Стойчо на финал за купата

Откриха кабинет за лечение на болката

С над 30 млн. лв. са намалели просрочените задължения на болниците

„Локо“ (Пд) се размина с грандовете в Лига Европа

Борисов ще участва в заседанието на Европейския съвет на 20 и 21 юни в Брюксел

Никола Саркози ще бъде съден за корупция

Липсват обтривки от ръцете на обвинения в стрелба след пиянски скандал военен следовател Според прокуратурата следователят Калоян Узунов и военният поркурор Спас Илиев са били много пияни, но не са им взети и алкохолни проби

4 години затвор за мъж, пребил непълнолетния си брат Инцидентът станал заради пари от продажба на мед

Екатерина Захариева: Ще бъде историческа грешка, ако Северна Македония и Албания не започнат заедно преговорите за присъединяване към ЕС

Йорданка Фандъкова днес провери работата по ремонта на ул. „Каменоделска“

Отслужиха заупокойна молитва за бедствието преди 5 години ЕИБ одобри проект за интегриране при извънредни ситуации и кризи

Министър Емил Караниколов: Офертата за Ф-16 се разглежда от експертните групи по министерства, най-вероятно ще я коментираме публично в петък

УЕФА връща Люпко у дома

Газов котлон опожари каравана

Кметът на Банско пръв започна препис на „История Славянобългарска“

Софийска градска прокуратура повдигна обвинения на двама души във връзка с потъването на кораба „Хера“

На 23 ноември 2017 г. Софийска градска прокуратура (СГП) привлече в качеството на обвиняеми Милен Балчев и Стефчо Минчев за извършено престъпление по транспорта, при което е последвала смърт на 19 моряци при потъването на кораба „Хера“ на 13 февруари 2004 г., съобщиха от държавното обвинение.

И двамата са с обвинение по чл.340, ал.3 б.“б“ във вр. с ал.1, пр.3 ,алт.1 и 3 от НК във вр. с чл. 20 ал.2 от НК, затова че в периода 23.07. 2002 г. – 13.02.2004 г. в гр.Варна са допуснали да се повреди и потъне моторен кораб „Хера“, от което е последвала смърт за повече от едно лица – 19 български и чужди граждани.

По това време Милен Балчев е бил генерален директор и ръководител „Експлоатация“ на фирма „Провидънс шипинг енд трейдинг“ ООД. Това дружество, съгласно стандартен договор за мениджмънт на кораб Шипман 98 от 01.02.2002 г., е менажирало моторен кораб “Хера“, собственост на „MAESTRA SHIPPING S.A.“. Също така Белчев е бил и пълномощник на на собственика на фирма „MAESTRA SHIPPING S.A.“.

През същия период Стефчо Минчев изпълнявал длъжността “Технически директор“, ръководител „Материално техническо снабдяване“, ръководител на бреговата структура на търговско дружество „Провидънс шипинг енд трейдинг“ ООД и ръководител „Морски операции“.

На 02.09.2002 г. в гр. Варна те приели без забележки и последващи рекламации ремонта на моторен кораб „Хера“ с акт за край на ремонта.

В края на месец август 2003 г., след извършването на класификационен преглед на 22.08.2003 г. в гр.Варна, възложили и допуснали извършването на преустройство на кораба чрез свалянето на 16 броя товарни стрели с прилежащото им оборудване, като не уведомили упълномощената от Камбоджанския корабен регистър класификационна организация – Български корабен регистър (БКР) и в нарушение на Международната конвенция за безопасност на човешкия живот на море от 1974г. /SOLAS/ и Протокола към нея от 1988г., ратифицирани от Република България и Кралство Камбоджа.

Най-общо, причините за потъването на кораба, според заключението на проведените множество експертизи, включително и в Института по хидродинамика и аеродинамика към БАН /ИХА/, са следните:

В резултат на описаните ремонтни работи и конструктивни промени е било влошено якостното състояние на конструкцията на кораба и така бурята, на която той е бил подложен на 13 февруари 2004 г., е причинила деформация повече от допустимата в корпуса (в района на първия хамбар). От това е последвало разхлабване на крепежа на люковото закритие на хамбара, при което в него е навлязла голяма маса морска вода.

Водата и въглищата, с които е бил натоварен „Хера“ са образували течна смес и при бурята и въздействието от нея, на което е бил подложен плавателния съд, движението на тази смес в товарната част на кораба е довело до загуба на устойчивост, накланяне на носовата част във водата и последвало потъване на „Хера“.

Делото е образувано на 16 февруари 2004 г. непосредствено след потъването на плавателния съд.

На 19 февруари 2010 г. разследването по делото е спряно, тъй като не са били събрани категорични доказателства за самоличността на извършителя.

Разследването е възобновено на 9 май 2013 г.

Двамата обвиняеми са с мярка за неотклонение „Подписка“, като им е наложена от наблюдаващия прокурор забрана да напускат пределите на страната.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.