Потвърдена е смъртта на 31 души в рухналия мост край Генуа

Трус от 4,9 по Рихтер разлюля Южна Италия

Освободените от Турция двама гръцки военни са пристигнали в Солун с премиерския самолет

На 15 август 2018 да почерпят

Когато “зелените” правят кочина Защо е позволено „еколозите” да летуват на „Корал”, щом го затрупват с боклук

Не е било възможно да се предвиди срутването на моста в Генуа

Христо Иванов заложил „бомбата“ в Търговския регистър Бившият правосъден министър оставил стратегическото звено без резервен център

Екопроблеми в Рила няма, те са на плажната ивица по Черноморието

200 хил. коли остават без „Гражданска“ От събота шофьорите трябва да сключат нова полица

Тереза Мей: Заплахата от тероризъм във Великобритания остава много висока

Гуардиола с часовник за 170 000 евро

Български тираджия оцелял по чудо в Генуа Жертвите на срутването вече са 35

Обжалваме, ако ни скъсат на шофьорски изпит Комисия отменя решението на изпитващия, ако установи нередности

Влизаме в топ 10 по ръст на БВП Инвестициите се увеличиха с 4,4%

МВР строи Дворец на паспорта за 370 млн. лв. Обявяват утре обществена поръчка за нова система за лични документи

Мартин Пантелеев и Моцартовата магия В зала „България” се състоя Моцартов концерт под диригентството на маестрото

Да се интерпретира днес творчеството на Моцарт не е нещо ново, но да се предложи на взискателната българска публика рядко изпълнявани на наша сцена произведения, наистина е предизвикателство.

От цикъла „Солистите на Софийската филхармония” в зала „България” се състоя Моцартов концерт под диригентството на световноизвестния маестро Мартин Пантелеев. Бяха включени наистина интересни творби: „Първата симфония в ми-бемол мажор К.16”, която малкият Волфганг написва едва 8-годишен; тя беше последвана от „Концерт за флейта и арфа” (солисти Кремена Ачева – флейта, Весела Тричкова – арфа); във втората част публиката потъна в мощното излъчване на „Коронационна меса в до мажор”, създадена от Моцарт през 1779 г. Тя е изпълнявана многократно на тържествени поводи през 19 в. в императорския двор на Виена, а в наши дни ѝ се придава религиозно-апотеозен смисъл, защото звучи по време на църковни служби в катедралата „Св. Петър” във Ватикана. Херберт фон Караян я е изпълнявал често с Виенската филхармония.

Ето че и българската публика се почувства част от световното музикално общество, благодарение на великолепното изпълнение на солистите Елена Механджийска, Росица Павлова – Инджева, Михаил Михайлов и Пламен Бейкова. А Националният филхармоничен хор „Светослав Обретенов” (дир. Славил Димитров) придаде тази така необходима плътност и тържественост на звука, която е задължителна за подобни меси в католическия свят. За публиката, която дълго аплодира изпълнителите, е истинско щастие, че маестро Мартин Пантелеев все по-често се завръща на българска сцена.

Феновете му отсега се настройват в очакване за уникалния концет на 2 април в зала 1 на НДК, където диригентът ще си партнира с Александрина Пендачаска за нейния юбилеен концерт „Това съм аз” – 30 години на сцената отбелязва световноизвестното сопрано с арии от Верди, Моцарт и Росини.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.