Режисьорът Бернар Стора: Магията на киното е жива

„Жил Фонтен, един от най-богатите и могъщи предприемачи във Франция, е ангажирал известния и високо платен адвокат Люк Жермон да го защитава пред съда. Бизнесменът е заподозрян за придобиването при твърде съмнителни обстоятелства на прекрасен имот на Лазурния бряг – Вила Каприз. 
Фонтен разчита на вещината на Жермон, за да излезе чист от това изпитание. Но между двамата мъже, много скоро пламва странно властово съперничество в опасните политически и делови среди. Кой ще вземе превес?“

Така се завързва сюжетът на стилния трилър „Вила Каприз“, който тази вечер има прожекция на голям екран в зала „Славейков“ във Френски институт от 19 часа. Заглавието е част от богатата програма на Фестивала на френския филм, който продължава до 22 април.

„Вила Каприз“ бе и произведението, което откри самия фестивал с премиера в кино „Люмиер“. На специалната гала от Париж дойдоха режисьорът на филма Бернар Стора и неговия син Венсан Стора, който е композитор на музиката.

Двамата представиха „Вила Каприз“ пред публиката, която включваше много българи и французи. След финала разговаряха със зрители, а преди това дадоха и специално интервю за „Труд“.

„Вила Каприз“ още не е тръгнал в кината във Франция, но за щастие сега го представяме в София на голям екран – така, както е замислен. Това е филм, правен да се гледа от публика в кино салон“, каза Бернар Стора. 

„Нямам търпение да го гледам със зрителите и после да остана за разговор с тях“, добавя неговият син и вече дългогодишен колаборатор Венсан Стора.

„Идеята дойде от действителни събития. Преди години самоубийството на един от най-известните адвокати потресе Франция и предизвика много спекулации и теории за причината. Аз не исках да правя биографичен филм, а това е и много деликатна тема. Не желаех да се ровя в личния живот и трагедията на хората. Но взех идеята за адвоката и оттам написах сценарий. 
Обикновено се започва с начало и оттам се разгръща историята към нейния финал. Аз направих обратното – имах края, но трябваше да измисля всичко останало“, казва режисьора Стора. 

„Вече сме добре сработени със сина ми и се разбираме отлично. Той е от новото поколение, борави с технологии и много по-лесно и ефективно може да създаде музикален съпровод, който да е в съзвучие с режисьорската визия и историята на филма“, разказва Бернар за творческата колаборация със сина си Венсан. 

А Венсан е бил в София преди години, работил е с български музиканти и има страхотни впечатления от страната и хората. 

И двамата очакват отварянето и завръщането към нормалния живот и ходенето на кино. „Магията на киното е още жива и е в тъмния салон, в светещия екран. В това човек да влезе, да се потопи в историята и образите, да забрави за външния свят. Ако освен това един филм съдържа важни и дълбоки теми, това е бонус. Но най-основното и ценното е да има история, която те грабва“, споделя Бернар Стора. 

„Зрителите оценяват, когато режисьорът не ги смята за идиоти. Те усещат, когато ги подценяват“, добавя той. 

Неговият филм „Вила Каприз“, който дойде в София на кино преди да тръгне в родината си Франция, е доказателство за това – интелигентен и класен трилър, който уважава публиката и не сервира всичко наготово на зрителя.

А изпълненията на големите френски звезди Нилс Ареструп, Патрик Брюел и Ирен Жакоб още един път показват високото ниво на европейското кино, което има да разказва и показва изобилие от истории след края на пандемията. Стотици готови и почти готови заглавия само чакат да излязат с пълното отваряне на кината на Стария континент. Ще бъде интересно. 

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Кино