Рискът от инциденти в горещото време е по-висок
Проверката отнема само няколко минути, но много шофьори я забравят – става дума налягането в гумите. Отклонението от предписаните стойности може да бъде опасно, особено в летните жеги. Горещите месеци са времето на ваканционните пътувания, натоварения междуградски трафик и на най-многобройните катастрофи.
Гумите са много важен компонент от безопасното движение. Тяхната контактна площ с асфалта реално е връзката на пътниците с живота, затова не трябва да се пренебрегват редовните проверки. Повечето шофьори забравят за това.
Състоянието на гумите зависи не само от налягането, но и от формата и дълбочината на протектора.
Ако се сменят зимни с летни гуми (или обратно) е препоръчително още в първите дни след смяната да се проконтролира налягането. Някои водачи повишават налягането с 0,1 до 0,2 бара над предписаните стойности, което спестява малко гориво, но пък води до малко „по-твърдо“ возене по неравни настилки.
Недостатъчно напомпаните гуми обаче са особено опасни през горещите летни дни. При по-ниско налягане и високи температури гумата се деформира по-силно и се нагрява повече при търкаляне. Това може да повреди каркаса („скелета“) на гумата така, че да се стигне до спукване при движение, а тогава последиците могат да са много сериозни.
Поведението на автомобила през летните месеци, особено на мокра настилка, зависи много от състоянието на гумите.
Затова проверката е наложителна, особено преди дълги пътувания с натоварен автомобил. Най-добре е това да не се прави на пряка топлина, а на сянка при температура около 20 градуса. Обикновено препоръчителните стойности за налягането могат да се открият в ръководството за употреба на автомобила или на етикет (стикер или плочка) на шофьорската врата или на капака на горивния резервоар.