На 6 април 2020 да почерпят

Девите да овладеят емоцията си, Скорпионите да не се поддават на ласкателствата – Дневният хороскоп на Алена

Иде бум на малоумни самоделни прически COVID-19 сам признал всичко пред руските учени

Свидетел предупредил полицията, че ще го застрелят На гроба на Мариян Марата се появила бележка с имената на килърите му

300 000 проститутки без препитание

СЗО преосмисля позицията си за маските (ИНФОГРАФИКА)

Картини под карантина Фантазьори създават шедьоври от тоалетна хартия, фолио, тенджери и домакински уреди

Отрицателни са пробите на контактните с народния представител Даниела Малешкова

Най-красивите близначки катерят модния Олимп 10-годишните Ава и Лия спасяват баща си от рак

Пандемията роди ново пиратство Винят САЩ, че отмъкват медицински пратки

Един болен от COVID-19 може да зарази 400 души

Защо Стийв Карел напусна „Офисът“

Горски пожар повиши нивата на радиация край Чернобил (ВИДЕО)

Бутици шият маски, за да избегнат фалит Захвърлиха роклите, правят само предпазните материали

Реанимират мярката 60/40 (обзор)

Срязана гума от колата в калника на автобуса причинила катастрофата с шест жертви на „Тракия“ Прокуратурата повдигна обвинение на шофьорката й

Снимка: Цветан Томчев/Архив

Обвиняемата за автомобилна катастрофа на магистрала „Тракия“, отнела живот на шестима души, е изправена на подсъдимата скамейка, съобщиха от прокуратурата.

Окръжна прокуратура – София е внесла за разглеждане в съда обвинителен акт срещу Цвета Таскова. Обвиняемата е правоспособен водач от 2009 г. и притежава свидетелство за управление на МПС. В това си качество имала едно наложено наказание за извършено нарушение.

Около 11:15 ч. на 13 април 2018 г. Таскова управлявала лек автомобил „Рено“ към София, по автомагистрала „Тракия“. Заедно с нея в колата пътувал Л.К.

В района на 28-ми км управляваното от обвиняемата МПС застигнало движещ се пред нея автобус „Мерцедес“, изпълнявал редовна линия от Бургас за София. Жената предприела маневра „изпреварване“, като ускорила скоростта.

В момента, когато се изравнила с автобуса, тя забелязала, че колата й се отклонила твърде много вляво и застрашително се доближила до металната мантинела, разделяща двупосочното движение по магистралата. При това, рязко завила вдясно към автобуса и веднага отново завила волана вляво, за да предотврати удар с него.

Изплашена, Ц.Т. направила трета маневра обратно вдясно, при което автомобилът й започнал да се клати и ударил с предната дясна част пътническия автобус. Последвало приплъзване на „Рено“-то и достигането му до предната ос на автобуса. Предната дясна гума на колата се вклинила в предния ляв калник на автобуса. Външната част на дясната гума на лекия автомобил била срязана и блокирана в калника на „Мерцедес“-а.

По този начин гумата на лекия автомобил променила посоката на движение на автобуса вдясно. Водачът му нямал никаква възможност да я промени и въпреки задействаните от него спирачки и опита да завие наляво, продължил да се движи вдясно. „Мерцедес“ преминал косо през „аварийната“ лента и банкета и с челната си дясна част навлязъл във водосточна канавка.

Автобусът се наклонил вдясно, при което лекият автомобил се откачил от него и се установил на място наоколо. При накланянето на автобуса, дясната странична част опряла в земната повърхност. В това положение, триейки се в земята, продължило движението му напред около 20 -30 метра.

След като двете МПС преустановили движението си, Цвета Таскова излязла от автомобила си и незабавно се обадила на телефон за спешни случаи 112. Жената се насочила към пострадалите, за да им помага с каквото може, предоставяйки телефон и вода.

Вследствие на предизвиканото ПТП настъпила смъртта на шестима пътници, които след като счупили страничните стъкла с телата си, били притиснати между автобуса и земната повърхност. При изпадането от седалките, вследствие обръщането на автобуса надясно, били причинени средни телесни повреди на седемнадесет души. Останалите пътници получили леки наранявания.

Според заключението на назначената по делото автотехническа експертиза непосредствено преди ПТП двете МПС са били изправни. Автобусът се движел със скорост 120 км/ч., а лекият автомобил със 100 км/ч. Причините за настъпване на тежкия пътен инцидент са субективните действия на обвиняемата, която по време на изпреварване не е осигурила достатъчно странично място между двете превозни средства. За нея ударът е бил предотвратим, ако бе осигурила минимална странична дистанция от минимум 1,16 метра, докато за водача на автобуса той е бил неминуем.

Предстои делото да продължи в съда.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (4)

  1. Автобуса се е движел със 120 км/ч – тва при ограничение за автобуси -100??????
    Реното се е движело със 100км/ч – тва при ограничение 140 за леки ппс!!!!!!

    Абе как кола А – 100км/ч може да изпревари кола В . движеща се със 120км/ч

  2. Обяснението за причината за катастрофата е тризмерна глупост: ….. . Ако нещо задържи лявата част на буса той веднага ще промени посоката наляво, а не надясно -принцип на верижните машини. Всичко това има за цел да оправдае напълно водача на буса. Той не е виновен за първопричината на нещастието, но се е стреснал и рязко е дръпнал волана надясно повече от нужното за да изправи посоката и е навлязал в наклонената част и вече е станала неуправляема ситуацията. Версията, че автобусът е отклонен от леката кола може да е само ако реното е попаднало под колелото. Колата беше деформирана странично, но не и вертикално, което опровергава тезата, че се е набуталa под 18 тонната машина. Лъжата и измамата са взели проритет в изводите на експертизата за да се изкара само водачката виновна, съответно бус фирмата да не плаща.

  3. И мен много ме съмнява експертността на експертизата. Блокирало предно дясно колело? При заклинване в ламарината и блокиране карданната връзка ще прехвърли цялото усилие на блокиралото колело, което би съдрало гумата, но не и да отклони автобуса. Отделно, за да бъде извадено от равновесие МПС, то трябва да бъде ударено странично в задната част – всеки полицай го знае. Жената може да е сгрешила, но масовото неползване на задължителните колани , лошият дизаин на канавката и неадекватната реакция на шофьора са другите 75% от приноса за тази трагедия.

  4. Таскова е правоспособна водачка,а не водач. Жена е. Скорост не се ускорява,а се увеличава. Ускорява се автомобилът.

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.