Глобална епидемия от обездвижване сред децата

Спешен медик е уволнен в Габрово заради пациентка, починала от масивен инфаркт

Вучич: Руснаците не ни дават нищо даром

ООН: Въздушните удари в Йемен са намалели рязко

Берлускони в болница, паднал на конгреса на ЕНП в Загреб

Учител предотврати масова стрелба в сръбско школо

Ваксините за грип свършиха Няма нито една доза в аптечната мрежа, няма да има и нови доставки

„Труд Уикенд“ – един вестник за два дни

Българска фирма измами Енрике Иглесиас, турнето му е отменено

Четири часа остана блокиран пътят София-Варна след тежката катастрофа

Двигател на пътнически самолет се подпали над Лос Анджелис (ВИДЕО)

Еврокомисията проверява сделката на „Фолксваген“ с Турция

Бактерия убива комари, преносители на треската денга

Нинова потвърди, че няма да продава БСП Шефката на БСП обвини премиера, че плащал да я свалят от партийния пост

ВиК-Перник източвала от яз. „Студена“ повече вода от разрешеното

Мартин Пантелеев и Моцартовата магия В зала „България” се състоя Моцартов концерт под диригентството на маестрото

Да се интерпретира днес творчеството на Моцарт не е нещо ново, но да се предложи на взискателната българска публика рядко изпълнявани на наша сцена произведения, наистина е предизвикателство.

От цикъла „Солистите на Софийската филхармония” в зала „България” се състоя Моцартов концерт под диригентството на световноизвестния маестро Мартин Пантелеев. Бяха включени наистина интересни творби: „Първата симфония в ми-бемол мажор К.16”, която малкият Волфганг написва едва 8-годишен; тя беше последвана от „Концерт за флейта и арфа” (солисти Кремена Ачева – флейта, Весела Тричкова – арфа); във втората част публиката потъна в мощното излъчване на „Коронационна меса в до мажор”, създадена от Моцарт през 1779 г. Тя е изпълнявана многократно на тържествени поводи през 19 в. в императорския двор на Виена, а в наши дни ѝ се придава религиозно-апотеозен смисъл, защото звучи по време на църковни служби в катедралата „Св. Петър” във Ватикана. Херберт фон Караян я е изпълнявал често с Виенската филхармония.

Ето че и българската публика се почувства част от световното музикално общество, благодарение на великолепното изпълнение на солистите Елена Механджийска, Росица Павлова – Инджева, Михаил Михайлов и Пламен Бейкова. А Националният филхармоничен хор „Светослав Обретенов” (дир. Славил Димитров) придаде тази така необходима плътност и тържественост на звука, която е задължителна за подобни меси в католическия свят. За публиката, която дълго аплодира изпълнителите, е истинско щастие, че маестро Мартин Пантелеев все по-често се завръща на българска сцена.

Феновете му отсега се настройват в очакване за уникалния концет на 2 април в зала 1 на НДК, където диригентът ще си партнира с Александрина Пендачаска за нейния юбилеен концерт „Това съм аз” – 30 години на сцената отбелязва световноизвестното сопрано с арии от Верди, Моцарт и Росини.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.