Момче се удави в река Росица 17-годишният младеж е от великотърновското село Ресен

Турция намали военната служба на шест месеца

Шоколадовото изкушение Лаис Рибейро

Вицепрезидентът Илияна Йотова ще бъде на работно посещение в Черна гора

Прокуратурата поиска задържане под стража за седемте обвинени за трафик на мигранти

ДПС няма да участва в консултации за партийните субсидии

Евакуираха 15-хиляден град в Япония заради опасност от свлачища

Цената на биткойна надхвърли 12 000 долара

Торнадо издуха яхтено пристанище пред погледите на ужасени туристи (ВИДЕО)

Вижте Кайли Дженър без грим и с очила (СНИМКИ)

Клиент буйствал в хотел в Търново Строшил лампа и врата в туристическия обект

Войнска кухня, отбрани блюда и целебни храни показват на фестивала „Вкусът на Средновековието“ в Търново Зрелищното събитие се организира на крепостта Царевец

Бус с нелегални мигранти катастрофира в Одрин, загинаха 10 души (ВИДЕО)

Дете оцеля по чудо след падане от осмия етаж

Безплатни работилници се организират за децата на Стара Загора

Нови мотриси в БДЖ – най-рано през 2022 г. Те ще бъдат насочени към дългите направления - София - Бургас и София - Варна

На мотрисите “Сименс” им предстои ремонт, който трябва да започне тази година.

Пускат обществената поръчка до края на годината

Подменят “Сименс” след 2030 г.

Първите доставки на нови мотриси в БДЖ ще бъдат най-рано в края на 2022 година и това е най-оптимистичният вариант. Това заяви Григори Григоров, председател на Съвета на директорите на Холдинг БДЖ по време на кръгла маса. Целта на дружеството е до 2028 г. железницата ни да има подвижен състав, който да отговаря на очакванията на обществото, посочи той.

До края на тази година трябва да бъде пусната обществената поръчка за новите влакове. Те ще бъдат насочени към дългите направления – София- Бургас и София – Варна, уточни Григоров. И допълни, че те са едва 10% от всички в БДЖ, но осигуряват 50% от приходите на дружеството.

“Трябва да осигурим нови 4000 седалки. Това са около 50-60 нови вагона. Средната цена на едни вагон е около 25 000 евро. Бюджетът който планираме е около 100 млн. евро и сумата, естествено, не трябва да бъде заплатена за една година, нито за пет”, коментира още председателят на Съвета на директорите на Холдинг БДЖ.

От бизнеса и синдикатите настояха в новата обществена поръчка за мотрисите да се заложи изискването поддръжката им да се извършва в България. Според Асоциация на индустриалния капитал в България това би вляло кадри и технология в ремонтните бази на БДЖ. Работодателите настояват още в поръчката да бъде записано, че определени компоненти от влака ще се произвеждат у нас.

Мотрисите “Сименс” ще продължат да обслужват крайградските линии, но им предстои ремонт, който трябва да започне тази година, обясни Григоров. След 2030 г. ще започне и тяхната поетапна подмяна. Обществената поръчка за ремонта им е във фаза на извършване на огледи от потенциалните кандидати, а срокът за подаване на оферти е 23 юли.

Компанията работи и за основния ремонт на 30 машини от наличните 70-80 локомотива “Шкода”, чиято средна възраст 40-45 години. “Тези дни от “Шкода” правят оглед на произведените от тях локомотиви, с които разполага БДЖ. В края на визитата си ще трябва да дадат препоръки как те да станат по-надеждни, по-икономични и скоростта им на движение да бъде увеличена до 160 км. В момента повечето от тях поддържат скорост от 130 км. в час”, каза Григоров.

Генералният директор на НКЖИ Красимир Папукчийски обяви, че 2030 г. планират около 50% от железопътната мрежа да бъде подновена, да бъдат изградени диспечерски управления.

 

От Германия

Взимаме вагони втора ръка

Ръководството на БДЖ води преговори с Дойче Бан за закупуване на около 30-40 вагона, които се ползват от немските железници в момента. Имаме парите да ги платим веднага, става въпрос за сума между 3-4 милиона евро, но търсим под каква правна форма да стане сделката, посочи Григори Григоров, председател на Съвета на директорите на Холдинг БДЖ.

По думите му изчисленията показвали, че инвестицията е по-малка от тази да се модернизират наличните вагони в българската железница. “Това са 15-годишни вагони, които са повече от два пъти и половина по-млади от нашите. Поддържани по всички стандарти в Германия. Съвместими с нашите системи”, заяви Григоров.

Средно на ден БДЖ “Пътнически превози” отчита недостиг от 16 локомотива и около 40 вагона.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.