Препоръчват създаване на дистанционни училища

Дистанционното обучение е преминало добре в училищата, в които е имало и добро присъствено обучение, смята директорът на 51. СУ Асен Александров.

Директори искат и камерата да стане задължителна по време на час от вкъщи

Повече инструменти при оценяването

Нова образователна институция, наречена дистанционно училище, да бъде създадена у нас, за да се посрещнат предизвикателства, пред които е изправено образованието по време на пандемия. Това е една от препоръките на директора на 51. СУ „Елисавета Багряна” Асен Александров по повод анализа за обучението от разстояние в електронна среда през 2020/2021 г., който днес ще бъде представен в Министерството на образованието и науката.

„В закона според мен трябва да има институция дистанционно училище и това трябва да е залегнало като препоръка в анализа на МОН. Както вечерните училища са отделни институции, така и тези могат да са нов вид структура. А вече сме готови с кадри, техника и знания за това нещо. Ако се започне сега, може би до края на първия срок от новата учебна година може да се организира всичко за първото такова училище”, обясни Александров.

По думите му такова школо и екипът му от учители ще преподава само дистанционно, без да се занимава с друго, и ще може да поеме различни типове деца. „Това може да са деца, чиито училища не мога да създадат качествено дистанционно обучение, болни ученици или под карантина от цялата страна. Паралелките в него трябва да бъдат по-малки - от 15-20 деца”, посочи още директорът на гимназията, която миналата година беше сред фаворитите на МОН за училище, което да се превърне център за обучение от вкъщи на ученици от цялата страна. Идеята обаче не се осъществи на практика.

Надградената версия е в дистанционното училище да се преподават само задължителни предмети, защото в него ще има деца с различни образователни постижения. На по-късен етап тези училища може да се използват и за обучение на деца в чужбина, допълни Александров.

Сред изводите на директори от дистанционното обучение от изминалата година са още нуждата учителите да са подготвени по-добре за дистанционните уроци, както и да има все повече инструменти при оценяването, които включват и задължителната камера, когато учителят и учениците провеждат час.

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Образование