На 12 ноември 2019 да почерпят

Дневен хороскоп на Алена за вторник, 12.11.2019

Румен Радев: Трябва да върнем младите хора на спортните площадки и да ги научим да бъдат отбор Държавният глава участва в церемонията по случай 100-годишнината на баскетбола в България

Забраняват риболова в част от язовирите

Столични квартали остават без вода във вторник заради ремонти

Бизнес имотите привлякоха инвестиции за 1 трлн. долара

Връщат иззетите оръжия на Национално дружество „Традиция”

Наемателите в София все по-често търсят лукс Ръст от 50% на сделките

Банки докладват оборота при онлайн търговия

Кога мога да прехвърля отпуската си за следващата година?

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ във вторник, 12 ноември 2019

Иде криза за инженери и лекари в следващите 10 г.

Боян Магдалинчев: Позицията на президента за избора на главен прокурор не е обсъждана официално във ВСС

Прокурори влязоха в болницата в Пазарджик заради ТЕЛК афера (обзор) По разпореждане на премиера Бойко Борисов директорът д-р Васил Вълчев е освободен

Крайната десница стана трета сила в Испания Социалистите спечелиха изборите, но с по-малко мандати

Пакет Мобилност оставя 14 000 шофьори без работа 1,5 млрд. евро ще загуби секторът от пропуснати приходи, фалити и релокация на бизнеса

1,7 млрд. евро по-малко ще бъдат инвестирани до 2023 г.

Половината от курсовете ще са празни, вредните емисии ще се увеличат

14 000 шофьори, които сега са пряко ангажирани в сектора на международния автомобилен транспорт у нас могат да останат без работа. Това ще се случи ако бъде приет предложеният вариант на пакет „Мобилност“. Ако това се случи без препитанието си ще останат близо една трета от всички 42 500 души, наети в сектора. Това показва проучване на консултантската компания KPMG, поръчано от българските браншове транспортни асоциации. Изследването бе представено в присъствието на ресорния министър Росен Желязков.

Анализът ще бъде използван като довод за защита на българската позиция за приемане на по-балансирани промени в новите европейски правила, на които ще се подчинява развитието на сектора. Предстоят два нови кръга от преговори на страните-членки на общността със Съвета на Европа и Европейския парламент в началото и в края на ноември, обясни Желязков. Той подчерта, че страната ни ще търси решение на щекотливите за родния бизнес въпрос като част от единната група на държавите, които са срещу пакета, но и ще се коалира относно конкретни въпроси заедно с отделни страни, когато интересите ни съвпадат.

Близо 1,5 млрд. евро ще загуби секторът ако пакетът бъде приет в този му вариант. 500 млн. евро от тази сума ще се дължат на пропуснати ползи, а останалите на фалити и релокация на компании, показва анализът на KPMG.

Родният транспортен сектор ще бъде много засегнат, ако пакетът бъде приет в този му вариант заради няколко основни причини. На първо място от общо 12 700 фирми в бранша, 9600 са малки с под 5 собствени камиона всяка. Много е инвестирано в автопарка, ката камионите у нас са средно на 3 години, докато в Европа средната им възраст е 11 г. Нод 90 на сто от превозните средства на бранша са в употреба от по-малко от 6 години, показва изследването. Освен това сме тлети в Европа по зависимост от кръстосаните и каботажни превози след Литва и Люксембург.
Пазарният дял на сектора е 2,86 млрд. евро и съставлява 6 на сто от БВП. До 2023 г. се очаква вложенията в сектора да са в размер на 2, 4 млрд. евро, но заради пакета те могат да се свият с 1,7 млрд. евро, показва още анализът.

Ако влязат в сила изискванията на пакета за връщане на камионите на всуки четири седмици до държавата, в която са регистрирани, 53 на сто от осъществяваните от българските превозвачи ще са празни. Освен до излишни разходи и пропуснати ползе това ще доведе и до увеличаване на вредните въглеродни емисии с 88 500 тона. Ръстът ще е с три процента от всички емисии, отделяни от международния транспорт у нас годишно, показва анализът.

Като загуби за бизнеса до 2023 г. се очакват още 24 млн. евро заради изискването за сигурни места за паркиране, 40 млн. евро административни разходи, 155 млн. евро повече разходи за гориво, 119 млн. евро разходи за хотели. Ако бъде приет пакетът „Мобилност“ в сегашния му вариант той ще доведе до чувствителен спад на сектора, докато ако се приемат по-балансирани правила бизнесът ще продължи тенденцията да расте всяка година, показва още анализът. През последните пет години ръстът на сектора всяка година е с около осем на сто.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.