17 номинации са направили структурите на ГЕРБ за евровота

Бързи апаши заблудиха охрана и изнесоха каса с 5 000 лв.

Борисов участва в среща с премиерите на Исландия, Княжество Лихтенщайн и Кралство Норвегия в Брюксел (СНИМКИ)

Пиян шофьор на линейка катастрофира в Пловдив

Красимир Каракачанов: Скандалите с апартаментите ми „намирисват“ на предизборна кампания

Имаме ли нова емигрантска литература?

КПКОНПИ се самосезира за скандала с апартаментите

Линейка от Червения кръст в Ирландия пристигна в Берковица

Граничари задържаха шофьор на автобус, укрил 290 000 евро на „Калотина“ (СНИМКИ)

Полицията задържа две крайпътни проститутки на 39 и 41 години

Варна има значителни ресурси от живителна течност Слънчевото греене е около 60% от годишната продължителност

Министър Вълчев: Малката криза в НИМХ ни позволи да се фокусираме върху работата му

Пращат в затвора 22-годишен, шофирал повторно без книжка

Международен турнир събира танцьори от 11 държави във Вършец

Три коли се удариха на магистрала „Струма“, един човек е в болница

Според проучване в САЩ: Дизеловите превозни средства са отговорни за 47% от смъртните случаи заради замърсяване на въздуха

Около 385 000 души по света са починали преждевременно през 2015 г. от замърсяване на въздуха, причинено от изгорелите газове на превозни средства, сочи проучване в САЩ, изтъкващо дизеловите двигатели като основен виновник, предаде БГНЕС.

Дизеловите превозни средства са отговорни за 47% от смъртните случаи, но цифрата скача до 66% във Франция, Германия, Италия и Индия, където дизелите съставляват голяма част от автомобилите, предава АФП.

Проучването е проведено от два американски университета и изследователи от Международния съвет за чист транспорт (ICCT).

“Проблемът с общественото здраве вследствие на дизеловите автомобили в Европа подчертава необходимостта от стандарти за емисии от световна класа, които да бъдат придружени от стабилни мерки за спазване и прилагане”, заяви съавторът на ICCT Джошуа Милър, призовавайки за спешни действия за замяна с превозни средства с високи емисии.

В широкообхватното проучване фокусът на изследователите е върху емисиите от дизелови и недизелови автомобили, камиони, автобуси, корабната индустрия, както и селскостопанска и строителна техника и тяхното въздействие върху нашето здраве.

Те откриват, че глобалният транспортен сектор е отговорен за 11% от 3,4-те милиона преждевременни смъртни случаи годишно, дължащи се на замърсяване от фини частици (PM2.5) и излагане на замърсяване на озона.

Цената на здравното бреме, причинено от транспортното замърсяване, което води до белодробни и сърдечни заболявания, инсулти и диабет, е скочила до 1 трилион долара (880 милиарда евро) през 2015 г.

Само в Китай около 114 000 души са били убити от изгорелите газове през годината, но това е само 10% от всички смъртни случаи, свързани със замърсяването на въздуха.

В Съединените щати са 22 000 смъртните случая от замърсяване на транспорта, от които 43% са от дизели.

Индия регистрира 74 000 преждевременни смъртни случая от изгорели газове, в сравнение с 13 000 в Германия, 7 800 в Италия и 6 400 във Франция.

Картината е най-лоша в Германия, със 17 преждевременни смъртни случая, причинени от замърсяване на транспорта, на 100 000 жители – три пъти по-високо от средното за света.

Милано, Торино, Щутгарт, Киев, Кьолн, Берлин и Лондон са сред най-смъртоносните градове по отношение на замърсяването на транспорта, отбелязват изследователите.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Най-голямата организация на автомобилистите в Германия – ADAC, проведе свои тестове RDE (изпитания в реални условия) на редица бензинови и дизелови модели.
    Целта на експериментите е да се установят екологичните показатели на автомобилите. Оказва, че много от моделите изхвърлят значително по-малко от допустимите 168 мг/км, които отговарят на стандарта Euro 6d Temp, предава Automedia.

    Дизеловият Mercedes C-Class C220d фактически не отделя NOx (азотни оксиди), а при BMW 5-Series се отчита само 1 мг на км. Opel (Vauxhall) Astra с 1,6-литров дизел също впечатлява с 1 мг/км, а при Citroen Berlingo BlueHDI 130 се отчитат 7 мг/км. При някои случаи дизеловите автомобили отделят по-малко NOx, отколкото еквивалентните бензинови модели.

    Не е ясно как производителите са постигнали толкова ниски вредни емисии, но от ADAC са категорични, че резултатите им са верни и няма никакви манипулации.

    От 1 януари коефициетът на азотни оксиди, допустим за автомобилите в Европа, се намалява 1,5 пъти, което ще позволи на дизеловите превозни средства максимум 120 мг/км NOx в реални условия.

    Според експертите това означава, че новите дизелови двигатели са много по-малко вредни от своите предшественици, а това означава, че този тип агрегати не трябва да се отписват и определено имат бъдеще.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.