Сръндак с отрязана глава открили горски стражари Дивечът е собственост на ловното стопанство „Воден”

Момче на 19 години пострада, след като 17-годишен без книжка катастрофира в Русе

Облагане при наемане на чужденци и ДДС при ремонт

Варненски ортопеди имплантираха последен модел раменна става

Пожарникари от Сливен спасиха заклещена в ограда сърна

Учредиха награда „Валери Петров”

Шест години затвор за катастрофа на магистрала „Тракия“, при която загина семейство с малко дете

Премиерът: Във вторник ще гласуваме 7,5 млн. лева за УНСС (ВИДЕО)

Студентският театър към Стопанската академия в Свищов чества половин век

Парламентът отмени по-високия имотен данък за второ жилище в курортите

Калоян Паргов: Нова, справедлива и социална Европа е нашата цел

Пътна полиция в готовност за голямото преселение преди великденските празници

Военновъздушните сили започват подготовка за парада от 2 май

Патриарх Неофит на Велики четвъртък: За много години, Бог да ви помага!

Деница Златева: При спечелване на евроизборите, ще искаме предсрочен парламентарен вот

Румънец критикува жп съоръженията по делото Хитрино

Специалистът по жп.инфраструктура от Румъния инж.Лука Паиш разкритикува състоянието на железния път в Хитрино пред Окръжния съд в Шумен, посочи слабости при спорната стрелка N5 и несъответствия с изискванията на българското законодателство. Инженерът беше разпитван във вторник като свидетел, не като експерт по делото за адската катастрофа от 10 декември 2016 г. Двама преводачи помагаха за достоверност на разказа му.

Инж.Паиш е правил оглед на мястото на трагедията на 12 и 13 декември по искане на фирмата-превозвач „Булмаркет“ и видял при стрелка N5 открехване между езика и раменната релса, което изчислил на 8 мм. Пред магистратите подчерта, че българското законодателство позволява разстояние до 4 мм, а „стрелка, при която открехването е над 4 мм, се вади от обръщение“. Показа нагледно констатациите си на снимки на голям екран в съдебната зала. По думите му, ако стрелката е била коректно маневрирана, не би трябвало да има такова открехване. Даде пример и с части от стрелката – при коректна позиция, фенерът е в перпендикулярно положение на релсите, а топузът стои почти хоризонтално. Според него заснетата след инцидента стрелка N5 e била в съмнително положение – топузът бил в приблизително вертикална позиция.

Преди да бъде допуснат до мястото на инцидента, инж.Паиш правил оглед на 300 метра разстояние и там видял изгнили и разрушени траверси от дърво. По жп.линията на главния коловоз се редували участъци от дървени траверси и такива от бетон. Налагат се изводи за недобра поддръжка на жп.линията, обясни той.

Инж. Паиш каза, че са му били преведени два доклада на Комисията за разследване на инцидента. Беше лаконичен: „Имах различно мнение от това на комисията“.

Известно е, че обвинението сочи като причина за дерайлирането на влака двойно превишена над допустимото скорост. Според прокуратурата стрелка 5 е била в изправност и заключена. Експертизата, поръчана от „Булмаркет“ сочи обратното, но тя няма доказателствена стойност. Следващото заседание е насрочено за 10 май.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.