БАБХ: Отпада забраната за движение на свине и месо в 39 ферми и 66 кланици

Русия разработва ваксина срещу китайския вирус след съмнение за първи случай на болестта в страната

Станишев: Гласоподавателите не припознават БСП като алтернатива

„Тойота“ и „Хонда“ изтеглят около 6 млн. коли заради дефектни въздушни възглавници

Започват обучения в Търново за виртуален маркетинг на занаятчийски продукти FairDeal Това е първата по рода си платформа

Директорът на АДФИ: Не мога да кажа дали разликата в тълкуването на Закона за хазарта отговаря на нормативите или не

Общината в Сливен: Не участваме в съвместни проекти с фондация на зам.кмет

Лъчо от „Скандау“: Бащинството не ме промени

Общо 35 години затвор за машинистите по делото „Хитрино“

КПКОНПИ установи конфликт на интереси на главния архитект на Благоевград

Борисов приема фенове на „Левски“ в петък

Задържаха айтозлия, откраднал косачка

Алиша Кийс с първо турне от 7 години насам

Гл. комисар Ивайло Иванов: Четирима са обрали бензиностанцията в Казичене, без насилие и оръжия

Фон дер Лайен: ЕС ще бъде лидер в изменението на климата и защита на данните

Преди 100 години потъва корабът-близнак на Титаник

На днешния ден преди 100 години (21.11.1916 г.), след попадане на мина в Егейско море, потъва корабът-близнак на „Титаник“ – лайнерът „Британик“.

За трагичната гибел на кораба „Титаник“ знаят всички. За също толкова драматичната съдба на „близнакът“ му „Британик“ мнозина не са и чували.

В ранното утро на 21 ноември 1916 година в пролива между островите Макронисос и Кеа в Егейско море потъва корабът „Британик“. Това е най-големият за времето си кораб, който е преоборудван и се използва като голяма плаваща болница в годините на Първата световна война. „Британик“ е един от петте лайнера, собственост на компанията „Уайт Стар Лайн“, потопени по време на войната. Корабът, първоначално построен като пасажерски лайнер с името „Гигантик“, а в последствие превърнат в голяма плаваща болница, е последният от трите свръхмодерни за времето си пасажерски кораба от клас „Олимпик“.

Разработван е да замести потъналия „Титаник“ и има редица усъвършенствани решения в конструкцията си. Например, водонепроницаемите му прегради преминават през всички палуби и каютите дори на първа класа. Но така и не успява да започне редовни рейсове по линията Саутхамптън – Ню Йорк, за която е построен. Вместо това, след избухването на Първата световна война, корабът е реквизиран от Британското Адмиралтейство и е преоборудван в болничен.

Плаващата болница „Британик“ разполага с възможността да превозва над 3000 пациента. През ноември 1915 година лайнерът е зачислен в състава на флота и е изпратен в Средиземно море, където осъществява пет успешни курса в източната част на Средиземноморието, откъдето евакуира над 15 000 ранени войници на Британската империя.

На 21 ноември 1916 година, след като се натъква на мина в пролива между островите Макронисос и Кеа в Егейско море, „Британик“ се преобръща и потъва само за 55 минути. Добрата организация и дисциплината позволяват спасителните дейности да се извършат много бързо. От 1136-те ранени на борда и членове на екипажа, са спасени почти всички. Загиват 21 души, които не успяват на време да скочат в спасителните лодки, заради бързо издигналата се високо карма на кораба и все още задвижваните от работещите двигатели витла на плавателния съд. През 2000 година режисьорът Брайън Тренчард-Смит създава филм по историята на „Британик“.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.