Амелия-Мира остава непобедена в „Игри на волята”

Катастрофа на магистрала „Тракия“, движението след Пловдив е затруднено

Фейсбук преустанови действието на десетки хиляди приложения заради риск за личните данни

„Ферари“ мачка и на виртуалната Формула 1

САЩ ще изпращат допълнителни военни сили в Саудитска Арабия и ОАЕ

Ирландски ветеран е най-слабият във FIFA 20

Дневен хороскоп на Алена за събота, 21.09.2019

На 21 септември 2019 да почерпят

18-годишен български студент е убит в Германия

Бирата помага срещу затлъстяване и диабет

Йеменските бунтовници обещаха да спрат нападенията си срещу Саудитска Арабия, ако те направят същото

Художникът воин Николай Хайтов 100 години от рождението на писателя

Милиони хора по света се включиха в глобален протест срещу промените в климата (СНИМКИ и ВИДЕО)

Спрягат Шаби Алонсо и Раул за „Реал“

Русия оспори резолюцията на ЕП, според която пактът Рибентроп-Молотов е довел до Втората световна война

Най-мощният дизел в Европа Audi SQ8 разполага с 435 коня и спринтира от 0 до 100 км/ч за 4,8 секунди

Осем цилиндъра, четири хиляди кубика, един електрически и два турбо компресора, произвеждащи 435 конски сили ще стъпят на пътя в края на лятото под предния капак на Audi SQ8. Това е най-мощният сериен дизелов автомобил в Европа, който разполага с 14 коня повече от техническия си „братовчед” Volkswagen Touareg.

Високият ресурс и ниският разход на гориво (7,8 л в смесен цикъл) се дължат на различни хайтек решения, с които инженерите на Audi защитават каузата, че дизеловият мотор е най-разумното средство за задвижване на голям и луксозен SUV автомобил. Към мощността от 435 конски сили трябва да се добави удивителния въртящ момент от 900 Нм, който е на разположение на водача в диапазона от 1250 до 3250 оборота. Тези параметри осигуряват на Audi SQ8 динамиката на спортна кола, която елиминира дори най-малките съмнения за турбо дупка и при докосване на газта се втурва напред с устремно ускорение. За 4,8 секунди моделът набира от 0 до 100 км/ч, а максималната скорост е ограничена по електронен път на 250 км/ч.

Дизеловият двигател 4,0 TDI е свързанс 8-степенна автоматична трансмисия Tiptronic с хидравличен преобразувател на въртящия момент и система Quattro за постоянно задвижване на четирите колела. Електрически задвижван компресор допълва работата на двата турбокомпресора при ускорение и в ниския диапазон на оборотите, за да разгърне моторът спонтанно огромния си потенциал при всяко натискане на газта.

Електрическият компресор се захранва от 48-волтова бордова мрежа, на която работи „меката” хибридна система. Тя включва и стартер-генератор с ремъчно задвижване, натоварен с функцията да акумулира енергия при спиране и да я съхранява в литиево-йонна батерия. Хибридната технология спомага консумацията на гориво да се намали с около 0,5 л при всекидневна употреба. Така Audi SQ8 постига разход на гориво 7,8 л в смесен цикъл и отделяни 204-205 гр въглероден диоксид по новия реалистичен цикъл на измерване WLTP.

Серийно моделът разполага със система за избор на режим на шофиране и адаптивно пневматично окачване с променливи настройки на амортисьорите. Пневматиката променя клиренса в диапазон до 9 см за по-добро представяне на различни терени с различна височина на автомобила. Опционално се предлага спортен диференциал на задния мост. При бързо преминаване в завои той разпределя променливо въртящия момент между задните колела и повишава ефективността на системата Quattro със самоблокиращ централен диференциал. При нормални условия тягата на двигателя се разпределя в съотношение 40:60 между предния и задния мост, като това може да се променя до 70:30 и 15:18 в зависимост от условията.

По желание на купувача Audi SQ8 може да бъде оборудвано и със система за завиване с всички колела. Тази опция подобрява маневреността при ниска скорост и стабилното следване на траекторията при високо темпо. При движение до 60 км/ч задните колела леко се завъртат в противоположна посока на предните, а над 60 км/ч започват леко да завиват заедно с предните.

За по-висок комфорт на пътниците се грижи система за стабилизиране на каросерията при бързо каране в завои. На предния и задния мост е инсталиран по един електромотор, който регулира стабилизиращите щанги и в резултат се намалява клатенето и страничното накланяне.

 

 

Ефектна визия със спортни елементи

На външен вид върховият дизелов модел Audi SQ8 с мощност 435 к.с. се отличава с редица елементи, които подчертават неговия спортен характер със силует на SUV купе. Решетката е получила структурирани вертикални елементи и е обградена от матово-сребриста рамка. Защитните панели в долната част на броните са контрастен сребрист цвят, като подчертават мускулестите форми, големите въздухозаборници отпред и двойните ауспухови накрайници отзад.

Стандартните за модела джанти са с диаметър 21 инча, но се предлагат и по-големи с размер 22 инча. Широчината на каросерията се възприема по-осезаемо благодарение на свързващата светлинна ивица между задните светлини и черната линия над дифузьора. LED светлините с автоматично управление са част от серийното оборудване, опционално може да се поръча матрична технология.

В кабината преобладават тъмни цветове, подходящи за спортен модел. Спортните седалки са декорирани с S елементи и контрастни шевове. Купувачите могат да конфигурират автомобила си със седалки с интегрирани подглавници, по-големи странични опори, както и с функции за климатизация и масаж. Въпрос на избор са и апликациите – от матов релефен алуминий, карбон или ясенова дървесина.

 

 

Дигитален кокпит и хайтек свързаност

Новото Audi SQ8 TDI е оборудвано с изцяло дигитален кокпит със специфичен S дизайн и червени детайли. Водачът може да избере спортен стил на изображението, при който оборотомерът се показва под формата на ъгловата графика и се дават показания в реално време на наличния като проценти в конкретната ситуация запас от мощност и въртящ момент.

Различните функции на борда се управляват от два големи сензорни екрана или с гласови команди. Софтуерът разпознава въпроси от свободната всекидневна реч, а отговорите идват от наличната база данни или от връзката с голям обем информация, базирана в облак. Нова е гласовата услуга Alex на Amazon, която е интегрирана в мултимедийната система.

Чрез иновативната навигационна система и бързия пренос на данни автомобилът се превръща в точка за безжичен интернет и ползване на онлайн услугите на Audi. Планирането на маршрути се улеснява от смарт функции като например „познаването” на предпочитанията на водача и избора на пътища според неговия вкус. Информация за трафика в реално време идва благодарение на данните и от други автомобили на Audi, както и от най-новата услуга – информация за светофарите. Тази система се предлага във все повече европейски градове. С помощта на свързване с инфраструктурата на съответното населено място, автомобилът получава данни от сървъра за управление на светофарните уредби и според нея водачът получава съвет каква скорост да избере, за да „улови” зелената фаза.

Като истински флагман на SUV гамата на Audi, новият SQ8 разполага с всички разработени от компанията системи за асистенция, безопасност и комфорт. Адаптивният круиз контрол е разширен с функции за задръстване и смяна на лентата. В добавка работят и системи за кръстовища, за разпознаване на приближаващи отзад обекти и камери за наблюдение на целия периметър около превозното средство.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.