Трети сме в ЕС по пренаселени квартири Това е основа за сериозно развитие на пазара през следващите години, смятат брокери

Двама полицаи пострадаха при катастрофа с партулка в столицата

Армията иска оферти за нови кораби Седем държави се включват в търга

Памела Андерсън се обиди на премиер

Университетската болница в Стара Загора остана без парно

Този протест отдавна не е на майките Той е на една болна жена, която продаде душата си, бог знае на кого, написа една от лидерките на протеста

Шофьор разби с юмрук прозореца на кола след спор за предимство

Могат ли да ме уволнят дисциплинарно от разстояние?

400 лв. осигурителен доход за фермерите Пчеларите се обявиха против вдигането на прага до 560 лв.

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ във вторник, 20 ноември 2018

Волен Сидеров: Нямам амбиция за постове в изпълнителната власт

Москва пусна кадри от полет на новия Су-57 над Сирия (ВИДЕО)

Влак дерайлира край Симитли, ранен е машинистът

Борисов води бизнесмени в Мароко Премиерът получи покана от крал Мохамед VI през септември

Софийският районен съд е потвърдил наложената от Сметната палата глоба от 1000 лв. за Лозан Панов

Стотици машини и хора изграждат Лот 3.1 на „Струма“ Изпълнителят „Агромах“ залага на техника от последно поколение в строителството

В първа част от отсечката Благоевград - Крупник вече са построени два водостока и 1,5 км облицовани окопи и сега се изгражда колекторна система, която трябва да е готова до дни.

Стотици работници и машини изграждат бъдещата магистрала „Струма“ от Благоевград до Крупник. Изпълнител на проекта е консорциум ДЗЗД „АМ СТРУМА 3.1“, с водещ съдружник „Агромах“ ЕООД и партньори – „Пътища Пловдив“ АД, „Хидрострой“ АД, „Пътища Пловдив Груп“ ЕООД, „АБ“ АД и „Алве Консулт“ ЕООД.

„Лот 3.1 е един от най-сложните проекти след 1989 година. Първите 6 километра са в изключително труден район със сложна структура“, обясни Виктор Велев, изпълнителен директор на „Агромах“, който заедно с инженера на Лот 3.1 Тони Станимиров ни показват как вървят строителните дейности по бъдещата магистрала. Другото специфично за обекта е, че попада в най- високата земетръсна степен от 10-а категория на земетръс в Кресненско – Разлошкия разлом. Затова в проекта са предвидени доста укрепителни мероприятия и съоръжения. „До момента сме изпълнили над 500 000 кубични метра изкопи и над 700 000 куб. метра насипи. И това е само началото“, допълни Велев.

В първа част от трасето вече са изградени два водостока и 1,5 км облицовани окопи и сега се изгражда колекторна система, която трябва да е готова до дни. Пред завършване е и първият селскостопански подлез. „Всичко тук се строи с техника и работници от „Агромах“ и колегите от консорциума, няма подизпълнители, дори бетоновите шахти си ги произвеждаме сами“, обясни инженер Станимиров. 500 метра от трасето не се работи в момента, защото там текат археологически проучвания. „Археолозите имат четири месеца за проучвателна дейност, след което вкарваме машините“, посочи инж. Станимиров. Отстрани на пътя са разположени мобилни трошачки, част от техниката на „Агромах“, които разтрошават скалите на по-дребни фракции, които след това се използват при насипите.

„С всеки ден обемът на работата става все по-голям. Дори в лошите дни през зимата, когато имаше валежи, бетонните дейности не са спирали“, разказва инженерът. Той разказва, че за менажирането на целия процес отговарят много хора, като всеки допринася нещата да се случват.

А това е видно на терена. Напълно готов е вторият селскостопански подлез, който е дълъг 50 метра. Изгражда се и едно от големите съоръжения по магистралата. В проекта за лот 3.1 са заложени осем такива, като 6 от тях са мостове. Два са особено високи – единият е 40 метра до ригела, а другият – 19 метра, уточни инж. Станимиров. Започваме с 30-тонни кранове като мащабът става все по-голям с израстването на съоръженията и накрая стигаме до 250-тонни машини, допълни той.

Машината от най-ново поколение в технологичния парк на „Агромах” Wirtgen SP 25i вече работи на терен при изграждането на Лот 3.1 на АМ „Струма”.
Машината от най-ново поколение в технологичния парк на „Агромах” Wirtgen SP 25i вече работи на терен при изграждането на Лот 3.1 на АМ „Струма”.

Екипът е уверен, че забавянето на тунел „Железница“ няма да се отрази на сроковете на лот 3.1 от „Струма“. Сигурност им дава и техниката, с която работи изпълнителят на обекта. Само преди седмица в технологичния парк на „Агромах“ се включи нова машина на терен. Wirtgen SP 25i е първата по рода си от това последно поколение за България за строителството на различни видове бетонни конструкции с много по-голяма ефективност, прецизност и бързина при реализацията на даден обект. Служителите на „Агромах“, които започват работа на нея, вече преминаха специално обучение, проведено от експерти на фирмата-производител в Германия.

„Икономическият смисъл на такъв голям инфраструктурен проект е много голям – средства от него стигат до всички – и до хлебаря, и до ковача. Защото тези проекти са за хората не само, когато са готови и се експлоатират, а и още докато се изграждат“, категоричен е Виктор Велев.

 

Виктор Велев, изпълнителен директор на „Агромах“:

 

Строителството на отсечката върви по план

30007260_1854052894626212_405720972_n От Агенция „Пътна инфраструктура“ обявиха, че строителството на лот 3.1 на АМ “Струма”, на която фирма „Агромах“ е изпълнител, върви изключително интензивно. Колко хора и машини сте осигурили за изграждането на лота?
– Лот 3.1. е сериозно професионално предизвикателство, за което сме готови не от вчера. През 2015 г. завършихме Лот 4 на „Струма“, така че знаехме с какво се захващаме тук. В зависимост от планираните дейности по оперативния план за изпълнение на проекта говорим за над 200 човека на терен. Машините са над 150 пряко работещи на обекта и над 100, които осигуряват материали и суровини за него.

– Какви са трудностите, които срещате при изграждане на отсечката?
– В строителството на големи инфраструктурни обекти обикновено има две сериозни предизвикателства – прецизно планиране, с което вече се справихме, и теренът. Говорим за обект с редица големи съоръжения, преминаване през планинска местност, сложен ландшафт. Това изисква сериозна организация, ресурс и опит. Мисля, че имено защото притежаваме всичко това, спечелихме и търга за тази отсечка.

– Има ли възможност отсечката да бъде пусната предсрочно?
– На този етап проектът се движи по план. Не ми се иска да предизвикваме съдбата, има достатъчно време до пусковия срок през 2019 г. Мобилизирали сме ресурс от хора и техника, така че да подсигурим изпълнението на проекта.

– Какви са инвестициите на „Агромах“ в строителна техника през последните години?
– Компанията инвестира ежегодно в обновяване на технологичния си парк и мощностите в производствените си бази. Разбира се, последната година сме по-умерени, не само защото вече имаме натрупана сериозна критична маса от нови машини и модерно оборудване, но и защото 2016 и 2017 г. не бяха от най-активните и натоварени години в нашия сектор. Ще отбележа и проблема с планирането в бранша. Постигането на по-голяма предвидимост за сектора в това кога, какво ще се прави в по-дълъг период напред е от съществено значение за стабилното развитие на една компания.

– Казвате, че вашият сектор е един от най-потърпевшите от липсата на кадри. Как решавате проблема с липсата на подготвен персонал?
– Проблемът има поне 2 страни – от едната стои „бягството“ на кадри към чужбина, където заплащането, разбира се, е по-високо. От друга страна се сблъскваме с трудности да намерим млади и мотивирани хора, които искат да усвоят занаята. Защото строителството си е точно това  занаят. Полагаме ежедневни усилия да запазим екипа си. Все пак компанията е с над 20-годишна история и за това време сме изградили десетки професионални кадри.

– От 2016 г. инвестирате в развитието на международен отдел, който да разгърне потенциала на “Агромах” зад граница. Кои проекти вече са факт?
– Участваме в няколко търга в съседни на България страни, за които чакаме резултатите. А през 2017 г. вече имаме своя първи сериозен проект. Подписахме договор в Сърбия след като спечелихме ключов търг за извършване на речни и драгажни работи по критични сектори на река Дунав на територията на Република Сърбия.

– Какви са плановете ви за развитие на компанията?
– С 23 годишен опит, оборудването, което имаме и професионалния екип няма как да не продължим работата си в сектора. Това включва и големи, и по-малки проекти, нови предизвикателства. Що се отнася до международните ни амбиции – положихме добро начало, сега трябва да увеличим темпото.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (3)

  1. Боже, прибери си вересиите… 10-та категория по земетръс?! Тези запознати ли са с районирането на България? То не им и трябва – от няколко години ги лансират като поредните любимци на ГЕРБ. Натресоха ги като подизпълнители на ЛОТ 1 на АМ Струма, та след това трябваше да им се преправят насипите, защото лабораторните проби не излязоха. Натресоха ги и на ЛОТ 2, сега им дадоха техен си лот да си се оакват самостоятелно.

  2. хубаво, че не са спрели да леят бетон зимъска… но дали това е нормално????

    1. Има си начини за леене на бетон зимъска, има си начини и за асфалтиране при дъжд. До колко са го направили свестно – има лаборатории за тази работа, едно ултразвуково прозвучаване на бетона и нещата лъсват.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.