Проверяваме онлайн в сайта на НАП хонорарите си за 2018 г.

Апаш задигна чанта с 1300 лева от жилище в Търново Крадецът влязъл да тършува в жилището през терасата

Митничари откриха 3 килограма кокаин, зашити в дрехите на пътник на „Калотина“

Росгвардия формира морска бригада за охрана на Кримския мост

Красимир Първанов подаде оставка като заместник-министър на енергетиката

Трима министри напуснаха кабинета на Тереза Мей

Адвокат от Карлово подаде сигнал, че синът му е бил пребит от полицаи

Цвета Караянчева: В момента няма решение Цветан Цветанов да напусне парламента

40-годишен мъж е убит с нож в циганската махала на Белица Опитал се да потуши семеен скандал

Основният свидетел по делото „КТБ“ с бележки с числа и дати в спецсъда

Луноход на водород изследва чужди планети Подвижна космическа станция във вид на кемпер

Земетресение от 2.8 по Рихтер в района на Благоевград

Пентагонът отпуска 1 милиард долара за стената на Тръмп

Красимир Янков: Цветанов трябваше да прати сигнала за „Артекс” в КПКОНПИ

Искрен Пецов: Иво Карамански искаше да купи китарата ми Писаха, че съм бил с над 2000 жени, под 1000 са, смее се изпълнителят на "Кайман"

Срязана гума от колата в калника на автобуса причинила катастрофата с шест жертви на „Тракия“ Прокуратурата повдигна обвинение на шофьорката й

Шофьорка на лека кола блъсна при изпреварване автобус на магистрала „Тракия” на 13 април м.г. Загинаха 6 души и 17 бяха ранени. Снимка: Цветан Томчев

Обвиняемата за автомобилна катастрофа на магистрала „Тракия“, отнела живот на шестима души, е изправена на подсъдимата скамейка, съобщиха от прокуратурата.

Окръжна прокуратура – София е внесла за разглеждане в съда обвинителен акт срещу Цвета Таскова. Обвиняемата е правоспособен водач от 2009 г. и притежава свидетелство за управление на МПС. В това си качество имала едно наложено наказание за извършено нарушение.

Около 11:15 ч. на 13 април 2018 г. Таскова управлявала лек автомобил „Рено“ към София, по автомагистрала „Тракия“. Заедно с нея в колата пътувал Л.К.

В района на 28-ми км управляваното от обвиняемата МПС застигнало движещ се пред нея автобус „Мерцедес“, изпълнявал редовна линия от Бургас за София. Жената предприела маневра „изпреварване“, като ускорила скоростта.

В момента, когато се изравнила с автобуса, тя забелязала, че колата й се отклонила твърде много вляво и застрашително се доближила до металната мантинела, разделяща двупосочното движение по магистралата. При това, рязко завила вдясно към автобуса и веднага отново завила волана вляво, за да предотврати удар с него.

Изплашена, Ц.Т. направила трета маневра обратно вдясно, при което автомобилът й започнал да се клати и ударил с предната дясна част пътническия автобус. Последвало приплъзване на „Рено“-то и достигането му до предната ос на автобуса. Предната дясна гума на колата се вклинила в предния ляв калник на автобуса. Външната част на дясната гума на лекия автомобил била срязана и блокирана в калника на „Мерцедес“-а.

По този начин гумата на лекия автомобил променила посоката на движение на автобуса вдясно. Водачът му нямал никаква възможност да я промени и въпреки задействаните от него спирачки и опита да завие наляво, продължил да се движи вдясно. „Мерцедес“ преминал косо през „аварийната“ лента и банкета и с челната си дясна част навлязъл във водосточна канавка.

Автобусът се наклонил вдясно, при което лекият автомобил се откачил от него и се установил на място наоколо. При накланянето на автобуса, дясната странична част опряла в земната повърхност. В това положение, триейки се в земята, продължило движението му напред около 20 -30 метра.

След като двете МПС преустановили движението си, Цвета Таскова излязла от автомобила си и незабавно се обадила на телефон за спешни случаи 112. Жената се насочила към пострадалите, за да им помага с каквото може, предоставяйки телефон и вода.

Вследствие на предизвиканото ПТП настъпила смъртта на шестима пътници, които след като счупили страничните стъкла с телата си, били притиснати между автобуса и земната повърхност. При изпадането от седалките, вследствие обръщането на автобуса надясно, били причинени средни телесни повреди на седемнадесет души. Останалите пътници получили леки наранявания.

Според заключението на назначената по делото автотехническа експертиза непосредствено преди ПТП двете МПС са били изправни. Автобусът се движел със скорост 120 км/ч., а лекият автомобил със 100 км/ч. Причините за настъпване на тежкия пътен инцидент са субективните действия на обвиняемата, която по време на изпреварване не е осигурила достатъчно странично място между двете превозни средства. За нея ударът е бил предотвратим, ако бе осигурила минимална странична дистанция от минимум 1,16 метра, докато за водача на автобуса той е бил неминуем.

Предстои делото да продължи в съда.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (4)

  1. Автобуса се е движел със 120 км/ч – тва при ограничение за автобуси -100??????
    Реното се е движело със 100км/ч – тва при ограничение 140 за леки ппс!!!!!!

    Абе как кола А – 100км/ч може да изпревари кола В . движеща се със 120км/ч

  2. Обяснението за причината за катастрофата е тризмерна глупост: ….. . Ако нещо задържи лявата част на буса той веднага ще промени посоката наляво, а не надясно -принцип на верижните машини. Всичко това има за цел да оправдае напълно водача на буса. Той не е виновен за първопричината на нещастието, но се е стреснал и рязко е дръпнал волана надясно повече от нужното за да изправи посоката и е навлязал в наклонената част и вече е станала неуправляема ситуацията. Версията, че автобусът е отклонен от леката кола може да е само ако реното е попаднало под колелото. Колата беше деформирана странично, но не и вертикално, което опровергава тезата, че се е набуталa под 18 тонната машина. Лъжата и измамата са взели проритет в изводите на експертизата за да се изкара само водачката виновна, съответно бус фирмата да не плаща.

  3. И мен много ме съмнява експертността на експертизата. Блокирало предно дясно колело? При заклинване в ламарината и блокиране карданната връзка ще прехвърли цялото усилие на блокиралото колело, което би съдрало гумата, но не и да отклони автобуса. Отделно, за да бъде извадено от равновесие МПС, то трябва да бъде ударено странично в задната част – всеки полицай го знае. Жената може да е сгрешила, но масовото неползване на задължителните колани , лошият дизаин на канавката и неадекватната реакция на шофьора са другите 75% от приноса за тази трагедия.

  4. Таскова е правоспособна водачка,а не водач. Жена е. Скорост не се ускорява,а се увеличава. Ускорява се автомобилът.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.