На 9 декември 2019 да почерпят

Дневен хороскоп на Алена за понеделник, 09.12.2019

Financial Times: България привлича рекордни технологични инвестиции София има потенциал за технологичен център

Почина актьорът, изиграл Голямото пиле от „Улица Сезам“

Откриха нарушения в 37 автошколи в Пловдив

Външният министър на Украйна оповести каква позиция ще защитава Зеленски в Париж

Еврокомисарят по икономика иска разхлабване на бюджетните правила в ЕС

Художествената академия остава без голи модели заради липса на пари

В Сараево отмениха публичните прояви заради мръсния въздух

Богат урожай, малко зрители И този „Златен ритон“ доказа, че документалното и анимационното ни кино си струват правенето и гледането, дори с излишните дължини

Дерат седем кожи за Нова година у нас Двойно по-евтин ни излиза празникът при съседите

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 9 декември 2019

Горя стая на общежитие в „Студентски град”

Война между погребалните агенции в Стара Загора

Стоичков: Няма шанс да се върна в българския футбол

Пътуваме за 6 лв. до морето с кола на ток Електромобилите се изравняват с цената на дизеловите след 120 хил. км. пробег

Безплатен паркинг в синя и зелена зона

От София до морето можеш да стигнеш за 6 лв. с малка кола на ток, пресметна Арман Бабикян, организатор на специализирано изложение на електромобили, което беше открито днес в София. Въпреки в пъти по-ниските разходи за предвижване с кола на ток, българинът все още е консервативен към електрическите двигатели, отчитат от бранша. У нас по улиците се движат само 600 изцяло електрически автомобила, има и немалко хибриди. Държавата е дала няколко стимули за покупка на електрически автомобил – те са освободени от заплащането на такса за паркиране в синя и зелена зона, нямат и годишен данък.

Националният доверителен екофонд стимулира държавната администрация и общините да сменят автопарка си с електромобили и хибриди още от 2015 г. “До момента са одобрени 49 проекта, което е твърде малко, а финансирането е до 30 хил. лв. на автомобил”, каза Ирена Пенчева от екофонда.

Основните пречки пред българите са цените на моделите, липсата на достатъчна зарядна инфраструктура и краткият живот на батериите. Към момента в България вече има около 110 зарядни станции, но все по-голяма тенденция при новите модели е да може да се включват към всеки контакт в офиса или в дома.

Електромобилите се изравняват с цената на дизеловите след 120 хил. км. пробег, пресметнаха експерти. Но един от минусите на електромобила остава смяната на батерията, която в повечето случаи струва наполовина на цената на цялата кола. Моделите са все още нови и няма данни колко максимално трае животът на една батерия на кола, но до момента е заложен срок до 10 години, колкото най-често е и гаранционният срок от производителя.

В по-големите градове в страната вече може да наемеш електрически автомобил за 40 лв. на ден, като зареждането и паркирането му е безплатно.

Почти всеки автомобилен гигант в света вече има поне един модел електромобил. “Делът на хибридите и електрически автомобили в Европа е под 2%. Но предстои бум на производството като до 2030 г. се очаква 40% от колите да са на ток”, каза Александър Костадинов, търговски и маркетинг директор на Мото – Пфое. На изложението има и предложения за велосипеди и скутери с електрическо зареждане, които могат да развият скорост до 40 км. в час и да изминат до 100 км. с едно зареждане в контакта вкъщи.

 

Иновации

Сглобяваме модели и у нас

В България ще се сглобяват електромобили, обявиха по време на изложението. Един от тях е на китайската компания Cenntro, която със свои партньори от Люксембург и България започва да сглобява мини електрически камиони в “Тракия икономическа зона”. Камионът ще “харчи” по 4 лв. на 100 км и ще има възможност за зареждане в обикновен контакт. Той е предназначен за логистичния бизнес, като китайците ще дадат възможност на бизнеса да наема автопарка, вместо да инвестира голяма сума за покупка. Другият модел, за който 70% от частите, нужни за серийно производство, се правят у нас, е собственост на русенската компания Sin Cars. Градската кола се очаква да започне да се сглобява у нас през 2019 г.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (2)

  1. За движение в градовете да се разрешат само електровелосипеди, ролери и тротинетки. По изключение може и триколки, но да се пазят от бащата на пРезидента.Всичко, което вони и пърпори да се интернира извън града.

  2. Лъже! София – Бургас е 400 км. На 120 км/ч батерия от 40 квч стига за 175 км. Имаме 3 зареждания : 2 по пътя и 1 след пристигане. Всяко е по кръгло 10 лева. 30 лева за ток и време за пътуване 3,5 часа каране + 7 часа зареждане = 10 часа.

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.