Мтел с ръст на всички показатели през 2017 г.

Всички основни финансови показатели на Мтел бележат ръст през 2017 година, показват  обявените финансови резултати на A1 Telekom Austria Group. Тенденцията за ръст на приходите на компанията продължава вече втора поредна година, като през миналата те са се повишили с 4,7% до 431,2 млн. евро. Повишението на оперативната печалба (EBITDA) е с 3,6% до 130,1 млн. евро, като средният приход от фиксирана линия (ARPL) се покачва с 5,9% до 11,4 евро, а средният приход от абонат (ARPU) остава стабилен на ниво от 5,5 евро.

Положителните резултати се дължат на увеличение както на приходите от мобилни услуги и продукти с 3,9% до 337,4 млн. евро, така и на по-високи приходи във фиксирания сегмент с 7,6% до 93,8 млн. евро. Причините за ръста на приходите в мобилния сегмент са повишената употреба на 4G мобилен интернет, водеща до по-големи продажби на мобилни услуги, както и ръст на дела на клиентите на договор до 88,0%, при 85,4% година по-рано. Продажбите на мобилни устройства нарастват с 22,7% до 57,5 млн. евро поради засиления интерес към смарт телефони и таблети. Ръстът на приходите от фиксирани услуги се дължи на ексклузивното спортно съдържание, което Мтел предлага чрез собствените си канали Mtel Sport 1 и Mtel Sport 2, както и на успешно предлагане на допълнителни услуги на настоящи клиенти и повишено търсене на иновативни ICT решения.

Броят на клиентите на мобилни услуги отбелязва спад с 3,2% до 3.977 млн. заради намаление на абонатите в ниския ценови сегмент. Основната причина е промяната в Закона за електронните съобщения, ограничаваща максималния брой предплатени номера, които може да ползва всеки клиент. В същото време компанията отчита ръст на абонатите във високия ценовия сегмент, а именно на бизнес клиентите и тарифите с мобилен интернет. В резултат на това средният приход от мобилен абонат (ARPU) се запазва на нивото от миналата година от 5,5 евро, като негативният ефект от новите роуминг регулации и намалението на цените за взаимосвързване почти изцяло се компенсира от предлагането на допълнителни услуги, обогатяване на продуктовата гама и подобряване качеството на обслужване.

Броят на клиентите на телевизия и домашен интернет нараства в сравнение с миналата година, което частично компенсира общия спад на клиентите на фиксирани услуги с 1,4% до 1.005 млн. Резултатите на Мтел за 2017 година бележат стабилен ръст на основните показатели, което е следствие от постоянните усилия на мениджмънта за подобряване на продуктите и услугите на компанията и въвеждане на все повече иновации.

Коментари

Задължително поле