Пожар до двореца „Кричим“, тръгнал от Езерото на Пенчо Кубадински

Спипаха над 150 000 хиляди къса цигари за месец в районите на Дунав мост – Русе и Видин

Майка и син са летовниците, които кацнаха с парашут на дърво край „Каваците“ Викали за помощ, полицай от Пловдив ги спасил

Сидеров преподава подводен риболов на Волен-младши в Сопозопол (СНИМКИ)

Иззеха 400 литра ракия без документи от два частни имота

Модерно е кожата да сияе като ореол През лятото се търси повече натурална козметика

Филипе Коутиньо – маг за 657 000 евро на мач

Влак блъсна и уби мигрант в Гърция

Гала се качи на въртележка в Белгия

Лъжа за дивите кози в Пирин пусна WWF-България

Спецпрокуратурата предаде на съд Николай, Евгения и Мария Баневи

20 пожарникари гасят горски пожар край двореца в Кричим

Двама туристи се приземиха на дърво при инцидент с парашут на „Каваците“ Въжето от моторницата, която го е теглила, се е скъсало

Лукаку нападна „Манчестър Юнайтед“

Преместиха сливенския арест в ремонтирана сграда в двора на женския затвор

Намаляват жалбите срещу некоректни хотелиери и търговци по морето Сигнали за забавени полети и изгубен багаж валят в Европейския потребителски център

Спад на нарушителите и на жалбите срещу некоректни хотелиери и търговци по Черноморието отчита Комисията за защита на потребителите. От старта на лятото са направени над 1000 проверки, а съставените актове са само 30 – главно на некатегоризирани обекти за отдих, съобщи във Варна Костантин Арабаджиев, член на КЗП.

Той допълни, че тази година комисията няма изнесени приемни в курортите, тъй като масово хората подават онлайн сигнали. „10% от тях касаят туризма, половината са основателни, а сред установените нарушители има и нелегални екскурзоводи“, поясни Арабаджиев.

Заедно с директора на Европейския потребителски център Игнат Арсенов той откри информационен щанд на ЕПЦ до входа на Морската градина. В продължение на 2 дни експерти ще съветват варненци и гостите на града как да реагират, ако полетът им закъснее или багажът им се загуби.

„Това са най-честите жалби, които получаваме, включително и от Варна. В над 50% от случаите успяваме да постигнем споразумение и клиентът получава обезщетение от авиокомпанията. В останалите се налага хората да си търсят правата по съдебен ред“, обясни Арсенов. Според него отскоро в ЕПЦ постъпват и сигнали от недоволни туристи, резервирали индивидуално по интернет ваканции чрез различни платформи.

„Съветваме всички да четат внимателно условията, да обръщат внимание на тези с дребен шрифт, защото често те съдържат добавки в цената, които клиентът пропуска“, поясни Арсенов. Има обаче и основателни жалби за солидни разлики в описаните в офертата условия и реалните, както и за дублажи, заради които предплатената почивка се оказва провалена. Важно е ощетените първо да подадат оплакване до конкретния търговец, а ако той не реагира, да потърсят ЕПЦ, съветват експертите на центъра. След Варна те ще посетят Бяла, Св. Влас и Поморие в рамките на лятната кампания „Вашите права“.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.