Специализирана операция блокира Бургас

Христо Сираков: 12 години не съм изневерявал на жена си

Германо-българската индустриална камара отваря свой офис в Бургас

Разкриха две лаборатории за производство на синтетични наркотици в домашни условия (СНИМКИ)

Мъж и жена са пострадали при катастрофа на автомагистрала „Тракия“ край Пловдив

КАТ извършва засилени проверки на тирове и автобуси

Задържаните за убийството в Костенец са мъж на 18 и жена на 24 години

Трима подпалвачи хвърлени в ареста

Условна присъда и глоба от 600 лева за собственик на питбул, нахапал създателка на хор в Търново Драмата се разигра на 1 март тази година в старата столица

Сирийската армия придвижва части към границата с Турция

Двама британци са били пребити в центъра на София

Вижте отблизо дома на Никол Шерцингер (ВИДЕО)

Моторист загина при катастрофа в центъра на Варна

Собственик на питбул го насъска срещу баща и син Преди това нападнал с нож младия мъж

Круизните кораби минават на газ Алтернативните горива влизат в морската индустрия

Големите круизни кораби стават все популярни сред туристите, но в същото време търпят критики, защото са големи замърсители на природата. Затова конструкторите търсят алтернативни решения. Дългият 337 м круизен кораб „Аида Нова“ с места за 6600 пътници е първият по рода си плавателен съд, който използва за гориво втечнен природен газ вместо мазут. Природният газ изгаря напълно, без да оставя почти никакви замърсители за разлика от петрола. От огромните комини над палубите няма да се извиват облаци гъст дим, а само синкав пушек от изгарянето на газта, при която не се отделят твърди частици.

Корабът „Аида Нова“ се задвижва от двигатели с обща мощност 84 хиляди конски сили. Те се захранват с гориво от три огромни резервоара с обща вместимост 3500 куб. м, в които природният газ се зарежда охладен до температура минус 160 градуса. Двигателите са приспособени да работят и с морски дизел при необходимост.

От следващата година влизат в сила нови, по-строги екологични изисквания за новостроящите се плавателни съдове. До 2050 г. отделяните вредни вещества трябва да бъдат намалени наполовина. Проблемът е от вече съществуващите кораби, тъй като те имат дълъг живот – поне няколко десетилетия.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.