На 20 януари 2020 да почерпят

Дневен хороскоп на Алена за понеделник, 20.01.2020

Властелинът на екрана 100 г. от рождението на гения на киното Федерико Фелини

Предотвратиха опит за бягство от затвор край Амстердам

Филтрите за комини дават чист въздух на София Ефективността им е 80% и се усеща веднага. 100 устройства са спестили 1.5 тона вредни емисии за по-малко от година, предстои монтажът на общо 2000

Водата за Перник – без риск за София Вместо да източват язовира, ще захранват града

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 20 януари 2020

Емил Димитров: Да се прекара водата от „Мало Бучино“ до Перник е едно изключително голямо начинание

За демократите обвиненията срещу Тръмп са неоспорими Президентът играе голф във Флорида

Купуваме летни ваканции у нас с 40 на сто намаление

АТАКА с 5 въпроса към БСП за вота на недоверие

Тенис под дима от пожарите

Повече пари за реклама на наше вино в Китай Увеличават помощта само за бутилки със защитено наименование или произход

Путин се похвали с напредък по Либия Конференция в Берлин събра над 10 световни лидери

Светлинно шоу и реч на Джонсън в чест на Брекзит На 31 януари ще бъде пусната и специална монета

Превозвачите се пребориха средно за 40% по-ниски тол такси

Снимка: МС

Превозвачите са се преборили за 40% средно по-ниски тол такси спрямо тези, приети официално от кабинета на 18 декември 2019 г. Това сочи справка в таблицата за тарифата, предложена от превозвачите на срещата с премиера Бойко Борисов и ресорните по въвеждането на тол системата министри тази сутрин, информира Economic.bg. Предложението е изготвено от основните карго автомобилни превозвачи в страната и внесено в кабинета от името на КРИБ.

Така тол таксата за тежкотоварни автомобили с обща маса над 12 т с 4 и повече оси и екоклас Евро 6 пада от 0.18 лв. на 0.11 лв. за километър по магистрала и от 0.17 лв. на 0.10 лв. – за първокласни пътища.

Всички пътища втори клас са зачеркнати в таблицата, предложена от превозвачите на МРРБ и АПИ.

Тол таксата за тежките камиони, клас Евро 5, пада съответно от 0.2 лв. на 0.12 лв. на километър по магистрала и от 0.19 на 0.11 лв. за първокласните пътища.

За камионите с екологичен клас Евро 4 и Евро 3 тол таксата се намалява от 0.25 на 0.16 лв./км за магистралите и от 0.24 на 0.15 лв. за първокласните пътища.

За най-старите тежкотоварни автомобили, с екологичен клас Евро 2 и Евро 1, тол таксите падат от 0.36 на 0.20 лв./км за магистрала и от 0.35 на 0.19 лв./километър за първокласни пътища.

За камионите с обща маса между 3.5 и 12 тона и екоклас Евро 6 и Евро 5 тол таксите се намаляват от 0.4 на 0.3 лв. за километър за магистрала и за пътища първи клас (25%). За същите камиони Евро 4 и Евро 3 тол таксите падат от 0.5 на 0.4 лв. за километър за магистрала и остават непроменени – 0.5 лв./км за първокласните пътища.

За камионите с тегло над 12 тона, с 2 или 3 оси, тол таксите намаляват от 0.11 лв. на 0.06 лв. за километър магистрала 4 и от 0.10 на 0.05 (за Евро 6), а за тези с Евро 4 и Евро 3 – от 0.12 лв. на 0.08 и 0.07 лв./км съответно магистрала и пътища първи клас.

Според изчисленията на превозвачите, с предложената от тях тарифа до края на годината от тол такси ще бъдат събрани 231.08 млн. лева. През 2021-а, 2022-а и 2023-а и 2024-а година събраните тол такси ще бъдат съответно 235 млн., 238.54 и 241.58 и 244.98 млн. лева – или общо 1.191 млн. лева от 1-и март 2020 г. до 31 декември 2024 година.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.