Предупреждения за опасно време и днес, оранжев код в 4 области в страната

КЕВР обсъжда цената на природния газ

Съветът на коалицията ще заседава за партийните субсидии

Италиански мафиот избяга от затвор в Уругвай

На 25 юни 2019 да почерпят

Голф комплексът до Елин Пелин има нов собственик Имотът е продаден на българска компания, собственост на бизнесмена Мирослав Печев

Над 3000 софиянци дават жилищата си на туристи Броят на обектите, предлагани чрез Airbnb, расте с 80% годишно

Два изтребителя „Юрофайтър“ се сблъскаха в Германия, един пилот е загинал

Холандия без мобилни и стационарни телефони заради авария

Буря отнесе покрива на кооперация в Пловдив

Наредба ще доведе до хаос в туризма Нормативният акт не прави разлика между продажба и плащане в сектора на услугите

Двоен стандарт при 30% от храните в ЕС Кока - колата с глюкоза и повече калории у нас

Аварийно-спасителни екипи в Пловдив са реагирали над 40 сигнала заради дъждовете В София пожарникари са отработили 42 сигнала

Ханде Ерчел ще става леля

Тръмп обяви строги санкции срещу Иран, засягат и върховния лидер аятолах Али Хаменей

Регионалният министър пред „Труд“: Закъснението е голямо с лот 3.2 на „Струма“

Форсират градежа на отсечката през Кресненското дефиле

До края на седмицата внасят в МОСВ оценката на въздействието върху околната среда на участъка

Довършването на магистралите “Хемус” и “Струма” е сред основните приоритети на Министерството на регионалното развитие и благоустройството. С изграждането на лот 3.2 на “Струма” – участъка през Кресненското дефиле, закъснението е голямо, обяви пред “Труд” министър Николай Нанков. Според него е напълно възможно през 2019 г. да започне строителство на отсечката, но при условие че градежът на лот 3.2 се форсира във времето.

“Ако приключим до 2022 г., няма да загубим европейско финансиране. Трябва да спазим този срок”, обясни министърът. Той допълни, че до 2019 г. трябва да има избран изпълнител и строително разрешително, за да може да започнат дейностите.

“Процедурите, които трябва да извървим по закон, са много – екологичните оценки, обществените обсъждания”, каза още министър Нанков.

Относно прекратения от служебното правителство търг за изграждането на тунел “Железница”, който е част от лот 3.1 на аутобана, Николай Нанков заяви, че и там може да има проблем със сроковете. Обществената поръчка бе спряна, след като от Агенция “Пътна инфраструктура” изчезна папка с част от тръжната документация. Търгът беше на стойност 250 милиона лева и сега трябва да започне от нулата. Николай Нанков посочи, че единственото решение да не се загуби еврофинансирането за този проект е строежът да се съкрати до 1000 дни.

Проблемът с лот 3.2 на АМ “Струма” е от няколко години. В момента на дневен ред е така нареченият източен вариант, който предвижда движението през Кресненското дефиле да стане еднопосочно. Другата част от трафика ще минава по изцяло нов път, който ще изкачва Кресненското плато. Тази възможност ще бъде подложена на обществено обсъждане. Ако не бъдат спазени сроковете, страната ни ще изгуби около 1,5 милиарда евро европейски средства.

До края на седмицата Оценката на въздействието върху околната среда (ОВОС) на лот 3.2 ще бъде внесена в МОСВ, съобщи директорът на Агенция “Пътна инфраструктура” Дончо Атанасов при инспекцията на тунел “Витиня” снощи.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.