Показаха Димитър Рачков в хитово шоу по HBO

Канадец е бил арестуван в Пьончан за кражба на автомобил

Три малки деца загинаха при пожар в руско село

Гинка Върбакова пред БТА: Голяма международна банка с висок кредитен рейтинг финасира сделката за ЧЕЗ

Корнелия Нинова: Ние сме за пазарна икономика – България да закупи ЧЕЗ за 320 млн. евро

Цветанов: Новият министър на енергетиката ще бъде от ГЕРБ

Двама души са арестувани заради трафик на 10 кг кокаин в София

Варненската среща ЕС-Турция е под въпрос

Д-р Куин Лечителката се снима за “Плейбой”

Албания и Македония ще започнат преговори за присъединяване към ЕС

Катастрофа на пътя между село Церово и Благоевград взе една жертва

Волен Сидеров: Нямаме претенции към поста енергиен министър

Антон Кутев: Тече процес по самосваляне на правителството

Радослав Янков: Не оправдах собствените си очаквания

“Ислямска държава” пое отговорност за самоубийствения атентат в Кабул

Отслабването не става с глад и спорт, а с бавен прием на нискокалорични храни

Отслабването става не с глад и спорт, а с приемане на нискокалорични храни бавно и с удоволствие. Това обясни кардиологът доцент Сотир Марчев по БТВ.

“Загубата на тегло става чрез намаляването на калориите, не на храната, която приемаме, и с увеличаване на движението. Второто обаче е по-маловажното, защото не е основният ни разход на енергия. Основният разход е съществуванието. Все пак движението е важно, защото, когато отслабваме, се губи мастна тъкан и мускули, а със спорта мускулите се запазват”, обясни той.

Колкото и странно да звучи, физическата активност може и да потиска апетита, посочи още Марчев.

Гладът е състояние на мозъка, а не на стомаха, посочи специалистът. Стомахът е само един от органите, които подават сигнал на мозъка за ситост, при това веднъж на 20 – 25 мин. Това, което виждаме, помирисваме също подава сигнали на мозъка. Затова, ако човек се храни, гледайки телевизия например, се разсейва и не осъзнава какво е изял. Така може да се поеме огромно количество калории, без мозъкът да отчете, че човекът е ял.

Според доц. Сотир Марчев, мозъкът не отчита течностите като храна, макар калориите в тях понякога да са колкото в 10 хранения. Т.е. с подсладените безалкохолни напитки човек поема огромно количество калории, а не е сит.

Що се отнася до алкохола, то той повишава апетита, потиска метаболизма и носи енергия.

“Храната трябва да се приема бавно, защото, ако човек бърза да яде, между два сигнала на мозъка успява да натъпче прекалено много храна. Затова храненето не трябва да е припряно и на крак”, каза кардиологът.

Нискокалоричните храни пък запълват обема на стомаха и той дава сигнали на мозъка, че е нахранен.

 

Нормалното количество сън също е важно, за да поддържа нормално тегло. И температурата има значение, посочи доц. Марчев. Ако сте на плажа, дори само да влезете във водата, пак отслабвате заради терморегулацията, обясни той.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. “Гладът е състояние на мозъка,а не на стомаха.”,” Храненето не трябва да е припряно и на крак.” Така е. Но доктор ви Емилова е на друго мнение. Тя държи да й пасете скъпите билки.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.