На 19 декември 2018 да почерпят

Световната банка одобрила кредитни гаранции от 750 млн. долара за Украйна

Белгийският премиер подаде оставка

Българските полярници пристигнаха на Антарктида

Централна роля в света иска Китай Никой не може да ни диктува какво да правим, отсече Си Цзинпин

Ники Хейли загатна какъв ще е американският план за мир в Близкия изток

Американски съдия разкритикува бившия съветник на Тръмп Майкъл Флин

ЕС призова Сърбия към конструктивен диалог с Косово

Евтина земя дават на млади фермери Целта е стопаните под 40 години да останат на село

Премиера на филм за дядо Добри в НДК

Христо Стоичков към фенове: Трудете се и не се предавайте! Стотици варненци извиха опашка за автограф от Камата

Чуждите инвестиции намаляха с 21% Задгранични компании продават бизнеса си в България

Искат Ценко Чоков обратно в ареста (обзор) Имал разрешение да отиде на зъболекар

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в сряда, 19 декември 2018

Посланиците от ЕС поздравиха Лиляна Павлова за отличната работа в Триото Естония – България – Австрия

Мартин Пантелеев и Моцартовата магия В зала „България” се състоя Моцартов концерт под диригентството на маестрото

Да се интерпретира днес творчеството на Моцарт не е нещо ново, но да се предложи на взискателната българска публика рядко изпълнявани на наша сцена произведения, наистина е предизвикателство.

От цикъла „Солистите на Софийската филхармония” в зала „България” се състоя Моцартов концерт под диригентството на световноизвестния маестро Мартин Пантелеев. Бяха включени наистина интересни творби: „Първата симфония в ми-бемол мажор К.16”, която малкият Волфганг написва едва 8-годишен; тя беше последвана от „Концерт за флейта и арфа” (солисти Кремена Ачева – флейта, Весела Тричкова – арфа); във втората част публиката потъна в мощното излъчване на „Коронационна меса в до мажор”, създадена от Моцарт през 1779 г. Тя е изпълнявана многократно на тържествени поводи през 19 в. в императорския двор на Виена, а в наши дни ѝ се придава религиозно-апотеозен смисъл, защото звучи по време на църковни служби в катедралата „Св. Петър” във Ватикана. Херберт фон Караян я е изпълнявал често с Виенската филхармония.

Ето че и българската публика се почувства част от световното музикално общество, благодарение на великолепното изпълнение на солистите Елена Механджийска, Росица Павлова – Инджева, Михаил Михайлов и Пламен Бейкова. А Националният филхармоничен хор „Светослав Обретенов” (дир. Славил Димитров) придаде тази така необходима плътност и тържественост на звука, която е задължителна за подобни меси в католическия свят. За публиката, която дълго аплодира изпълнителите, е истинско щастие, че маестро Мартин Пантелеев все по-често се завръща на българска сцена.

Феновете му отсега се настройват в очакване за уникалния концет на 2 април в зала 1 на НДК, където диригентът ще си партнира с Александрина Пендачаска за нейния юбилеен концерт „Това съм аз” – 30 години на сцената отбелязва световноизвестното сопрано с арии от Верди, Моцарт и Росини.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.