На 24 март 2019 да почерпят

Конопените семена съдържат полезните омега 3 мастни киселини Подходящи са за консумация по време на Великденския пост

Доналд Тръмп: С халифата на „Ислямска държава“ е свършено

Афганит – камъкът на мъдростта Наречен е на страната, в която е открит

За осем наберете дванайсет. Потрес! На гол телефон чифте стандарти…

Вижте как изтребители Су-27 съпровождат американски бомбардировач далеч от руската граница (ВИДЕО)

Военни обезвредиха граната във Варненско

Малко дете се изгуби в гората в Балкана Издириха го при незабавна спасителна акция с десетки полицаи, горски, планински спасители, военни полицаи и доброволци

Националният съвет на СДС дава мандат на председателя на партията да финализира преговорите с ГЕРБ за евроизборите

Президентът Румен Радев удостои Ян Енглерт с почетен плакет „Св. св. Кирил и Методий“

Сгъваемият телефон се превръща в таблет Иновацията на 2019 г. - гъвкав екран (ИНФОГРАФИКА)

Кораб с 1300 души на борда бедства близо до Норвегия

Българските превозвачи готвят протест в Страсбург, ако пакетът „Мобилност“ влезе в дневния ред на ЕП

44-годишен мъж е бил ударен от кола в подлеза на НДК

Красимир Каракачанов: Скандалът с апартаментите е неприятен, ще повлияе на резултатите на ГЕРБ

Милка Христова: Самоорганизиралите се шофьори от градския транспорт постигнаха много сериозна победа

С помощта на БСП работниците извоюваха за няколко седмици това, което години наред не са могли да получат от синдикатите, коментира заместник-председателят на СОС

Самоорганизиралите се шофьори от градския транспорт постигнаха много сериозна победа. Това коментира заместник-председателят на СОС от БСП Милка Христова ден след сесията, на която беше гласуван докладът на кмета Йорданка Фандъкова за увеличение на основната заплата на шофьорите в столичните автотранспорт и електротранспорт на 1150 лева.

„Фактът, че работниците се обърнаха не към синдикатите, а към БСП, говори сам по себе си, коментира тя. – Благодарение на собствените си усилия за няколко седмици шофьорите извоюваха това, което години наред не са могли да получат от синдикатите. След като подписката им наброи над 1200 души, което е повече от една трета от официалния брой синдикални членове в градския транспорт, ръководствата на синдикатите си дадоха сметка за мащаба на недоволството и се опитаха да го овладеят, да го тушират и да го оглавят. Опитът им обаче беше изключително нелеп“.

Милка Христова визира бурната и агресивна реакция на някои представители на синдикатите по време на заседанието на Комисията по транспорт и туризъм в сряда по въпроса за ремонтите на тоалетните, поставен от председателя на ГС на БСП – София Калоян Паргов. „Те се борели 17 години тоалетните на крайните спирки да бъдат ремонтирани, а, видите ли, сега БСП се намесила и им отнела инициативата!? Тук веднага изниква въпроса за ефективността от работата на синдикатите през тези 17 години на борба, коментира заместник-председателят на СОС. – И кой казва, че въпросът за увеличаването на заплатите на трудещите и подобряването на условията на труд са запазена територия на снидикатите и никоя политическа сила, най-вече БСП, не може да се намесва?!“

Според Милка Христова не бива да бъдат омаловажавани, а трябва да бъде отдадено дължимото уважение на гражданската енергия и решителност на водачите от градския транспорт да отстояват правата си, независимо дали са, или не са синдикални членове. „На сесията в четвъртък изглеждаше изключително несериозно непрекъснатото натрапчиво повтаряне на тезата, че увеличението на заплатите се дължи само и единствено на легитимните представители на синдикатите“, коментира тя.

Общинските съветници от групата на БСП имаха забележки за начина, по който управляващите предвиждат да осигурят средствата за увеличението на заплатите на шофьорите в градския транспорт. „Предвижда се те да дойдат след корекция на общинския бюджет в посока увеличение на приходите от данъка за възмездно придобиване на имущества в размер на 5,3 милиона лева, обясни Милка Христова. – Прави впечатление обаче начинът, по който тези пари ще бъдат „вкарани” в Икономическата рамка. Те ще влязат в нея като субсидия, която трябва да достигне, забележете, до транспортните оператори, респективно до шофьорите, чрез увеличаване продажбата на превозни карти и документи. Нещо, което, според нас, е рисковано и не гарантира реалното получаване на тези средства от транспортните оператори и водачите. Причината е, че тенденцията, която наблюдаваме, не говори за подобна възможност. Затова нашето предложение беше тази сума да мине чрез Регламент 1370 на Европейския съюз. Така ще бъде гарантирано повишаването на заплатите, без то да бъде обвързано с евентуална продажба на превозни документи. За съжаление, нашето предложение не беше прието“.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.