На 6 април 2020 да почерпят

Девите да овладеят емоцията си, Скорпионите да не се поддават на ласкателствата – Дневният хороскоп на Алена

Иде бум на малоумни самоделни прически COVID-19 сам признал всичко пред руските учени

Свидетел предупредил полицията, че ще го застрелят На гроба на Мариян Марата се появила бележка с имената на килърите му

300 000 проститутки без препитание

СЗО преосмисля позицията си за маските (ИНФОГРАФИКА)

Картини под карантина Фантазьори създават шедьоври от тоалетна хартия, фолио, тенджери и домакински уреди

Отрицателни са пробите на контактните с народния представител Даниела Малешкова

Най-красивите близначки катерят модния Олимп 10-годишните Ава и Лия спасяват баща си от рак

Пандемията роди ново пиратство Винят САЩ, че отмъкват медицински пратки

Един болен от COVID-19 може да зарази 400 души

Защо Стийв Карел напусна „Офисът“

Горски пожар повиши нивата на радиация край Чернобил (ВИДЕО)

Бутици шият маски, за да избегнат фалит Захвърлиха роклите, правят само предпазните материали

Реанимират мярката 60/40 (обзор)

Наоми Уотс: Артистът се нуждае от болка

Дейвид Линч е магьосник

Още се боря с демоните си

Като тийнейджърка попаднах в една компания с Никол Кидман. Обикаляхме заедно пъбовете, пиехме и се забавлявахме

Когато работя с жени аз се чувствам спокойна, сигурна, уверена и в състояние да се гмурна надълбоко в сложната психология на образа

Родена в Англия, израснала в Австралия, прочула се в Америка – Наоми Уотс продължава да бъде едно от най-горещите имена в Холивуд. С две номинации за „Оскар” и роли в блокбастър хитове като „Кинг Конг” и „Пръстенът”, тя съчетава комерсиалния блясък на студийната система с престижа на независимото кино. Уотс се доказа като топ актриса с изявите си в страхотни произведения като „Източни обещания”, „Бърдмен” и „Мълхоланд Драйв”. В последните години тя премина в света на престижните телевизионни продукции с роли в специалния трети сезон на легендарния сюрреалистичен ефирен мегахит от 90-те „Туин Пийкс” и поредицата на „Джипси” на стрийминг платформата озаглавена „Нетфликс”. Днес тя продължава да се снима едновременно в киното и телевизията.

– Наоми, как се работи с ексцентричен маестро като Дейвид Линч?
– Дейвид Линч е магьосник, а да работиш с него е удоволствие и привилегия. Той маха преградите пред въображението, премества границите на възможното в киното, а и телевизията. Дейвид не е просто един от големите режисьори, с които съм работила. Той ми отвори пътя с „Мълхоланд драйв”. На него дължа кариерата си. Винаги съм казвала, че моята кариера може да се раздели на две част – преди „Мълхоланд Драйв” и след „Мълхоланд Драйв”. Определено след този филм аз получих възможността да се реализирам като актриса и да избирам своите проекти. Отделно трябва да кажа, че лесбийските сцени са най-трудни за снимане. Но пък резултатът беше удивителен. Дейвид Линч е майстор на качественото, сюрреалистично кино. Винаги съм му била огромна почитателка. Още от времето на „Гумена глава”, „Синьо кадифе”, „Диво сърце” и първите два сезона на „Туин Пийкс” от началото на 90-те години на миналия век. Работата по третия, специален сезон на „Туин Пийкс” беше едно от най-специалните изживявания в моята кариера. А и отвъд нея. Такива неща променят целия ти живот, предлагат ти съвсем друга перспектива към съществуването. Никога няма да мога да се отплатя на Линч затова, че ме избра да изиграя ролята на изтерзаната холивудска блондинка в неговия шедьовър „Мълхоланд драйв” преди толкова години.

– Родена сте в Англия, но на 14 години заминавате да живеете в Австралия. Как подобна промяна се отразява една тийнеджърка с артистични амбиции?
– Беше едновременно познато и страшно различно. Австралия е продукт на британската цивилизация и е важна част от англоезичния свят, но в същото време притежава съвсем автономна и многообразна култура. Толкова е красиво, диво, непознато, далечно. В началото ми беше много тежко, но успях да се адаптирам. Като тийнейджърка попаднах в една компания с Никол Кидман. Обикаляхме заедно пъбовете, пиехме и се забавлявахме. Тя беше част от доста голяма местна банда. Станахме добри приятелки и през 1991-а и двете получихме роли в австралийската комесдия „Флиртуване”. Хубави времена, към които винаги се връщам с носталгия.

– Какво се случва в Холивуд през последните години?
– Ставаме свидетели на сеизмични промени. Дано да е за добро, но в началото беше ужасно. Всеки ден научавахме потресаващи детайли за сексуалните престъпления на някои от най-влиятелните фигури в индустрията. Истински кошмар. Холивуд винаги е подценявал и употребявал жените. Ситуацията сега се подобрява и мисля, че постигаме прогрес защото открито говорим за проблема. Всички, които са се възползвали от властта си, за да тормозят сексуално жени трябва да понесат най-суровите последствия и никога повече да нямат достъп до шоубизнеса. В професионален план наистина правим опити да поставим повече жени не просто пред камерата, но и зад камерата. Все пак ние сме 50% от населението. Защо да няма интересни истории за жени? Няма много драми, посветени на дами. Всичко е научна фантастика или супергерои и франчайзи, комедии и други неща, които честно казано не ме привличат и не ме предизвикват. Талантливите сценаристи, способни да пишат качествени драми и сложни образи се преместиха от киното в телевизията. И аз реших да ги последвам.

– Направихте го с поредицата „Джипси”. Какво ви привлече към този проект?
– Към „Джипси” ме привлече неконвенционалния профил на персонжа. Говорим за жена извън клишетата и стереотипите. Тя се казва Джийн Холоуей и работи като терапевт в Ню Йорк и се влюбва в бившето гадже на една от своите пациентки. Тя обитава и двата свята – на доброто и на лошото. В съвременното кино, а и в телевизията, няма чак толкова много женски перспективи, особено на художествената територия на моралната двойнственост. Антигероите са много повече репрезентирани на екрана от мъже. Публиката също е свикнала да приема повече такива мъжки персонажи, но истината е, че това е универсална човешка природа. Аз още се боря с демоните си. Страданието е важна част от творческия процес. Артистът се нуждае от болка.

Как се сработихте със сценаристката Лиса Рубин?
– Прекрасна е. Предава своите идеи по превъзходен начин. Тя искаше образа, който аз ще играя да бъде в режим на преобразяване. Идеята беше тя да претърпи драматична личностна трансформация дори и привидно нейният живот да изглежда чудесен отстрани. Вътре в себе си тя се чувства задушена и изпитва нуждата да копае дълбоко в съзнанието си, да разклати житейските си основи и да излезе нов човек от руините на вътрешното си земетресение. Аз бях част от работен колектив, съставен от силни жени, чувствах се сигурно в техни ръце. Така успяхме да постигнем най-доброто пресъздаване на текста да пренесем идеите от хартията на екрана. Когато работя с жени аз се чувствам спокойна, сигурна, уверена и в състояние да се гмурна надълбоко в сложната психология на образа, който играя. Страшно полезно е да бъда част от женски професионален екип. Емоциите неизменно играят важна роля, но идеята е те да бъдат преодоляни и да се продължи с работата. Жените очакват много една от друга и точно това ме кара да харесвам моите приятелства с други момичета. Определено съм от хората, които обичат да се заобикалят със силни жени. Такива, които не се страхуват да казват истината. Независимо дали тя ни се харесва.

– Кои филмови фигури ви вдъхновяват?
– Орсън Уелс, Алфред Хичкок, Одри Хепбърн, Ава Гарднър, Франсоа Трюфо, Франсис Форд Копола и, разбира се, Дейвид Линч.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.