На 16 юли 2019 да почерпят

„Левски“ с убедителен старт на новия сезон, юноша изработи три гола

България е в топ 20 по поскъпване на домовете

Вучич помоли Макрон за помощ по пътя към ЕС и за разрешаване на кризата с Косово

Трус от 3 по Рихтер разлюля Вранча

„Руска връзка” тресе коалицията в Италия Близък до “Лига” лобист търсел финанси от Кремъл

Ердоган: Турция се надява да организира съвместно с Русия производство на системи за ПВО

Частично лунно затъмнение в нощта на 16 срещу 17 юли

Плащаме на ЕС за пластмасовите опаковки Обсъждат нови приходи в бюджета на общността

ЕС одобри санкции срещу Турция заради сондажите в шелфа на Кипър

МВФ: Вдигнете възрастта за пенсиониране Работниците намаляват с 30% през следващите 30 години

Министерство на финансите: На 19 юли партиите ще получат втората част от държавната субсидия за 2019 г.

Частна здравна каса, ако има 500 000 желаещи Новата визия за бъдещето на осигурителния модел поставя повече въпроси и неясноти, отколкото решения

Русия и Украйна готвят голяма размяна на затворници

Ирак предаде на Русия 33 деца на членове на ИДИЛ

Становище на СБА: Категорично не подкрепяме увеличаването на часовете по кормуване в шофьорските курсове

Експерти по пътна безопасност на Съюза на българските автомобилисти разпространиха становище във връзка с предложените промени за увеличаване на часовете за практическо обучение на бъдещи шофьори. За него съобщи председателят на СБА инж. Емил Панчев.

Публикуваме становище без редакторска намеса:

„Съюзът на българските автомобилисти категорично не подкрепя драстичното увеличение на броя на часовете в курсовете за подготовка на водачи. Увеличението на броя на часовете не е подкрепено с актуална статистика за увеличаване броя на ПТП, причинени от новообучени водачи.

Проведена анкета сред преподавателите инструктори от СБА показва, че може да се предвиди увеличение на часовете по практика, но с не повече от 5 часа. За същото обучение в ЕС са предвидени средно 22-25 часа. Не трябва с безопасност да се оправдаваме и да правим рекорди по часове за обучение, вместо да увеличим качеството, както и да търсим отговорност от всеки инструктор и всяка школа.

Друг основен проблем, който остава незасегнат, е самият изпит за придобиване на свидетелство за управление на МПС. Тук е важно да изтъкнем, че както и да е обучаван един курсист, изпитът е решаващият етап, след който той получава шофьорска книжка. В това отношение е много по-важен контролът върху самите изпити и правилната преценка на изпитващите, а не броят часове, през които курсистът се е подготвял за изпита.

От името на СБА бих желал да подкрепя увеличение на часовете по практика, но не с повече от 5 часа, както и използване на симулатори за обучение, но не повече от 4 часа. Часовете по теория могат да се намалят с 1/3 и да се намери възможност за онлайн обучение по теория. Трябва задължително да се публикува успеваемостта на всеки инструктор и школа, като ПТП на техни курсисти. В самото обучение и изпит трябва по-малко да се намесва държавата.

Обучението за водачи на МПС би могло да поскъпва, но не по този начин. Трябва повече свобода на инструктора, включително да преценява колко учебни часа са необходими за добра практическа подготовка в зависимост от качествата на обучаемия. В някои от страните, където има доста добра безопасност на пътя няма задължително обучение, а скъп и непробиваем за купуване изпит.

Вярвам, че чрез добър диалог и общи усилия ще достигнем до правилните мерки за подобряване на пътната безопасност и обучението на шофьори“, завършва съобщението инж. Панчев.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.