Няма и следа от изчезналия футболист

Няма никаква следа от изчезналия в понеделник футболист Емилиано Сала. Той е в неизвестност от понеделник около полунощ. Тогава частният самолет, с който летял от Нант за Кардиф изчезва от радарите около малкия остров Гърнзи. Три дни полицията издирва играча и Дейв Айботсън, единственият пилот в частния летателен апарат.

Акцията в сряда продължи от 7:30 сутринта до 17:10 часа вечерта. Разследващите продължават да търсят каквито и да е останки от самолета, но нови такива не са открити. Претърсени са над 725 квадратни километра, в които няма и следа от изчезналия футболист и самолетът „Piper Malibu“. В четвъртък търсенето отново бе подновено по първи зори.

„Шансовете да ги намерим вече са около нулата“, заяви ръководителят на операцията Джон Фицджералд.

Властите съобщиха, че малкият частен самолет едва ли е снабден с т. нар. черна кутия. Устройството записва и съхранява всички данни за полета.

"Този модел самолети не разполагат с черна кутия", добави Фицджералд.

Причината е, че системата е доста тежка за "толкова лек апарат".

"Никой в общия контролен център, включително и аз, не желае да се откаже, защото сме решени да намерим двамата мъже живи - каза Дейвид Баркър, капитан на полицията в Гърнзи. - На моменти вълните достигат до 5 метра, което възпрепятства навлизането на спасителната моторница. Но ние търсим и по въздух".

От птичи поглед вниманието бе насочено не само към водата, но и към крайбрежните зони. Сигнал от социалните мрежи, също бе проверен.

"Казаха ни, че е забелязан дим от малкия необитаем остров Беру - разкри Фицджералд. - Той няма постоянни жители, служи за убежище на птици. Кацането на Беру е забранено от март до август. От огледа не успяхме да намери каквито и да е предмети. Това, което е видяно в небето, не е било дим, а следи от преминали самолети".

Островът е бил претърсен и пеша от няколко екипа, които също не намерили нищо.

Като част от спасителните усилия полицията разглежда и сателитни снимки, както и данни от мобилни телефони. Сала изпрати няколко съобщения преди инцидента.

Авиационни експерти прогнозират, че Дейв Айботсън е загубил управление върху „Piper Malibu“ на около 700 метра височина. Самолетът се бил издигнал на два пъти по-висока височина, когато пилотът поискал от въздушния контрол в Гърнзи да се сниши. Минути по-късно сигналът от летателния апарат изчезнал от радарите. Заради ниските температури се предполага, че лед блокирал крилата и самолетът паднал цял във водата. Това е и причината да няма никакви следи от „Piper Malibu“.

Часове преди фаталния полет, Айботсън признал с пост в една от социалните мрежи, че въпреки опита си, се чувствал „малко ръждясал“, тъй като не е летял скоро. Пилотът е 60-годишен. Баща е на три деца. Работил е като газов инженер, но има богат опит в пилотирането на самолети за ентусиасти, скачащи с парашут. Айботсън е бил нает от представителите на Сала, за да го закара до Нант и после да го върне обратно в Кардиф.

"Покрихме голям периметър и го претърсихме добре - каза Майк Тид, пилот на един от спасителните самолети, участващи в спасителната акция. - Няма абсолютно никакъв шанс да открием някого жив. Единственото нещо, което бихме могли да направим, е да намери мястото, където е паднал самолетът. Не мисля, че последната следа на радара ще бъде най-добрата възможност за това".

Полицията в Гърнзи вече се насочва към преустановяване на търсенето. Липсата на следи, които да насочат екипите, както и шансът двамата мъже да оцелеят при суровите условия, са причината спасителната мисия да бъде прекратена до второ нареждане.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Футбол Свят