Интензивен трафик по магистрала „Струма“ и пътя Е-79 към Гърция

Хиляди любители на народния фолклор се събраха в Жеравна

Загинал и десетки ранени при катастрофа на автобус в Русия

17 мъртви щъркела са открити до електропроводи край бургаско село

Прокуратурата повдигна три обвинения на Мартин Трифонов Може да получи 30 години затвор или доживотен

Нинова: Героите от Илинденско-Преображенското въстание показаха силата на българския национален дух

Румен Петков на Петрова нива: Илинденско-Преображенското въстание е неразделна част от българската история

Доброволци обновяват едно от най-големите български села

Евакуираха 400 пътници при авария на ферибот край Испания

Жан-Клод Юнкер ще се подложи на спешна операция

Полицаи задържаха въоръжен помориец след тричасови преговори Мъжът извадил пистолет при семеен скандал

Съд в САЩ издаде заповед за изземването на иранския танкер в Гибралтар

Клиент застреля келнер в парижки ресторант заради забавена поръчка

„Златният Орфей” тръгва догодина Община Несебър възражда традиционния фестивал на Слънчев бряг

Хутите атакуваха газово находище в Саудитска Арабия

Лиляна Павлова сочи напредък в проектирането на магистрала „Струма“ в Кресненското дефиле

Лиляна Павлова

„Има много сериозен напредък в проектирането и процедурите за оценка на въздействието върху околната среда на частта от АМ „Струма“, която трябва да премине през Кресненското дефиле“, коментира министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова пред БТВ.

Става въпрос за 20-те км от Крупник до Кресна.

„Най-новият вариант, за който виждам, че постигаме страхотен консенсус, е в участъка в посока към Гърция съществуващото трасе да се използва в едната посока, а в обратна посока да се направи обход на Кресна. В този случай ще се наложи изграждането на пет тунела и доста виадукти, но този вариант няма да оскъпи процедурата“, каза Павлова.

„От останалите възможни варианти изграждането на дълъг тунел отпадна, защото имаме много проблеми от екологична гледна точка, а за т. нар. етажерка – използване на съществуващото трасе и изграждането на две нива, едно до друго и едно над друго, еколозите също имат притеснения.“

Иначе АМ „Струма“ е готова до Благоевград. Следва да започне строителството на участъка от Благоевград до Крупник. Има избран изпълнител, който ще започне работа от новия строителен сезон.

За участъка от Кресна до Сандански също има избран изпълнител, той започва работа през септември.

Междувременно сега се избира изпълнител на тунела „Железница“. За процедурата кандидатстват 17 фирми. Това ще е най-дългият тунел в България и е наистина сложно съоръжение. „Става въпрос за две тръби, всяка от които ще е по 2200 м, ще има и два големи виадукта по 700 м в началото и в края на тунела“, обясни министърът.

По повод критиките, че в Норвегия за същата цена ще бъдат построени двойно повече километри, Павлова коментира, че е много трудно един тунел да се сравнява с друг, защото значение имат пътната част, която той включва, дали са една или две тръби. Цената не трябва да се изчислява на километър, а на линеен метър изкопаване и отделно за изграждане на 2,5 км магистрала, посочи тя.

Павлова коментира и проблемния пътен възел „Кочериново“. На път от Благоевград за София, за да се включат в магистралата, шофьорите трябва да спрат и да направят ляв завой. Катастрофите там са чести.

„Това не е основният пътен възел за включване в магистралата“, коментира министърът. Тя посочи, че инцидентите там са поради несъобразена скорост или неспазване на дистанция.

Разгледахме вариантите в пътната агенция и инженерите се спряха на изграждането на ново кръгово кръстовище, което да облекчи влизането и излизането от магистралата. „Възложила съм проектът да бъде направен максимално бързо“, каза Павлова.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (2)

  1. Не двойно повече, а почти 8 пъти повече е построено в Норвегия за същите пари. Бойко мършата и свинефермата герб са прекалено нагли в краденето. Свинята лилияна да не ни прави на балами с нейните линейни метри. Линч за крадливите герберски свине.

  2. Да пуснат миньори от мините в региона и те ще ги изкопаят тези тунели за няколко милиона лева, а разликата до 250 милиона да се използва за нещо разумно вместо да ги откраднат бойко мършата със свинете си от свинефермата герб.

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.