Пълният отказ от алкохол повишава риска от дeменция Умерената консумация пък го намалява

Най-малко четирима загинали при земетресението в Турция

Еколози: Пожарът в Дуранкулашкото езеро е унищожил местообитанието на редки птици

Акт за административно нарушение на издателите на осъвременения вариант на „Под игото“

Вижте кой е в първата десетка на „зелените“ милиардери Агенция Bloomberg обяви най-успешните бизнесмени в зелената икономика

Борис Джонсън подписа споразумението с ЕС за Брекзит Премиерът заяви, че с това се отваря нова глава в историята на страната

Земетресение от 6,8 по Рихтер удари Турция (ВИДЕО)

Училища затварят в половин България

Боливия прекратява дипломатическите отношения с Куба

Връщат размера на налога за хазарта (обзор) Обрат в облагането на игрите на късмета с нов законопроект

„Труд Уикенд“ – един вестник за два дни

Говорителка на Тръмп: Следващата седмица трябва да приключи процесът по импийчмънт

Вежди Рашидов е на посещение в Саудитска Арабия Обсъжда програма за културно сътрудничество

ГЕРБ за вота на недоверие: Служебно правителство е пир по време на чума (обзор) Водната криза е от политическо безхаберие, заяви Корнелия Нинова

Евакуираха мол в София заради бомбена заплаха

Леките нарушения няма да се зачитат в системата бонус-малус

Нарушенията, които ще доведат до по-скъпа застрахователна полица, са такива, които водят до опасни ситуации на пътя – отнемане на предимство, шофиране в насрещното, превишаване на скоростта, отнемане на предимство и др. Нарушения като шофиране без фарове или в бус лентата, както и неправилно паркиране, няма да се считат при формиране на цената на „Гражданска отговорност“, коментираха експерти от Комисията по финансов надзор (КФН).

„Най-леките нарушения, които ще се считат, са в първа категория и носят една наказателна точка. Например, ако превишите скоростта с 10 км/ч от разрешеното в населено място, и получите акт или наказателно постановление, ще ви се брои и една наказателна точка. А застраховката на колата ще се оскъпи с 10%“, даде за пример членът на управление „Застрахователен надзор“ Николай Петков. Но малус точките ще се събират за година и така при пет минимални превишения на скоростта, полицата ще стане с 50% по-скъпа.

За спорната част с наследяването на малус точките при продажба на автомобил от комисията коментираха, че не се обсъжда отпадането й, а по-скоро прецизиране на текстовете, но по начин, който да не допуска възможността да си прехвърлиш колата на някой близък или роднина и отново да продължиш да шофираш рисково.

„Ако собственикът на един автомобил иска да намали натрупаните си малус-класове, ще му трябват години, за да ги изчисти, в зависимост от степента на допуснатите нарушения. Например, ако колата е в най-високия клас на малус-класовете, ще са необходими 12 години, докато започне да се плаща застраховка на базисно ниво. При безаварийно каране за година ще се махат по 30%, след това по 10% до нулиране на малус-класовете“, коментира ръководителят на управление „Застрахователен надзор“ в КФН Владимир Савов.

Изрядните водачи от друга страна ще получават за всяка година 10% по-евтина застраховка. Но за да стигнат максималното намаление от 25%, те ще трябва да шофират без нарушения поне три, четири години. А ефектът от намаление ще се постигне чак след шест години от стартиране на системата, коментираха от КФН.

 

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.