Пътен апокалипсис заради пушек от боклуци: 31 души ранени и 40 смачкани коли на магистрала „Тракия“

От 6 до 14 часа вчера магистрала „Тракия” край Ихтиман бе непроходима и приличаше на автоморга. Снимка БУЛФОТО

Дим от горящо сметище превърна в автоморга магистрала “Тракия” край Ихтиман. Над 40 автомобила се нанизаха един в друг, 31 души бяха ранени и по чудо верижните катастрофи се разминаха без загинали.
Сблъсъците били общо 3, като при първия към 5,55 ч се ударили само три коли. Заради гъстия пушек и кошмарната видимост между 6,05 и 6,25 ч смачканите автомобили между километър 45 и 47 станали над 10 пъти повече. При една от катастрофите кола се е врязала в тежкотоварен камион с македонска регистрация, който се движел бавно, а след това в тях се ударил още един ТИР – с пловдивски номера. При друга били изпочупени автобус и микробус с пътници към морето. Платната и в двете посоки били задръстени от стъкла, разпилени багажи и купчини ламарини, а магистралата – непроходима.

13 линейки направили по няколко курса между София и Ихтиман, за да извозят пострадалите хора. Те били приемани от спешните отделения на 6 столични болници, между които и “Софиямед”, и “Токуда”. Най-тежко било състоянието на двама мъже на 45 и 50 г., настанени в болница “Св. Анна” с фрактури на шийни прешлени от т.нар. камшичен ефект при сблъсъците. Ранените мъже са обездвижени, но животът им продължава да е в опасност, казаха лекарите.

За верижните сблъсъци Софийска окръжна прокуратурата образува две досъдебни производства, по които започнаха разпити на свидетели и участници в катастрофите. Почти всички шофьори казвали, че са карали в непрогледен мрак.

“Видимостта бе 1-2 метра, имаше спрели камион и кола, натиснах спирачки, но не успях да избегна удара”, разказа по телефона читател на “Труд” . Той бе категоричен, че в района е миришело на дим от пластмаси, а по стъклата на колите не е имало и капка влага, както е при мъгла. “Дори и настилката беше суха”, добави читателят.

Вътрешният министър Валентин Радев, главният секретар на МВР Младен Маринов, шефът на АПИ инж. Дончо Атанасов признаха, ,че верижните катастрофи са резултат на дима от сметището. Въпреки това версията за утринната юлска мъгла бе упорито повтаряна цял ден вчера от катаджии и пожарникари, за да не им търси някой сметка защо боклуците продължават да горят от дни.

Шефът на АПИ
инж. Дончо Атанасов:
Причината
е димът от горящото сметище

“Причината е самозапалването на сметището на град Ихтиман. Розата на ветровете е била в обратна посока. В един момент се обръща обратно и буквално за минути магистралата става задимена с нулева видимост и започват верижни катастрофи.” Това съобщи вчера инж. Дончо Атанасов, шеф на Агенция “Пътна инфраструктура” (АПИ).
Малко след 14 ч огледите завършиха и работници по поддръжката на магистралата възстановиха предпазните съоръжения. “Почистихме платното и монтираме обратно мантинелите”, каза още инж. Атанасов.

Сметището гори от 29 юни
Общинското сметище на Ихтиман гори от 29 юни и няма сила, която да го изгаси. Това стана ясно вчера от съобщение на Министерството на околната среда и водите (МОСВ). Сметището е закрито от октомври 2016 г. На 28 юни експерти от РИОСВ-София са извършили проверка и са дали на кмета Калоян Илиев предписание да не се допускат запалвания през лятото. Още на другия ден от общината алармирали, че сметището гори. Тогава е имало потушаване на пожара, но боклукът продължил да тлее и да се разпалва. Във вторник към 18 ч – вечерта преди катастрофите, кметът съобщил на РИОСВ, че пожарът е потушен, а има само малко дим. Вчера на мястото бе пратена мобилна станция, която да мери отровата във въздуха.

Синоптикът Петър Янков пред „Труд“:
Мъгла имаше, но не толкова гъста

 

В района на инцидента е имало мъгла, но тя не е била гъста, за да ограничи видимостта толкова, заяви пред “Труд” синоптикът от ТВ-МЕТ Петър Янков.

“Сутринта температурата беше около 9-10 градуса, а след толкова много валежи беше влажно, имаше ниска облачност и реално това създава условия за мъгли”, обясни синоптикът.
Той обаче беше категоричен, че задимяването на въздуха заради пожара на близкото сметище е основната причина за намалената видимост.

“При такава мъгла тя би била ограничена до около 200 метра, което обикновено не създава проблеми. На кадрите от дроновете, които видях обаче се вижда, че видимостта е много по-малка – 20-30 метра”, каза Петър Янков.

Той посочи още, че Ихтиман е един от районите, в които често се образуват мъгли. Условия за това има и в Драгичево и Владая.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (2)

  1. Не е от дима а от неспособността на водачите да карат със скорост съобразена с пътните условия. Или иначе казано хората от 140-160 намалят до 100-120 което не е подходяща скорост. Тези катастрофи са причинени от водача на 90%, 5% поради пътните условия и 5% от автомобила. Правете си сметката дали се е карало със съобразена скорост…дали се е спазвала достатъчна дистанция и тн. Масово хората нямат култура на каране и за това и стават катастрофите.

  2. Субару аутбек е много добро при челен удар особено версията с 3.0 двигател.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.