Розовите болшевики скочиха и на Клинт Истууд Либерални журналисти искат бойкот на новия му филм

Инцидент с лифта на Сопот, сблъскаха се две седалки с хора (ВИДЕО)

Форумът за климата зацикли след спорове Несъгласие за пазара на въглеродни емисии

Гласуват сделката за Брекзит преди Коледа Приоритет №1 е излизане от ЕС на 31 януари

Зоран Заев: Върнахме Македония отново на картата на света

Мода и сексапил в новия клип на Есил Дюран

Никола Стърджън към Борис Джонсън: Не можете да задържите Шотландия насила

В Италия извършиха най-голямата мирновременна евакуация Причината - авиобомба от Втората световна война

Катастрофи близнаци с децата в София “Труд” представя схемите на двете произшествия по свидетелства на очевидци

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 16 декември 2019

Хванаха шефа на пътното в Перник да кара пиян

Таван от 6100 лева за лидерската кампания в БСП

Шофьорът, блъснал две деца с джипа си в София, е криминално проявен

40% увеличение на пенсиите в Румъния Ще струва на хазната над 5 млрд. евро

Проф. Ганчо Ганчев: София изостава от Букурещ и от страните от Източна Европа

Спешна среща между българските и турски власти заради километричните опашки по граничните пунктове

Кадър от bTV/Архив

Спешна среща между българските и турските гранични власти заради километричните опашки на „Капитан Андреево“. Проблемът продължава повече от 2 месеца. Капацитетът на „Капитан Андреево“ и на другия пункт – „Лесово“ е такъв. От митниците обясняват, че за последните 5 години трафикът от камиони се е увеличил двойно. Тогава за денонощие са преминавали средно около 1 200 камиона в двете посоки, а сега – около 2 400, предава Нова телевизия.

Миналият месец пък е поставил абсолютен рекорд в историята по данни на Агенция „Митници“. Обработени са 70 000 камиона като миналата година по същото време са били с 15 000 по-малко. Днес опашката от тирове е километрична.

За шофьорите на камиони последните километри преди „Капитан Андреево“ са равни почти на целия им курс, като време. Всички на колоната искат държавата да вземе мерки.

През последните два дни ръководството на Агенция „Митници“ и „Гранична полиция“ проведе две срещи с колегите си от турска страна.

„Такъв е капацитетът. Няма как с организационни методи да бъде подобрена повече пропускливостта – 10 трасета на вход, 6 трасета на изход работят на макс“, каза директорът на Агенция „Митници“ Георги Костов.

На практика решение на проблема няма. Затова и единствено може да се мисли за изграждането на паркинги, за да не са камионите на пътя, което води и до опасности. „Явно е дошло времето за изграждане на такъв буферен паркинг и държавата поне от това, което аз виждам, има желанието, нагласата и работи активно да се справи с този проблем“, каза още Костов.

Варианти за разширяване на пунктовете или изграждане на нови на този етап няма. Един гранично-пропусквателен пункт не може да бъде построен в полето без пътна инфраструктура. Затова и властите препоръчват на превозвачите и търговците да използват и други видове транспорт. „Алтернативни маршрути има, но са свързани с повече средства. Фериботите за Италия са празни“, заяви директорът на Агенция „Митници“.

За шофьорите чакането на опашката води и до много други проблеми, като например санкции.

Очаква се след приключване на ремонта на „Лесово“, от догодина капацитетът му да се увеличи с около 5 000 камиона на месец.

През декември предстоят и нови срещи на българските власти, този път с турските превозвачи.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.