Свеж градски SUV прати Picasso в пенсия

С персонализиран дизайн и нови технологии френският производител Citroen печели вниманието на младите семейства и на хората, които не се отделят от смартфоните си. В процъфтяващия сегмент на т.нар. градски кросоувъри френската марка лансира авангардния модел C3 Aircross. Той е изцяло развит от инженерите на Citroen и замества в гамата C3 Picasso. С други думи – мини SUV вместо миниван. Такава е актуалната пазарна и модна тенденция – потребителите се обърнаха с гръб към вановете и с лице към кросоувърите. Хубавото в случая е, че френските конструктори, които са се доказали неведнъж като тесни специалисти в създаването на добри миниванове, са успели да запазят някои от добрите им качества като вътрешния обем и функционалността.

Новият Citroen C3 Aircross съчетава удобството на компактните габарити и просторната кабина с модерен SUV дизайн и най-нови технологии за комфортно и безопасно пътуване. В каросерия с дължина 4,17 м, широчинаа 1,76 м, височина 1,64 м и междуосно разстояние 2,60 м активните градски жители ще намерят всичко необходимо за своята мобилност в напрегнатия делник и за релаксиращи излети в почивните дни в леки офроуд условия.

Моделът веднага се набива в очи с екстравагантния си външен вид, който продължава новата стилистична линия на Citroen. Непосредствено под късия преден капак са разположени тесни дневни LED светлини. Фаровете за къси и дълги светлини и за мъгла са интегрирани по-ниско във формата на четириъгълно тяло. Защитната облицовка на праговете, калниците и броните афишира смел SUV характер, който личи и по увеличения с 2 см просвет спрямо стандартния хечбек С3. Ефектната визия се допълва от контрастната разцветка на огледалата, релсите на покрива и рамкиращата лайстна на фаровете. В задната броня се намират характерните за новите модели на Citroen въздушни капсули Airbumps, които защитават автомобила от леки удари и одраскване. Забележително е оформлението на С-колоните, които са декорирани с контрастни цветни хоризонтални линии. На практика отвън моделът е боядисан в три цвята – основен, контрастен и черен (решетка, облицовка и колони).

Citroen дава възможност на купувачите да персонализират външния вид на автомобила по свой вкус и да избират между 90 варианта с различни цветови комбинации. Така се откликва на изконния стремеж на хората да бъдат забелязани и да се отличават от останалите. Това не е нещо ново, тъй като френският производител предлага по около 50 варианта на цветове и оборудване още с ранните си модели от 20-те и 30-те години, които могат да бъдат разгледани в музея на марката в Париж. Който иска да има изобилие от светлина и свеж въздух в купето, може да поръча красивият стъклен панорамен покрив с люк.

По отношение на интериора новият C3 Aircross впечатлява с просторната пътническа кабина с най-много място за пасажерите в областта на главите в сегмента. Багажното отделение също е с най-големите размери, като побира от 410 л до 1289 л при сгъване на задните седалки. Обемът може да се регулира, тъй като делимите задни седалки е плъзгат по дължина. Облегалката на предната дясна седалка пада и това позволява да се транспортират товари с дължина до 2,40 м. В купето са разположени многобройни отделения за дребни предмети. Удобните широки седалки в ретро стил и двуцветна тапицерия предлагат удобно настаняване. От купувача зависи дали автомобила ще бъде спартански или луксозно екипиран, тъй като са налични пет нива на оборудване.

Двигателната гама се състои от един бензинов и един дизелов мотор в различни нива на мощност, свързани с механични скоростни кутии с 5 и 6 предавки или с 6-степенен автоматик. Трицилиндровият бензинов агрегат 1,2 PureTech бе избран за най-добър мотор в света с обем от 1000 до 1400 куб. см. Той генерира 82 конски сили без турбо, а с турбо – 110 и 130 конски сили. Четирицилиндровият дизелов двигател 1,6 BlueHDi се предлага във варианти със 100 и 120 конски сили. Той има отлична репутация, тъй като работи тихо, енергично и икономично и се монтира на много автомобили, не само от групата PSA (Peugeot, Citroen и DS), но и от други марки.

Френският производител се отказва от система 4х4, която прави колата по-тежка, по-скъпа и по-лакома за гориво. Отсъствието на четири задвижващи колела се компенсира от електронната система за повишаване на сцеплението Grip Control. Чрез нея водачът задава различни настройки за движение в пет режима – стандартен, върху пясък, сняг, в офроуд и с изключена стабилизираща програма ESP. Асистент за спускане по наклон улеснява водача извън асфалта.

40-5

14 електронни системи за комфорт и безопасност

За сигурното и комфортно пътуване на борда на Citroen C4 Aircross работят 14 електронни системи. Цветният Head-Up дисплей позволява на водача да следи важните данни от работата на автомобила като скоростта и данните от навигацията, без да сваля поглед от пътя. Аварийната спирачка предотвратява сблъсъци при движение в града. Предлагат се асистенти за дългите светлини, за наблюдение на мъртвата зона на видимост, за разпознаване на пътните знаци. Специална система следи за признаци за изпадане на водача в унес и секундна дрямка и алармира при опасност това да се случи.

Смартфоните вече се зареждат безжично и екраните им се копират върху 7-инчовия дисплей на инфо-развлекателната система. Свързаната 3D навигация работи с гласово управление и актуализира данните на трафика в реално време.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.