Защо отрязали 100-годишно дърво в Македония?

Почистват от дървета 10 км пътища в Шуменско

Болници си прехвърлят 3-годишно дете с апендицит – спасили го в „Пирогов“

Black Friday за напреднали Как най-добре да се възползваме от кампанията?

Изписват натровените деца от болницата в Ямбол

Петима загинали при експлозия в цех за фойерверки в Италия

Унгария с вето срещу резолюция на ЕС за годишни доклади за върховенството на закона

Джейн Сиймор – секси и на 68

Доналд Тръмп: Не съм искал нищо от Украйна

Папа Франциск отправи призив за опазване на жените и децата

Турция е задържала адвоката на германското посолство за шпионаж

Край на политически таргетираната реклама в Google

Мицотакис: Гърция достигна лимита си по отношение на бежанците

Джъстин Трюдо представи новото канадско правителство

Отбелязваме Деня на християнското семейство

Стрес мъчи 9 от 10 учители у нас Първо национално представително проучване за бърнаут синдром

Учителите често срещат затруднения и заради липса на добра комуникация с родителите.

60% от преподавателите страдат от изхабяване на работното място

Оплакват се от агресията и апатията сред децата

Първото национално представително проучване за диагностика на синдрома на прегаряне (бърнаут) при педагогическите специалисти у нас е към края си. Предварителните резултати показват, че българският учител е подложен на сериозен стрес, който води до доста голямо изхабяване. На първо място като стресов фактор при 9 от 10 учители е прекомерното административно натоварване, следван от агресията и апатията сред децата. Това съобщи за „Труд” д-р Юлиян Петров, пред­седател на синдикат „Образование”.

Проучването досега е обхванало 3000 педагози от всички области на страната и от всякакви възрасти. То е по идея на синдиката, Министерството на образованието и науката и Пловдивския университет.

Факторите, които водят до хроничен стрес са и часовете извънреден труд (над 60 на седмица), лошата комуникация с институции и родители, както и бързата промяна на нормативната база, отчитат от синдиката.

Оказва се и че на 8 от 10 учители действа много негативно агресията на някои ученици. „Ако 50% е агресията, 50% при този стресов фактор е и апатията на останалата част от учениците. Да, те стоят в клас, да, те присъстват, но липсват резултати. Тази апатия е придобита от статукво, което години наред е спомагало за развитието на този стресов фактор”, тълкува предварителните резултати Петров.

По думите му, ако отворим скоба, можем да видим как немалко партньори на образователната система вървят с мантрата, че едва ли не училището трябва да бъде много, много забавно, интересно и между другото нещо да научават учениците. В същото време обаче арсеналът на учителите за въздействие е безкрайно ограничен.

„Един от другите действащи стресори, може би в порядъка 65%, е че имаме много трудно партниране с българските родители. Те по някакъв начин са се съгласили и са уведомени за училищния правилник, но много често самите те способстват за нарушения на този правилник. Те или не мотивират децата си, или не ги задължават да изпълняват правилника, а още по-лошо – по някакъв начин се намесват, дават съвети и предложения, за които нямат капацитет, няма образование, пишат най-различни жалби, сигнали, а това влияе като огромен стрес на учителите и директорите”, отчита още председателят на синдикат „Образование”.

Изследването започна преди 2 месеца. В рамките му учителите са получили линк, в който да попълнят два теста. Междувременно са започнали разговори за нова политика, която да забавя прегарянето. Очаква се тя да бъде заложена в национална програма.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.