Класация на неработещите политики в образованието направи Синдикат “Образование”. Тя се базира на националното изследване сред повече от 4500 учители, директори и родители, относно нужните промени в Закона на предучилищното и училищно образование.
Според изследването на първо място трябва да се намалят нормативите на учителите след 50-годишна възраст и по този начин да се съхранят до високата пенсионна възраст, която скоро ще стане 65 години.
Като втора най-неработеща политика се нарежда “Политиката за грижа към българския учител и Резилианс към професията”, за която 88,2% от респондентите смятат, че трябва учителският труд да се причисли към втора категория.
Според 52% от участниците държавните грижи за педагозите трябва да се насочат към създаването на механизми по европейска и световна практика, които да съхранят учителите. Пример за такъв е те да имат право на 1 година квалификация и рехабилитация, без да работят с ученици, при отработени 4 години.
В случай на ранно пенсиониране на учителите, те да могат да ползват добавката от Универсалния пенсионен фонд (УПФ), която са формирали с лични вноски, предлагат 37,3% от респондентите в изследването.
При изследване на МОН през 2019 г. за натовареността на българските учители се установи, че българския учител е двойно по-претоварен от европейските си колеги, а грижа за педагозите трябва да полага държавата.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш