Над 2000 души от ресторантьорството в Търново са на борсата Затворените обекти в общината са над 300

Алисия пак с нова дуетна половинка (ВИДЕО)

В Индонезия мият зърната за плътен и неповторим вкус Процесът “гилинг басах” е традиция при обработката на кафе

В Бургас демонтираха пейките от градинките

В София предстоят обработки срещу комари и кърлежи

Премиерът: Моят приятел, бившият френски министър Патрик Деведжиян, почина от COVID-19

Общинските съветници от БСП в Бургас предлагат мерки за защита на гражданите и бизнеса

Скочиха цените на лимоните и джинджифила във Велико Търново Поскъпването е заради повишеното им търсене за профилактика срещу коронавируса

Брюксел готви промени в дългосрочния бюджет на ЕС до 2027 г.

Няма кой да обере плодовете и зеленчуците във Великобритания На Острова търсят 90 000 селскостопански работници от Източна Европа

Роналдо и „Юве“ без заплати за 4 месеца

Задържаха за 72 часа нарушител на задължителната карантина в София Отказал да подпише формулярите при пристигането си на Летище София

Д-р София Ангелова: От усложнения от свински грип у нас загинаха много млади хора

Клоп обвини УЕФА в криминално престъпление

Министър Ангелкова: Ще има фалити на туроператори, ако тази ситуация продължи над 3 месеца

Олег Асенов, АПИ: Заедно с превозвачите въведохме стимулите за по-високи екокатегории на камионите в тарифата за тол таксите

Снимка: АПИ,архив

Държавата, съвместно с транспортния бранш, въведе чрез тарифата за тол таксите, стимули, един от които е за модернизация на автопарка, като превозните средства с по-висока екологична категория имат по-ниски такси. Насърчаването на опазването на околната среда е както европейска, така и национална цел. Това заяви проф. Олег Асенов, член на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ пред БНР.

Националните превозвачи, с определянето на нулева ставка за втори клас пътища, придобиват едно съществено предимство, припомни той. Проф. Асенов даде пример с маршрута от Русе до Силистра, за който тол таксата е нулева, тъй като пътят е второкласен. В Смолян няма нито един път с тол такса, в област Добрич – един, крайморският, в Северозападна България – в областите Видин, Монтана и Враца, има един първокласен път в тол системата.

От 1 март 2020 г. България въведе тол система с най-ниската тарифа в Европа с цел преходът да е плавен и да натоварим най-малко транспортните фирми, обясни проф. Асенов. Той посочи, че, освен това, покритието е редуцирано до такава степен, че да осигури на много места възможност за алтернативни маршрути. Кратките комуникации между областен център и общини, например, в повечето случаи са без тол такса.

„Няма как чрез тол таксите да бъдат давани преференции или да бъдат дискриминирани един тип пътни превозни средства по отношение на друг тип, както и по държава на произход“, категоричен беше проф. Асенов, който се позова на Директива 1999/62/ЕС. Съгласно нея: „Тол таксите и потребителските такси не могат да дискриминират пряко или косвено на основата на националността на превозвача или произход на местоназначение на превозното средство“. Това би било косвена дискриминационна мярка. Вече има европейска практика за стартирали наказателни процедури по отношение на страни-членки на ЕС във връзка с въведени мерки, които се класифицират като мерки за създаване на условия или предпоставки за неравностойно пътно таксуване на база на националност, произход и/или друга характеристика на ППС.

Според проф. Асенов с въвеждането на тол системата ще се постигне комплексен ефект – „ще се стимулират политики, които да осигурят възможност автопаркът да се модернизира, пътищата да станат по-добри, амортизациите на превозните средства да намалеят заради по-добрите пътища.“

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.