Работодателят на обвинения 20-годишен хакер: Не смятам, че е замесен в кибератаката срещу НАП Ситуацията се разви по изключително порочен начин, заяви адвокатът на Кристиян Бойков

Експерт по киберсигурност: Хакерските атаки тепърва ще стават по-сериозни

Съученик на задържания за кибератака срещу НАП: Мисля, че е набеден от някого

Топло и слънчево време днес

Майкрософт обяви, че е засякла над 740 опита за кибератаки през миналата година

Алпинистът Атанас Скатов покори деветия си осемхилядник

Спират движението в двете посоки на магистрала „Струма“ в района на с. Зелендол 

ВСС започва номинациите за избор на нов главен прокурор

Един загинал и 37 ранени при пожар в анимационно студио в Япония

Депутатите решават кога и при какви условия ще заработи ТОЛ системата

Детето, премазано от огромна гума, е стабилизирано след операция

Финансовите министри от Г-7 се обявиха за спешни действия срещу готвената от Фейсбук криптовалута

САЩ блокира участието на Турция в програмата за самолети F-35

Честваме 182 години от рождението на Васил Левски

На 18 юли 2019 да почерпят

Паспортите ще могат да са с валидност 10 години

Снимка: МВР/ архив

Паспортите на българските граждани ще се издават със срок на валидност 5 или 10 години съгласно заявения от лицето срок, реши парламентът с приемането на второ четене на изменения в Закона за българските лични документи. На децата до 18-годишна възраст ще се издават паспорти със срок на валидност 5 години.

Министерството на вътрешните работи трябва да създаде организационни условия и да осигури необходимите технически и програмни средства за издаване на паспорти със срок на валидност 10 години не по-късно от 1 януари 2021 г.

При обикновена услуга, лични карти и паспорти ще се издават до 30 дни, при бърза услуга – до 3 работни дни, а при експресна услуга – до 8 работни часа, от приемането на заявлението.

Предвижда се нова процедура за подаване на заявления за подмяна на български лични документи чрез автоматизираната информационна система за електронни услуги на Министерството на външните работи /МВнР/. Наред с опцията за използване на квалифициран електронен подпис, заявителят ще може да подава заявление в електронен формат и без да използва такъв подпис, като към заявлението приложи копие от валиден документ, чиято подмяна желае.

Новата възможност изисква период на технологична подготовка, затова се предвижда тези изменения да влязат в сила от 1 октомври 2020 г. Когато заявлението за издаване на български личен документ е подадено по електронен път, документът ще се получава лично, след установяване на самоличността на получателя и връщане на документа, чиято подмяна се иска.

Намаляват се сроковете за издаване на български лични документи при подадено заявление в консулски или дипломатически представителства в чужбина. От 90 дни – за обикновена услуга, е предвидено вече срокът да е 45 дни, а за бърза услуга – 30 дни. С измененията се въвежда възможност български личен документ да бъде получен извън страната лично чрез използване на лицензиран доставчик на пощенска или куриерска услуга.

Въвеждат се и срокове за издаване на документ за самоличност на чужденец, получил убежище, статут на бежанец или хуманитарен статут: при обикновена услуга – до 30 дни, а при бърза услуга – до 10 работни дни.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.