На 20 февруари 2019 да почерпят

Кирил Домусчиев купил Нова телевизия Това съобщи сайтът Топновини, позовавайки се на неофициална информация

Унгария с нова кампания срещу миграцията Акцията е под мотото „Вие също имате правото да знаете какво ви готви Брюксел!”

Карл Лагерфелд починал от рак на панкреаса Модният свят скърби за легендарния дизайнер

„Фейсбук“ и „Туитър“ срещу изборните измами в Европа

Лавина затрупа скиори в Швейцария

Правят аутопсия на Шабан Шаулич Има неяснота около смъртта му

Парламентът пред политически колапс От БСП искат рестарт с ново Народно събрание

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в сряда, 20 февруари 2019

Икономът на Ким пратен във Виетнам Подготвя срещата САЩ-КНДР

Четирима ранени при нападение с нож в Марсилия

Над 700 аптеки в страната няма да работят утре в знак на протест

Затварят за ремонт улица „6-и септември“

Двама кредитори искат фалит на „Евроманган“ Работници настояват за прекратяване на концесията на неработещата мина

Пишат нов вариант на „бонус-малус“ Шефът на КФН Карина Караиванова отива в ЕБВР

Петър Курумбашев: Реакцията на западноевропейските държави срещу превозвачите ни е логична България върна славата си на превозвач от времето на „Сомат“, имаме 70 000 камиона, каза евродепутатът

В наша полза са 250-300 гласа, срещу нас са 450-500 гласа. Така Петър Курумбашев, евродепутат от Партията на европейските социалисти и единствен български представител в транспортната комисия на Европейския парламент, очерта разположението на силите при гласуването на предложените нови европейски правила за почивките и командировъчните на шофьорите.

„Първото гласуване в първата комисия, която не е водещата комисия – по заетост и социална политика, е загубено. Предстои второто гласуване. Във вторник ще имаме последно обсъждане на т.нар. компромиси. Самото гласуване в транспортната комисия ще бъде на 24 май. Третото гласуване ще дойде в пленарната зала. Като цяло разпределението на гласовете в парламента не е в наша полза“, обясни Курумбашев по БНР.

Курумбашев смята, че е добре българското правителство да се опита да затвори тази регулация по време на председателството ни, защото председателят формулира общата позиция на държавите-членки, а следващият председател на Съвета на ЕС е Австрия.

На 16 и 17 май българските транспортни фирми ще протестират срещу лансирания от френския президент Еманюел Макрон пакет за мобилност. Българското правителство застана зад исканията им.

В последните години страната ни не само е възстановила славата си на превозвач от времето на „Сомат“, а дори имаме много повече камиони – коментира се цифра от 70 хиляди камиона с българска регистрация. Факт е, че със сигурност много повече от 100 хиляди души се издържат от този бизнес, а българските шофьори получават доста сериозни заплати, заяви Курумбашев, според когото реакцията на западноевропейските държави е логична. Той даде пример с мащабите на дейността на превозваческите фирми от Централна и Източна Европа през последните години:

„Говори за 380 хиляди камиона от Централна и Източна Европа, половината от които са полски.“

В подкрепа на проекта Макрон са Франция, Германия, Белгия и Холандия, Италия, Австрия, Дания, Швеция и Финландия, посочи Петър Курумбашев. Периферните държави са по-неутрални и някои от тях са по-склонни да подкрепят наши искания – Ирландия, Португалия, Испания, прибалтийските страни и Вишеградската четворка, както и Хърватска и Румъния, заяви още Курумбашев.

„Няма как един румънски шофьор да получи френска заплата във Франция – очевидно ще получи нещо между румънската и френската. Няма как един френски шофьор, ако кара камион в Румъния, да получи румънска заплата. Няма как, ако боядисвате една стена вкъщи в България и Германия, да получите една и съща цена за боядисването. Тази мантра на г-н Макрон е теза още от времето, когато той беше министър в правителството на Оланд и която продължи с пълна сила с идването му като президент на Франция“, коментира Петър Курумбашев.

Относно изискването от първия ден да се смята работникът за командирован той уточни:

„Сами разбирате какво означава за една фирма тя от първия ден да смята един работник за командирован – той трябва да получава два дни унгарско възнаграждение, три дни австрийско възнаграждение, четири дни немско възнаграждение и още 4 дни френско възнаграждение. С него трябва да пътува един счетоводител, който да изчислява колко часа е, в коя държава, кое законодателство се прилага и коя почасова ставка.“

Като друг неприятен момент Курумбашев посочи предложението кабините на камионите да не се ползват за спане. Той даде пример с риска за товарите, защото грабежите на камиони се увеличават, а застрахователите не признават загубите, когато шофьорът не е в кабината. Друго неприемливо за България искане е за връщането на всеки четири седмици – не само на шофьора, но и на камиона, допълни Петър Курумбашев. За страните от Вишеградската четворка това прибиране не е толкова фатално заради по-близките разстояния, каза той и съобщи, че се обсъждат и компромисни варианти – шофьорите да прекъсват дейността си, но не непременно да се завръщат в страната.

В движение вече е и втория пакет – за превозите с автобуси, където има предложения също засягащи България, напомни Курумбашев.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Ами едно е човек да спи в хотел,друго си е в камиона без да губи връзка със собствените си ухания – небръснат,недоспал,риск за останалите участници в движението и за себе си.Едно е да плащаш на охраняем паркинг,друго е ти да вардиш стоката безплатно.Едно е с родни командировъчни,друго си е с немски в Германия.С такива доводи всяка защита е обречена.Все едно евродепутатите да получават възнаграждения като в страните от които са,а не брюкселски.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.