секунди, а максималната скорост е 211 км/ч. Когато водачът навременно сменя предавките, за което получава и индикация на таблото, колата показва своята динамика.

Това обаче не е състезателен автомобил, а комфортен превозвач на къси и дълги дистанции. Моделът е конструиран да бъде удобен, приятен и надежден другар в пътуванията с най-високо ниво на безопасност. Пътническата кабина е просторна и луксозно обзаведена, като предлага многобройни отделения за лични вещи.

Увеличеното разстояние между предните седалки и тези на втория ред осигуряват достатъчно място на всички пасажери. Опционално CR-V може да бъде оборудван със 7 седалки, като допълнителният трети ред също е конструиран със съответното пространство за краката на пътниците. Така голямо семейство или компания може да пътува под един покрив.

 

Багажният обем също е на висота. Под голямата и високо отваряща се врата на товарния отсек се отваря пространство с вместимост 561 л, която се увеличава до 1756 л при сгъване на задните седалки. Багажникът може да побере велосипед с 19,5-инчова рамка. Дъното на багажника се регулира в две позиции, което улеснява товаренето благодарение на възможността за напълно равна повърхност за големи предмети. Товарната платформа издържа тежест до 100 кг.

Достъпът до багажника е изключително улеснен, особено при наличието на опцията на електрическа врата със сензор за безконтактно отваряне и затваряне. Височината в отворена позиция може да се регулира според пространството около колата, което е от полза в гаражи с ниски тавани. Допълнителни отделения за предмети има в новата централна конзола, която се мести напред и назад, като се прибира, за да освободи място за чанта или лаптоп.

 

LED светлините са стандартни

За всички нива на оборудване на Honda CR-V са стандартни LED светлините. Те допринасят не само за по-добрата видимост, но и за ефекта от дизайна на автомобила. Благодарение на по-тесните предни А-колони от високоякостна стомана, това е моделът с най-добра видимост в своя сегмент.

В сравнение с предишното поколение е рационализирано разпределението на информационния екран в кабината. Сега освен 7-инчовия дисплей за водача, има и централен сензорен монитор за управление на основните функции за развлечение, асистенция и свързаност.

Подобрени са и офроуд възможностите на модела – чрез по-висок пътен просвет (до 20 см) и най-новата 4х4 технология, която позволява до 60% от въртящия момент да се изпраща към задните колела.

 

 

Безопасност за всички

Според философията „Безопасност за всички“ на Honda още в базовото ниво на оборудване на CR-V са включени всички активни и пасивни системи за сигурност. Тяхната работа се обезпечава от камери и радари, данните от които непрекъснато се обработват за гарантиране на оптимална пътна безопасност.

Система за автоматично спиране в градски условия активира спирачките при бездействие на водача и опасност от сблъсък. Преди това системата за предупреждение е подала до шофьора визуален и звуков сигнал за евентуалния инцидент. Друга система предупреждава за напускане на лентата без активиран мигач. Камера в челното стъкло следи пътя и отчита дали движението се извършва в избраната лента. При смяна на лентата без мигач се намесва електрическото сервоуправление, което коригира траекторията и колата остава в лентата. При определени условия може да се приложи и спирачно усилие. За да няма неприятни изживявания от разсейване на водача, асистент за спазване на лентата държи автомобила в средата на платното.

Извън града може да се задейства адаптивният круиз контрол, който регулира скоростта според ситуацията и поддържа дистанцията до превозното средство отпред. Индикатор на таблото показва ограниченията на пътните знаци, което спомага за спазване на правилата на движение. За да се предпази от нарушения, водачът може да активира интелигентният ограничител на скоростта, който ползва данни от системата за разпознаване на пътните знаци.

Honda CR-V разполага и с други технологии за безопасност като наблюдение на мъртвата зона отстрани, както и за следене на трафика зад автомобила при маневриране. Изображението от камерата за заден ход може да е стандартно или широкоъгълно с по-голям обхват на зоната.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.