Посветиха час по математика на дядо Петко Славейков

Трябва да има финансови стимули за иновативните училища, каза депутатът Таня Петрова след уникалния урок

Второкласници от варненското училище „П.Р.Славейков” посветиха час по математика на своя патрон, чиято годишнина от рождението му честваха наскоро. Всъщност интерактивният урок "Аз успях", майсторски проведен под ръководството на учителката Керанка Колева, съчетаваше решаване на задачи, знания по български език и литература, изобразително изкуство, музика и работа с таблети.

Децата от II д клас „обиколиха” местата, свързани с живота на българския поет, показаха умения да работят с географска карта, направиха от пъзел пейзаж по стихотворението му „Татковина”, събираха и изваждаха, изчисляваха маршрути до паметниците му, решаваха тестове на музикален фон с изпълненията на Дейвид Гарет, показаха завидни и бързи умения в информационните технологии. Урокът мина с невероятен емоционален заряд и хъс сред децата. Накрая те се почерпиха с коледни сладки, приготвени по рецепта от кулинарната книга на дядо Петко Славейков.

ОУ” П.Р.Славейков „ е едно от най-престижните 18 иновативни училища във Варненска област и откритият урок, който сътвориха учител и деца, е всъщност ежедневие. 6 класни стаи са обзаведени по най-модерния и съвременен начин-без подиум и катедра, с маси за творческа работа, с интерактивни дъски, с по 18 таблета и със софтуер, приложим в учебните програми.

За иновативните училища трябва да има финансови стимули, каза депутатът от ГЕРБ и член на парламентарната комисия по образование Таня Петрова, поканена на урока като дългогодишен директор на варненското училище. Тя посочи, че след нейно настояване чрез парламентарно питане просветният министър Красимир Вълчев е обещал да се помисли сериозно за това. Разбира се, има училища в страната, които имат статут на иновативни, но подценяват работата си като такива, а трябва с работа и съдържание да заслужат името си.

В министерството има 40-членна комисия, която оценява иновативните училища и трябва да направи сериозен анализ и диференция в първата и втора вълна, смята народният представител. Според нея едно е да се правят иновации, свързани с учебното съдържание и методите на учене, а друго са социалните иновации, без да бъдат подценявани те. В страната има 297 иновативни училища, припомни Таня Петрова.

Коментари

Задължително поле