Заловиха двама крадци на кола в София

15-годишни опитаха да откраднат метални пана от ограда на детска градина

В Павликени стартира кампанията за плащане на местни данъци Първият платец e 92-годишният Иван Драганов

Студентски екипи участват в международния конкурс за нова сграда на Карин дом

Нинова: Вотът на недоверие вече има своята роля, но мерките са палиативни

Кметът на Перник: Транзитът на вода от „Белмекен“ през София е единствената възможност за нас

Бащата на Меган: Двамата с Хари излагат кралското семейство

Откраднаха метална каса с пари от казино в село Борован

Депутатът от ГЕРБ инж. Клавдия Ганчева: Новоучреденият държавен ВиК холдинг ще оптимизира стратегическия воден отрасъл

Каракачанов: Възстановяването на Военновъздушното училище е изправяне на една несправедливост

Говорител на ЕК: Преговорите с Великобритания няма да започнат преди края на февруари

Трима пияни шофьори изтрезняваха в ареста през почивните дни

БСП внесе четвъртия вот на недоверие срещу правителството

Феновете на „Левски“ поискаха среща с Бойко Борисов

Близо 200 камери за наблюдение поставят в Нова Загора и селата

Няма и следа от изчезналия футболист

Няма никаква следа от изчезналия в понеделник футболист Емилиано Сала. Той е в неизвестност от понеделник около полунощ. Тогава частният самолет, с който летял от Нант за Кардиф изчезва от радарите около малкия остров Гърнзи. Три дни полицията издирва играча и Дейв Айботсън, единственият пилот в частния летателен апарат.

Акцията в сряда продължи от 7:30 сутринта до 17:10 часа вечерта. Разследващите продължават да търсят каквито и да е останки от самолета, но нови такива не са открити. Претърсени са над 725 квадратни километра, в които няма и следа от изчезналия футболист и самолетът „Piper Malibu“. В четвъртък търсенето отново бе подновено по първи зори.

„Шансовете да ги намерим вече са около нулата“, заяви ръководителят на операцията Джон Фицджералд.

Властите съобщиха, че малкият частен самолет едва ли е снабден с т. нар. черна кутия. Устройството записва и съхранява всички данни за полета.

„Този модел самолети не разполагат с черна кутия“, добави Фицджералд.

Причината е, че системата е доста тежка за „толкова лек апарат“.

„Никой в общия контролен център, включително и аз, не желае да се откаже, защото сме решени да намерим двамата мъже живи – каза Дейвид Баркър, капитан на полицията в Гърнзи. – На моменти вълните достигат до 5 метра, което възпрепятства навлизането на спасителната моторница. Но ние търсим и по въздух“.

От птичи поглед вниманието бе насочено не само към водата, но и към крайбрежните зони. Сигнал от социалните мрежи, също бе проверен.

„Казаха ни, че е забелязан дим от малкия необитаем остров Беру – разкри Фицджералд. – Той няма постоянни жители, служи за убежище на птици. Кацането на Беру е забранено от март до август. От огледа не успяхме да намери каквито и да е предмети. Това, което е видяно в небето, не е било дим, а следи от преминали самолети“.

Островът е бил претърсен и пеша от няколко екипа, които също не намерили нищо.

Като част от спасителните усилия полицията разглежда и сателитни снимки, както и данни от мобилни телефони. Сала изпрати няколко съобщения преди инцидента.

Авиационни експерти прогнозират, че Дейв Айботсън е загубил управление върху „Piper Malibu“ на около 700 метра височина. Самолетът се бил издигнал на два пъти по-висока височина, когато пилотът поискал от въздушния контрол в Гърнзи да се сниши. Минути по-късно сигналът от летателния апарат изчезнал от радарите. Заради ниските температури се предполага, че лед блокирал крилата и самолетът паднал цял във водата. Това е и причината да няма никакви следи от „Piper Malibu“.

Часове преди фаталния полет, Айботсън признал с пост в една от социалните мрежи, че въпреки опита си, се чувствал „малко ръждясал“, тъй като не е летял скоро. Пилотът е 60-годишен. Баща е на три деца. Работил е като газов инженер, но има богат опит в пилотирането на самолети за ентусиасти, скачащи с парашут. Айботсън е бил нает от представителите на Сала, за да го закара до Нант и после да го върне обратно в Кардиф.

„Покрихме голям периметър и го претърсихме добре – каза Майк Тид, пилот на един от спасителните самолети, участващи в спасителната акция. – Няма абсолютно никакъв шанс да открием някого жив. Единственото нещо, което бихме могли да направим, е да намери мястото, където е паднал самолетът. Не мисля, че последната следа на радара ще бъде най-добрата възможност за това“.

Полицията в Гърнзи вече се насочва към преустановяване на търсенето. Липсата на следи, които да насочат екипите, както и шансът двамата мъже да оцелеят при суровите условия, са причината спасителната мисия да бъде прекратена до второ нареждане.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.