Основателят на Туитър дарява 1 млрд. долара за борба с Covid-19

В Германия започна тестването на хора за антитела срещу коронавируса

За последните 24 часа в САЩ са починали 1736 души от коронавирус

Борис Джонсън е в добро настроение и диша самостоятелно

Във Франция броят на жертвите от коронавирус надхвърли 10 000 души

Над 300 000 са излекуваните от COVID-19

Убил ли е коронавирусът правосъдието ни Днес съдебният съвет решава за неслучайното разпределение на делата

На 8 април 2020 да почерпят

Лъвовете със съдбовно запознанство, Рибите да бъдат отговорни към семейните задължения – Дневният хороскоп на Алена

5G мрежата е невинна

Грипът е ПРИЛЕПчива болест Не е необходимо да сте луд, за да четете това, но помага

Надигат се бунтове на глада На хората им свършват парите и търпението

Пандемията от коронавирус е засегнала 81% от работещите по света

Двама души са излекувани от Covid-19 с кръвна плазма

76 починали от коронавируса в Турция за 24 часа

Отслабването не става с глад и спорт, а с бавен прием на нискокалорични храни

Отслабването става не с глад и спорт, а с приемане на нискокалорични храни бавно и с удоволствие. Това обясни кардиологът доцент Сотир Марчев по БТВ.

„Загубата на тегло става чрез намаляването на калориите, не на храната, която приемаме, и с увеличаване на движението. Второто обаче е по-маловажното, защото не е основният ни разход на енергия. Основният разход е съществуванието. Все пак движението е важно, защото, когато отслабваме, се губи мастна тъкан и мускули, а със спорта мускулите се запазват“, обясни той.

Колкото и странно да звучи, физическата активност може и да потиска апетита, посочи още Марчев.

Гладът е състояние на мозъка, а не на стомаха, посочи специалистът. Стомахът е само един от органите, които подават сигнал на мозъка за ситост, при това веднъж на 20 – 25 мин. Това, което виждаме, помирисваме също подава сигнали на мозъка. Затова, ако човек се храни, гледайки телевизия например, се разсейва и не осъзнава какво е изял. Така може да се поеме огромно количество калории, без мозъкът да отчете, че човекът е ял.

Според доц. Сотир Марчев, мозъкът не отчита течностите като храна, макар калориите в тях понякога да са колкото в 10 хранения. Т.е. с подсладените безалкохолни напитки човек поема огромно количество калории, а не е сит.

Що се отнася до алкохола, то той повишава апетита, потиска метаболизма и носи енергия.

„Храната трябва да се приема бавно, защото, ако човек бърза да яде, между два сигнала на мозъка успява да натъпче прекалено много храна. Затова храненето не трябва да е припряно и на крак“, каза кардиологът.

Нискокалоричните храни пък запълват обема на стомаха и той дава сигнали на мозъка, че е нахранен.

 

Нормалното количество сън също е важно, за да поддържа нормално тегло. И температурата има значение, посочи доц. Марчев. Ако сте на плажа, дори само да влезете във водата, пак отслабвате заради терморегулацията, обясни той.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. „Гладът е състояние на мозъка,а не на стомаха.“,“ Храненето не трябва да е припряно и на крак.“ Така е. Но доктор ви Емилова е на друго мнение. Тя държи да й пасете скъпите билки.

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.