Малтийските военни спасиха повече от 200 мигранти

Емилия Кларк: Нямам време за връзки Актрисата от „Игра на тронове” не се смята за фатална жена

6 547 деца са били записани в детските градини в област Велико Търново през учебната 2018/2019 г. Педагогическият персонал, зает в детските градини, е 601 души

Най-малко 19 ученици са загинали при пожар в Индия

Мъж преби и ограби 77-годишен жител на Червен бряг в дома му

Мария Илиева и Любо Киров предизвикаха фурор в Благоевград

Почивка за стомаха

Доналд Тръмп пристигна на посещение в Япония

36-годишен мъж е загинал при пожар в Плевенско

МВнР: Няма български граждани сред пострадалите след експлозията на пешеходната улица във френския град Лион

Военен хеликоптер катастрофира в Афганистан

„Отмъстителите: Краят” диша във врата на „Аватар” С над 2,6 милиарда долара глобални приходи

Планински спасители намериха деца в добро здравословно състояние, изгубили се в Лозенска планина

Касовият бон от скандалния ресторант на остров Миконос се оказа редовен

Апаши се спасяват през дупка в закона Принудителен труд да смени безсмислените глоби за леки престъпления

Морският бранш скочи срещу обществена поръчка за спасителни кораби

С писмо до министъра на транспорта представители на Булсар, на Моряшкия професионален съюз и на Българската асоциация на морските капитани настояват за отмяна на обявената от 8 ноември обществена поръчка за 1.5 млн. лева на ИА“Морска администрация“ за осигуряване на спасителни плавателни съдове в района на Бургас.

Това се налага, защото наличните средства на агенцията са недостатъчни за справяне с евентуална сериозна авария в наши води. Обществената поръчка е направена за една единствена фирма, която ще получи тези пари от държавата за двегодишно дежурство и само готовност да действа при евентуален инцидент, но не и с изискването корабите й да плават при тежки метерологични условия в открито море, обяви на пресконференция председателят на Моряшкия профсъюз Ивен Велков.

Според него процедурата ще реши единствено въпроса с търговското спасяване – на имущество, а не решава въпроса за спасяване на човешки живот на море. Поставените условия за тяговата сила на влекачите елиминират от участие българските компании включително и БМФ.

Защо държавата дава тези пари, когато с далеч по-малко средства може да стегне спасителните кораби „Перун“и „Мизар“, които стоят от 10 години закотвени на пристанището във Варна, пита шефът на Булсар к.д.п.Никифор Герчев, който преди дни получи първа награда при раздаване на морските Оскари за 2018 за цялостен принос в националното и световното морско спасяване.

Единият кораб вече е извън регистрация, а другият извън експлоатация. „Перун“ може да качи на борда си 150 души, а при аварийна ситуация 500, годишните му разходи за издръжка са 200-250 000 лв., посочи капитанът. Освен това спасителният кораб-ветеран винаги е носил сериозни приходи от операциите, включително и международни, в които е участвал. Тези пари от закъсали кораби ще отиват сега в частни ръце, а се отваря още една ниша за тях покрай платформите за нефт и газ в Черно море, които плащат дебело за осигуряване на денонощна морска охрана, смята кап.Герчев.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.