Елена Йончева: Моят свекър е управител на къщите, но преди да познавам това семейство, така че това е абсурдно

Китай демонстрира военноморска мощ Показа за пръв път най-новия си ескадрен миноносец

Вижте най-големите лафове на Емо Чолаков Дългогодишният водещ на БТВ напуска ефира на телевизията

Доналд Туск и Ангела Меркел разговаряха по телефона с Володимир Зеленски

Мехмет Акиф Алакурт ядоса турските жени

Бизнесът срещу саботажа на зимния туризъм Не можем да очакваме хората да се върнат след 4 часа чакане на лифта, категоричен е зам.-председателят на КРИБ проф. Николай Вълканов

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в сряда, 24 април 2019

„Хемус” задминава Плевен след 3 години (обзор)

Сантра стана телевизионна водеща

Велико Търново домакинства националната дискусия „Общини БГ 2030“

Валентин Николов: В близко време ще бъдат прекратени договорите с американските централи в „Марица-изток“

Родител 1 и 2 в бланките за забавачка в София (обзор) Полетата бяха променени отново на “майка” и “баща”

Лютви Местан трябва да внесе гаранция от 10 000 лева до 25 април

ГЕРБ отстъпиха за адвокатските доноси

Проф. Румен Гечев: Проблемът на днешното управление не е в 10 или 30 апартамента, а че има милиардни загуби от нереализираните проекти

Модерни времена Обновеният Volkswagen Passat извършва автоматично много от действията на водача

Eлегантен, комфортен, безупречен по много показатели – близо половин век Passat гради образцовата си репутация сред потребителите. Благодарение на нея през тази година той ще стане първият автомобил в средния клас с повече от 30 милиона продадени екземпляра. Историята на успеха продължава с нов епизод, в който главен герой е поколението 8.5 или преминалият фейслифт модел от осмото поколение, представен на европейската публика в началото на март на изложението в Женева. Този обновен Passat ще се продава до края на жизнения цикъл на настоящата генерация през 2022-а, като към днешна дата това е най-модерният и високотехнологичен автомобил на Volkswagen в историята.

Промените във външния вид след фейслифта са почти незабележими. Козметичните процедури по обновлението са засегнали предната и задната броня, решетката и емблемата. Отзад на капака на багажника се появява надпис Passat под логото на VW. Новите LED светлини добавят ярко изразен визуален почерк. Интелигентната матрична технология на фаровете IQ.LIGHT облекчава задачата на водача при шофиране на тъмно. Две прожекционни LED системи осигуряват къси и дълги светлинни снопове, докато мигачите, дневните и страничните светлини също са LED под формата на тесни хоризонтални ленти. През нощта софтуерът управлява светлините, като превключва автоматично на къси, дълги, светлини за града или за магистрала.

 

Когато обновеният Passat паркира в шоурумите на дилърствата през лятото, двигателната гама ще се състои от осем моторизации. Мощността на бензиновите TSI варианти варира от 150 до 272 к.с., а на дизеловите TDI – от 120 до 240 к.с. Всички са оборудвани с филтър за твърди частици и отговарят на последните екологични норми Euro 6d.

Ще се предлага и Plug-in хибридна версия с обозначение Passat GTE. В този вариант е инсталирана по-голяма батерия от досегашната. Нейният капацитет е увеличен с 31 процента до 13 киловатчаса, като съответно става по-голям и пробегът в електрически режим. Занапред на ток могат да бъдат изминати приблизително 55 км, измерени по новия цикъл WLTP. Променената конфигурация на режимите на шофиране позволява запазване на достатъчно електроенергия за градско движение. Електрическият мотор и бензиновият турбо двигател произвеждат обща системна мощност от 218 к.с. Ресурсът гарантира комфортно пътуване на къси и дълги разстояния, както и движение с нулеви емисии в градски зони с ограничения за конвенционални автомобили. Зареждането на батерията от 0 до 100% отнема 6 часа и 15 минути от стандартната електрическа мрежа, а със зарядна станция времето спада до 4 часа.

За първи път в новия Passat ще се предлага асистент за пътуване Travel Assist, който осигурява частично автономно шофиране в рамките на целия скоростен диапазон. За да бъде активирана тази функция, ръцете на водача трябва да бъдат върху волана, който е оборудван със сензорна повърхност. Предупредителни сигнали (визуален, акустичен и движение на спирания педал) ще информират водача, ако той отдели ръцете си от волана за повече от десет секунди. Ако водачът не реагира, системата за аварийно спиране ще започне да намалява скоростта до пълно спиране.

 

 

Хайтек и кристален звук

В интериора на обновения Passat личат качествени материали, променен дизайн, нови цветове, контролни прибори и нов волан. Вместо аналоговия часовник в централната част на таблото е инсталирано осветено лого. В горната част на конзолата е разположено голямо отворено място за предмети. Опционално в него се предлага индуктивно гнездо с интерфейс за зареждане на смартфони и USB-връзка.

Новият дигитален кокпит включва три различни конфигурации на 11,7-инчовия дисплей зад волана, които се индивидуализират с докосване на бутон на новия многофункционален волан. Изображението на екрана е по-качествено благодарение на засиления контраст. Звукът също е на по-високо ниво, тъй като датският hi-fi производител Dynaudio прецизно е адаптирал 700-ватовата уредба към спецификите на пътническата кабина. В резултат потребителите получават най-добрия саунд, който може да бъде чут в Passat.

 

Круиз контролът предвижда скоростта

За новия Passat се предлага пълна гама от системи за подпомагане на водача. Нова за модела е системата за завиване в аварийна ситуация. Тя осигурява по-добра безопасност в опасни ситуации чрез интервенция с памощта на спирачната система. Последното поколение адаптивен круиз контрол предвижда оптималната скорост за движение. Досега този круиз контрол работеше само на база на разстоянието до превозното средство отпред, а сега реагира на ограниченията на скоростта, особеностите на местността, кръговите движения и кръстовищата. При наличие на автоматичната DSG трансмисия с двоен съединител, адаптивният круиз контрол служи и като асистент за движение в задръстване с автоматично потегляне и спиране.

Системата за водене в избраната лента вече разпознава благодарение на новата камера не само линиите на маркировката, но и затревените зони. Оборудването от електронни асистенти продължава със системи за разпознаване на пешеходци, за наблюдение на мъртвата зона и за трафик зад автомобила, за маневриране с ремарке и за автоматично паркиране. Стандартна за цялата моделна линия е спирачната система с електромеханично сервоусилване за по-бърза реакция при асистирано шофиране. Адаптивният круиз контрол например реагира по-комфортно, тъй като спирачното действие се контролира по-прецизно.

По отношение на свързаността Passat улеснява и разширява още комуникационните си възможности. Съвместимите смартфони Samsung се превръщат в мобилен ключ за отваряне и стартиране на автомобила. За първи път безжично може да се интегрират приложения за iPhone, така че колата е непрекъснато онлайн. Всички важни навигационни, телефонни и радио функции могат да бъдат управлявани и с гласови команди.

В интериора на обновения Passat личат качествени материали, променен дизайн, нови цветове, контролни прибори и нов волан. Вместо аналоговия часовник в централната част на таблото е инсталирано осветено лого. В горната част на конзолата е разположено голямо отворено място за предмети. Опционално в него се предлага индуктивно гнездо с интерфейс за зареждане на смартфони и USB-връзка.

Новият дигитален кокпит включва три различни конфигурации на 11,7-инчовия дисплей зад волана, които се индивидуализират с докосване на бутон на новия многофункционален волан. Изображението на екрана е по-качествено благодарение на засиления контраст. Звукът също е на по-високо ниво, тъй като датският hi-fi производител Dynaudio прецизно е адаптирал 700-ватовата уредба към спецификите на пътническата кабина. В резултат потребителите получават най-добрия саунд, който може да бъде чут в Passat.

 

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.