Екатерина Захариева: Готови сме за коронавируса

Д-р Иван Кокалов: Психозата около коронавируса е по-силна от заплахатата

Министър Каракачанов: Генерал Боцев беше мъж на честта и боец

Българите, блокирани в хотел в Тенерифе: Надяваме се да си тръгнем днес

Няма положителни проби за коронавирус у нас

Проф. Иво Кременски: Коронавирусът със сигурност ще мине през България, но има безпрецедентна подготовка

Турция вече няма да спира потока от сирийски бежанци към Европа

Канада спира охраната на принц Хари

Даниела Симеонова, директор на Професионалната гимназия по строителство „Кольо Фичето“ в Бургас, пред „Труд“: Добрият учител строи мостове до учениците и родителите им

Стивън Сегал глобен с над 314 000 долара

Три държави в Европа съобщиха за първи случаи на коронавирус

Спад в новите случаи на коронавирус в Китай

Японският премиер обеща да защити икономиката от влиянието на коронавируса

Анкара отговори с бомбардировки след смъртта на 22 турски войници в Сирия

Ето какво ни носи времето днес

Петър Курумбашев: Реакцията на западноевропейските държави срещу превозвачите ни е логична България върна славата си на превозвач от времето на „Сомат“, имаме 70 000 камиона, каза евродепутатът

В наша полза са 250-300 гласа, срещу нас са 450-500 гласа. Така Петър Курумбашев, евродепутат от Партията на европейските социалисти и единствен български представител в транспортната комисия на Европейския парламент, очерта разположението на силите при гласуването на предложените нови европейски правила за почивките и командировъчните на шофьорите.

„Първото гласуване в първата комисия, която не е водещата комисия – по заетост и социална политика, е загубено. Предстои второто гласуване. Във вторник ще имаме последно обсъждане на т.нар. компромиси. Самото гласуване в транспортната комисия ще бъде на 24 май. Третото гласуване ще дойде в пленарната зала. Като цяло разпределението на гласовете в парламента не е в наша полза“, обясни Курумбашев по БНР.

Курумбашев смята, че е добре българското правителство да се опита да затвори тази регулация по време на председателството ни, защото председателят формулира общата позиция на държавите-членки, а следващият председател на Съвета на ЕС е Австрия.

На 16 и 17 май българските транспортни фирми ще протестират срещу лансирания от френския президент Еманюел Макрон пакет за мобилност. Българското правителство застана зад исканията им.

В последните години страната ни не само е възстановила славата си на превозвач от времето на „Сомат“, а дори имаме много повече камиони – коментира се цифра от 70 хиляди камиона с българска регистрация. Факт е, че със сигурност много повече от 100 хиляди души се издържат от този бизнес, а българските шофьори получават доста сериозни заплати, заяви Курумбашев, според когото реакцията на западноевропейските държави е логична. Той даде пример с мащабите на дейността на превозваческите фирми от Централна и Източна Европа през последните години:

„Говори за 380 хиляди камиона от Централна и Източна Европа, половината от които са полски.“

В подкрепа на проекта Макрон са Франция, Германия, Белгия и Холандия, Италия, Австрия, Дания, Швеция и Финландия, посочи Петър Курумбашев. Периферните държави са по-неутрални и някои от тях са по-склонни да подкрепят наши искания – Ирландия, Португалия, Испания, прибалтийските страни и Вишеградската четворка, както и Хърватска и Румъния, заяви още Курумбашев.

„Няма как един румънски шофьор да получи френска заплата във Франция – очевидно ще получи нещо между румънската и френската. Няма как един френски шофьор, ако кара камион в Румъния, да получи румънска заплата. Няма как, ако боядисвате една стена вкъщи в България и Германия, да получите една и съща цена за боядисването. Тази мантра на г-н Макрон е теза още от времето, когато той беше министър в правителството на Оланд и която продължи с пълна сила с идването му като президент на Франция“, коментира Петър Курумбашев.

Относно изискването от първия ден да се смята работникът за командирован той уточни:

„Сами разбирате какво означава за една фирма тя от първия ден да смята един работник за командирован – той трябва да получава два дни унгарско възнаграждение, три дни австрийско възнаграждение, четири дни немско възнаграждение и още 4 дни френско възнаграждение. С него трябва да пътува един счетоводител, който да изчислява колко часа е, в коя държава, кое законодателство се прилага и коя почасова ставка.“

Като друг неприятен момент Курумбашев посочи предложението кабините на камионите да не се ползват за спане. Той даде пример с риска за товарите, защото грабежите на камиони се увеличават, а застрахователите не признават загубите, когато шофьорът не е в кабината. Друго неприемливо за България искане е за връщането на всеки четири седмици – не само на шофьора, но и на камиона, допълни Петър Курумбашев. За страните от Вишеградската четворка това прибиране не е толкова фатално заради по-близките разстояния, каза той и съобщи, че се обсъждат и компромисни варианти – шофьорите да прекъсват дейността си, но не непременно да се завръщат в страната.

В движение вече е и втория пакет – за превозите с автобуси, където има предложения също засягащи България, напомни Курумбашев.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Ами едно е човек да спи в хотел,друго си е в камиона без да губи връзка със собствените си ухания – небръснат,недоспал,риск за останалите участници в движението и за себе си.Едно е да плащаш на охраняем паркинг,друго е ти да вардиш стоката безплатно.Едно е с родни командировъчни,друго си е с немски в Германия.С такива доводи всяка защита е обречена.Все едно евродепутатите да получават възнаграждения като в страните от които са,а не брюкселски.

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.